{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759

Fryser en Chinese Crested? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik jo Silas her i lørdags og spurgte opdrætteren om diverse ting jeg havde læst eller hørt.
Skal han have solcreme på om sommeren? Skal han behandles med cleasil? Og sidst men ikke mindst skal han have tøj på?

Jeg spurgte og forventede ærlige svar og til alle tre var det "Nej"

Godt så, det var som jeg forventede.

Men nu når jeg møder folk på gaden eller oppe på græssen, og de ser Silas ryster, så siger de at han fryser. Jeg afviser det og siger at sådan er han bare, men så får jeg bare blikket. Det samme blik, som når Lilly har haft en trøje på. At jeg er den mest onde person i verden.

Men fryser en Chinese Crested virkeligt? Fryser jeres?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fryser en Chinese Crested?
  • #1   16. apr 2008 Hvorfor skulle den IKKE fryse? Den har jo ingen pels smiley

Diva frøs bestemt da hun var lille bitte, at hun så ikke ville noget som helst når hun fik dækken på, er så en anden sag, men hun frøs helt bestemt ude i kulden.
    Det gik over med alderen, så hun vænnede sig ganske stille og roligt til det.

• #2   16. apr 2008 Hov, Diva er self. ikke sådan en - men var en bull terrier, hun havde pels, men ikke særlig meget og ingen underuld af nogen art.

• #3   16. apr 2008 kan det ikke også være af iver hunden ryster, jeg ved at nogle terrier såsom fox terrier eller hvad de nu hedder, de ryster også nogle gang af iver

• #4   16. apr 2008 Undskyld jeg lige blander mig smiley

Men har tit tænkt over om det ikke er rimelig mærkeligt at røre en hund uden pels......??? Det må da være en mærkelig følelse...

• #5   16. apr 2008 Jo det er nemlig også derfor jeg mener han ryster, dog ikke af iver, men fordi han er en smule skræmt over alt det nye. For når han render rundt og leger i haven ryster han ikke. Det er først når han blir en smule pylret.

• #6   16. apr 2008 C&C F: Det er som at røre en arm

• #7   16. apr 2008 Hvis ikke han gør ellers, så er det nok ikke fordi han fryser, men som du skriver, fordi det nyt og måske lidt utrygt det hele, han er jo ikke så gammel endnu smiley

• #8   16. apr 2008 Ok Tinna - hvis jeg ser en hårløs hund en dag så må jeg altså lige afprøve det smiley

• #10   16. apr 2008 Kald mig bare dum. ELLER?? <: Ja det sagde Opdrætteren også, at hvis han var meget lys, skulle han havde solcreme på. Men Silas skulle blive bronzefarvet om sommeren, så er kun meget lys på brystet, så hun svarede nok ud fra ham.

• #11   16. apr 2008 ¤ Louise & bat-fuglen : Ja for uren hud. Så det engang i en udseendelse om racen, og Silas har da også en del bumser lige nu. Hvorfor ved jeg ikke helt.

• #12   16. apr 2008 James(whippet) fryser og alle de steder jeg har læst om CC står der at de skal have beskyttelse mod kulden - nøjagtig ligesom en whippet. Dog er det ikke sikkert at det er nødvendigt hvis hunden altid løber løs, men er de i snor har de hjo ikke en jordisk chance for at holde varmen!!

Jeg er lige flyttet fordi der trak for meget for James i den gamle lejlighed!

Solcremen kan jeg ikke svare ordentligt på, men så vidt jeg forstår kommer det an på farven. De lyse skal beskyttes ligesom os mennesker (og de lyse whippets). Det siger jo nærmest sig selv når de ingen naturlig beskyttelse har.

• #13   16. apr 2008 > MK <: Gir ham nok også en trøje på til vinter når der er sne, men havde ikke tænkt mig at gøre det nu, hvor der er solskind og dejlig vejr hver dag. Men folk kigger godtnok ondt på mig *GG*

• #14   16. apr 2008 Jeg er meget glad for alle jeres svar. Lyder til at der er mange forskellige holdninger til dette.

Min søsters CC'er bruger vist ikke solcreme til sin, men han er self også mørk.

• #15   16. apr 2008 Jeg ville også vælge at putte solcreme på for en sikkerhedsskyld... Costa han vil få lidt solcreme i ørene her til sommer, for han elsker at ligge og sole smiley

• #16   16. apr 2008 Jamen det vil jeg gøre til sommer så, hvis han får problemer smiley

• #17   16. apr 2008 Nu har jeg ikke lige læst alle andre svar, men vil lige svare dig kender det jo fra min egen.

Han skal have tøj på, men ikke altid du tager og mærker på hans hud hvis han er kold på med en trøje varm ingen problem det er forskelligt fra hund til hund, men hvis det blæser og regner så skal han have en trøje på, jeg plejer at sige at jeg klæder Pascal på efter hvad jeg selv kan klare, hvis jeg skal dækkes til skal han også.

Solcrem, ja din er jo så lys så til at starte på skal han have solkdrem på men når først han er van til solen ingen problem også lige som med dig selv, sådan en som Pascal behøver kun på det lyse, men det kommer også an på hvornår på dagen.

Creme i det daglige er ikke nødvendigt, hvis du ser tør hud så smørg ellers ikke, men vask gerne i KWs medecinchampo det er rigtig godt til at forbygge tør hud, men når han skal være flot så brug minkolie champo det giver noget mere til pelsen:-)

Men det vigtiste råd er mærk på dig selv hvad du har brug for og så gør det ved din hund. Min kan godt rande i sne nøgen men hvis han står stille ja så fryser han.

