{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.173 visninger | Oprettet:

hvornår ny hund efter død??? {{forumTopicSubject}}

til jer der har prøvet at miste en hund -

hvor længe gik der fra i mistede jeres, til i fik en ny???

vi mistede vores elskede tascha forrige fredag, og vi savner hende forfærdentligt... og det gør dusty også, han mangler en at lege og tumle med...

derfor har vi den sidste uges tid holdt lidt øje på nettet, og faldt over nogle papillon hunner på gipote.dk...

vi tog op og kiggede på dem igår.. og valgte egentlig at vi vil have den ene af dem, og henter den så på fredag...

men der er det KUN 14 dage siden taschas død...

og jeg har SÅ dårlig samvittighed, over at vi "bare" går ud og køber en ny hund, så hurtigt efter hendes død.....

men vi gør det jo primært for dustys skyld... for selvom vi aktivere ham og leger med ham... så er det altså ikke det samme som en anden hund, når han har været sammen med tascha uafbrudt det sidste 1½ års tid...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår ny hund efter død???
  • #1   14. apr 2008 Sandie

    Der er ikke noget, der er rigtigt og forkert. I skal have en ny hund, når det føles rigtigt for jer! Og at I køber den rimeligt hurtigt, er absolut ikke ensbetydende med, at I har glemt Tascha.

    Men husk - I skal ikke købe den for Dustys skyld. I skal købe den for jeres skyld!


  • #2   14. apr 2008 hvornår ????
    når du føler dig klar, hvorfor vente hvis man føler sig klar til at komme videre


  • #3   14. apr 2008 Ved ikke hvor lang tid man skal vente... Hvis jeg mistede Panda, så er jeg ikke sikker på, at der ville gå lang tid, før jeg ville være på udkig.

    Men I behøver ikke at have dårlig samvitighed pga Tascha, for hvor hun end er nu, så er hun nok ligeglad...


  • #4   14. apr 2008 Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed... Da jeg mistede min 2½ år gamle Border købte jeg Freddy 26 timer efter..... jeg kunne slet ikke holde ud at være her i huset og købte derfor Freddy fra samme opdrætter som den der døde og det har jeg bestemt ikke fortrudt det hjælper jo både din hund og dig igennem sorgen.... Man savner ikke mindre af den grund, men det gør det nemmere...
    stor trøstekrammer til jer...


  • #5   14. apr 2008 jeg ved ikke om jeg nogensinde bliver "klar" til at der kommer en og "overtager" taschas plads i vores hjem....

    jeg tror at om vi får den nu, eller om 2 måneder vil jeg synes at det er MEGET forkert, at den er i vores hjem.... for det er jo taschas plads...

    (link fjernet)

    her er et billede af frøknen... det er den store på billedet...

    vi havde egentlig tænkt os at købe den lille.. men da vi kom der ned, var den store meget mere fremme i skoene, og fræk... mens den lille bare lå og sov....

    og så har jeg hørt, at når der er en hvalp i et kuld der er meget mindre end de andre, at den så altid vil være "svagere"????

    den lille vejer næsten 500g mindre end den store


  • #6   14. apr 2008 ja jeg føler lidt af jeg "bare" har smidt tascha ud, og skaffer en ny..

    men den nye vil jo aldrig kunne fylde det tomrum tascha har efterladt i mit hjerte og i vores hjem...

    den vil kunne gøre hullet mindre... men tascha vil ALTID være en del af os.. og hun vil altid være i vores tanker og hjerter....

    vi savner hende så ufatteligt meget... og jeg har indtil nu, ikke haft en dag siden hendes død, hvor jeg ikke har fældet en tåre....


  • #7   14. apr 2008 Jeg synes heller ikke du skal have spor dårlig samvittighed... Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det overhovedet er nogen god ide at i får en lille ny hvalp når du skriver:

    "jeg tror at om vi får den nu, eller om 2 måneder vil jeg synes at det er MEGET forkert, at den er i vores hjem.... for det er jo taschas plads..."

    Det skal jo være en glæde for både jer og hunden at den kommer...


  • #8   14. apr 2008 det vil skam også blive en glæde for os....

    for vi får en ny udfordring i at skulle lære hvalpen de ting en hvalp nu skal lære... og vi får noget andet at tænke på, end at tascha ikke er hos os mere...

    vi glæder os skam også til den lille ny kommer...

    men "skyldfølelsen" og den dårlige samvittighed vejer mest lige nu... men mon ikke det ændre sig med tiden```???


  • #9   14. apr 2008 Sandie: Der er ingen der kan /skal overtage taschas plads.

    Den nye skal have sin egen plads i dit hjem og i dit hjerte.............

    Dit hjerte kan rumme mange og kommer til at rumme mange gennem hele dit liv......


