Fryser en Chinese Crested? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik jo Silas her i lørdags og spurgte opdrætteren om diverse ting jeg havde læst eller hørt.
Skal han have solcreme på om sommeren? Skal han behandles med cleasil? Og sidst men ikke mindst skal han have tøj på?
Jeg spurgte og forventede ærlige svar og til alle tre var det "Nej"
Godt så, det var som jeg forventede.
Men nu når jeg møder folk på gaden eller oppe på græssen, og de ser Silas ryster, så siger de at han fryser. Jeg afviser det og siger at sådan er han bare, men så får jeg bare blikket. Det samme blik, som når Lilly har haft en trøje på. At jeg er den mest onde person i verden.
Men fryser en Chinese Crested virkeligt? Fryser jeres?
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.049
Diva frøs bestemt da hun var lille bitte, at hun så ikke ville noget som helst når hun fik dækken på, er så en anden sag, men hun frøs helt bestemt ude i kulden.
Det gik over med alderen, så hun vænnede sig ganske stille og roligt til det.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.049
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.882
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.056
Men har tit tænkt over om det ikke er rimelig mærkeligt at røre en hund uden pels......??? Det må da være en mærkelig følelse...
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.049
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.056
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 728
Jeg er lige flyttet fordi der trak for meget for James i den gamle lejlighed!
Solcremen kan jeg ikke svare ordentligt på, men så vidt jeg forstår kommer det an på farven. De lyse skal beskyttes ligesom os mennesker (og de lyse whippets). Det siger jo nærmest sig selv når de ingen naturlig beskyttelse har.
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Min søsters CC'er bruger vist ikke solcreme til sin, men han er self også mørk.
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.056
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Må ud og købe en trøje til ham, da jeg kun har i Lilly-størrelse.
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Vil gerne have nogle lidt bedre billeder af ham, men det er svært når han hele tiden sidder på min fod.
Skal også have lært ham at gå pænt, det dur han ikke til ;D
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 109 Svar: 1.038
din hund er stadig en meget lille hvalp og der skal meget bevægelse for at den kan holde temperaturen oppe , bare vinden eller evt træk kan gøre den syg,
har selv to hårløse og var ikke vaks nok med den første, han fik grim lungebetændelse fordi han ikke havde nok tøj på når vi var ude.
men mærk efter det er nemt. hvis den er kold og har kolde ører , har den det nok derefter....
kan ikke se nogle mener det modsatte, vi blev også født uden pels men vi fryser også.
ang at den ryster kan være mange ting forbinder det ikke altid med at den fryser, det kan være en ophidselse eller spænding hvis der skal ske noget nyt evt...
solcreme er mest nødvendigt for cc´er med pigmentpletter i huden mine er uden pletter og kan derfor tåle meget sol, men en normal parfumefri creme nok til dem...og når de har fået nok sol får de en tynd og luftig t-shirts på for at skåne huden.
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Jeg regner med at skulle med til skuet i Vadum der d. 17. for at prøve det. De siger jo at den slags bare er for sjov og god træning for os begge.
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Hvor gamle skal de være for at måtte blive udstillet i Jels? Er det i KSS? Der er jeg nemlig blevet medlem :o)
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Ja KSS er Klubbern for Små Selskabshunde ;D - jeg meldte mig ind med det samme, da jeg havde fået at vide der var en CC'er på forsiden af deres blad, men så fik jeg bare et gammel blad, så det var lidt surt.
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.747
Turen ind til byen i går var super. Giver ham selvtillid.
Fryser en Chinese Crested?