  • #10   14. apr 2008 jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for jeres forståelse....

    og som skønheder med hjerne siger, så er der ingen der kan/skal tage taschas plads.....

    men selvfølgelig vil den nye komme ind i vores hjerter... det kan slet ikke undgåes... men der skal lige tilvænning til


  • #11   14. apr 2008 At I ønsker en ny hund så "hurtigt" er jo kun fordi TAscha har givet så meget godt.
    Hvis du tænker det på den måde er det jo en ros til Tascha. Du bytter hende jo ikke ud for at få noget bedre, men får den nye i håb om at den kan blive lige så god!
    Og hvis hun slev havde kunnet bestemme, tror jeg da også hun ville have budt den velkommen.


  • #12   14. apr 2008 Sandie: jeg kan love dig, at jeg stadig kan fælde tåre over dem der ikke er hos mig mere...... Bounty mistede jeg i feb. og Tine sidste år... det gør ondt, jo flere man har, jo mere at græde over. men tænk på at det at du græder jo viser at du har elsket dine dyr og de har elsket dig....... og sådan skal det være, der er intet forkert i at græde og dem der ikke forstår det, kan jeg kun sige, de har aldrig prøvet at elske og miste en rigtig god ven..........
    og selvom jeg græder og synes det er hårdt. ..... så vil jeg ALDRIG undvære den kærlighed og glæde en hund skaber i mit liv, også selvom jeg ved at det ender en dag..........


  • #13   14. apr 2008 ja jeg er også overbevist om at jeg vil græde over tabet af tascha meget længe...

    hun var simpelthen den gladeste, vildeste, sødeste og rareste livsglade lille hund man kunne ønske sig...

    og nu SAVNER man virkelig se narestreger hun lavede.... puha


  • #14   14. apr 2008 Husk Sandie: taschas har een plads i dit hjerte, den nye får en anden plads og Dusty har een plads............... dit hjerte er STORT og fyldt med "pladser" ingen plads er bedre en den anden....og ingen vil forsvinde, pladsen er deres for evigt.....

  • #16   14. apr 2008 Jeg valgte også at få Max ret hurtigt efter at jeg fik Felix aflivet, der gik knap 2 mdr. og nogen syntes vi skulle vente, men jeg viste bare at jeg skulle have en ny, og viste næsten hvad jeg ville have, så ja jeg gik ret hurtig på udkig en vaps, og nej jeg har ikke haft dårlig samvittighed overfor Felix, han lærte mig rigtig rigtig meget og vi har haft super meget sammen, men nu var han borte og man skal jo videre.
    Så pøj pøj herfra med den lille, hun ser super sød ud på billedet.


  • #17   14. apr 2008 Det er kun noget du selv kan svare på..

  • #18   14. apr 2008 jeg havde sagt, at vi ikke skulle have hund foreløbig da vi måtte have vores tidligere vovse aflivet, men allerede dagen efter, var jeg på nettet og kigge, kunne simpelthen ikke klare at der ikke var en der fulgte efter mig, lå og puttede ved mine ben osv. så vi fik en anden, 5 dage efter, det har vi ikke fortrudt, den forige, er i vores tanker og hjerter hver dag, og ingen kan overtage DENS plads, men der er heldigvis plads til en ny.

    gør som du selv/I føler


  • #19   13. sep 2011 min hund døde desværre af ukendte årsager i lørdags - og skal måske se på ny hund i aften ..
    - men tror det er meget individuelt.. det jég er mest bange for, er nok hvad andre tænker /:


  • #20   13. sep 2011 jeg kan fortælle at vi hentede hunden - DIVA (se profil)


    i starten var hun ikke synderlig velkommen....! jo vi synes da hun var sød osv... men der kom flere episoder i løbet af dagen hvor især jeg skubbede diva væk med et tudeflip og besked på "skrid, du er ikke tascha"....


    Men NU er vi rigtig rigtig glade for diva....! SAVNER tascha hver evig eneste dag selvom det er 3 år siden....

    og vi kan stadig begge græde over tabet :´´-(


  • #21   14. sep 2011 åhh - skal dog først ud og se på hunden i morgen eller fredag. men når man "kigger" ender det som regel med et køb, jo d:
    - men vil nu også sige at jeg er kommet mig "hurtigt" over Pini, selvom jeg godt nok stadig får et tudeflip - men derfor tror jeg da stadig at vores anden lille hvaps vil få megen glæde af den nye. og hende tager vi nok med, så hun selv får lov til at vælge en ny legekammerat, da de har en hel del forskellige derhenne smiley

    Håber du er ok - det er MEGET hårdere at miste en hund, end man lige tror når folk snakker om det !!! smiley


  • #22   21. aug 2012 Hej med jer.

    Jeg mistede min lille vaps efter 9 ½ år til kræft for en lille uge siden, han har givet mig stor trøst og glæde, og savnet er stort. Vi er ikke i tvivl om at vi skal have en ny lille vaps, vi kan dele vores hverdag og liv med.
    Vi er begyndt at kigge efter hund, var selv i tvivl om det ikke var lidt tidligt, men på den anden side, der er intet der kan ændre det der er sket.
    Men vi har plads og kærlighed til en ny lille hund.


Kommentér på:
hvornår ny hund efter død???

Annonce