• #18   16. apr 2008 Karen: Tusind tak. Du har set Silas og hans hud, så du kan bedst bedømme mht solcreme.

Må ud og købe en trøje til ham, da jeg kun har i Lilly-størrelse.

• #19   16. apr 2008 Ja og han er jo lys lige nu så indtil at han har vendet sig til solen så er det en god ide men uden perfume.
    Hvis du vil gå til træning med ham er det vigtigt at du har tøj med til ham for når man står stille længe ja så kommer de gerne til at fryse lidt.
    Men ved denne årstiud skal det bare være en t-shirt eller en swetter der ikke er for tyk, for det er nok at han lige er dækket til, det ved vi også selv en lille trøje kan gøre forskellen

• #20   16. apr 2008 Hehe må indrømme at jeg ikke havde planlagt den store gardarobe til ham. Men må se hvad de har på nettet.

• #21   16. apr 2008 Det er bedst at tage ind og prøve det på de størrelser kan godt snyde.
    Ja Pascal skulle også bare have en trøje eller to men nu har han en del for hver årstid kræver noget forskelligt og se efter om vi skal til træning eller ud og se godt ud;-) og så når man har en hund der kan tisse på alt tøj ja så skal der også være noget at skifte med:-) Jeg har en hel dregt til ham den kan du se i vores vinter billede album, men det er godt hvis man træner om vinteren eller er bange for den første sne, men han bruger den næsten ikke.
    Men jeg kan kun sige det ud fra min men han er dog en af dem der bruger mindst tøj.

• #22   16. apr 2008 Jeg synes ikke om dem der har tøj på altid og slet ikke indendørs. Det er for meget. Så kan man jo slet ikke se den smukke hund der er indenunder alt det tøj.

• #23   16. apr 2008 Nej det er også for meget, det har Pascal heller ikke jeg tager og mærker på ham og det er kun hvis det blæser eller/og regner at han har tøj på eller skal stå meget stille, eller rander han rundt i frost vejer, han har aldrig tøj på om morgenen der tonser han bare rundt og hygger i haven:-)

• #24   16. apr 2008 Jeg må lige se hvad der passer ham. Vi står kun meget stille når vi er oppe på græsset og lege med de andre hunde. Han står stille fordi han er lidt bange for dem, men kan skal lære de store at kende så han ikke er bange for dem. Det samme gjorde jeg ved Lilly.

• #25   16. apr 2008 Så burde der ikke rigtig være noget hvis vejeret er ordentligt:-)
    Går det ellers godt med ham? det er nogle dejlige billeder der er kommet ind af ham:-)

• #26   16. apr 2008 Ja det går rigtig godt med ham. Han er fræk som bare pokker og Lilly har accepteret ham. Hun var kun sur på ham den første aften.

Vil gerne have nogle lidt bedre billeder af ham, men det er svært når han hele tiden sidder på min fod.

Skal også have lært ham at gå pænt, det dur han ikke til ;D

• #27   16. apr 2008 øhh man skal nogle gange lytte til sig selv, hvis du føler din hund fryser så pak den lidt ind, især hvis du selv syntes det er s.... koldt ...

din hund er stadig en meget lille hvalp og der skal meget bevægelse for at den kan holde temperaturen oppe , bare vinden eller evt træk kan gøre den syg,
    har selv to hårløse og var ikke vaks nok med den første, han fik grim lungebetændelse fordi han ikke havde nok tøj på når vi var ude.

men mærk efter det er nemt. hvis den er kold og har kolde ører , har den det nok derefter....
    kan ikke se nogle mener det modsatte, vi blev også født uden pels men vi fryser også.

ang at den ryster kan være mange ting forbinder det ikke altid med at den fryser, det kan være en ophidselse eller spænding hvis der skal ske noget nyt evt...

solcreme er mest nødvendigt for cc´er med pigmentpletter i huden mine er uden pletter og kan derfor tåle meget sol, men en normal parfumefri creme nok til dem...og når de har fået nok sol får de en tynd og luftig t-shirts på for at skåne huden.

• #29   17. apr 2008 Tinna, det var da godt nok dejligt at det går så godt, det med lineføring det kommer nok:-) Pascal er stadig en klump til at gå pænt så det skal nok blive godt når han skal på udstilling 24maj:-)

• #30   17. apr 2008 Karen: Hvor skal I til udstilling henne?
    Jeg regner med at skulle med til skuet i Vadum der d. 17. for at prøve det. De siger jo at den slags bare er for sjov og god træning for os begge.

• #31   17. apr 2008 Det skal vi i Jels, det er en specialudstilling for selskabshunde, så det bliver spændene. Ville også gerne have ham til Varde d.31maj men der skal min tæve med og hun er nok i løbetid så han er ikke hjemme, heller ikke sikkert han er d.24maj men så tager jeg og henter ham, men kan ikke have begge med:-(
    Hvilken type udstilling er det i Vadum?

• #32   17. apr 2008 Det har jeg faktisk ikke læst mere om. Det var bare min stedfar der fortalte om det. Skal lige ind og læse lidt mere.

Hvor gamle skal de være for at måtte blive udstillet i Jels? Er det i KSS? Der er jeg nemlig blevet medlem :o)

• #33   17. apr 2008 Hvis KSS er klubben for små selskabshunde så ja, jeg er dog ikke medlem men man kan godt udstille der, ved ikke lige med alder men kan lige undersøge men tilmeldingsfristen er over:-)
    Ja det er den jo nok også i Vadum men jeg kan jo komme og kigge:-)

• #34   17. apr 2008 Nej den i Vadum er der en tilmeldigsfrist til d. 2. maj, mener jeg helt bestemt.

Ja KSS er Klubbern for Små Selskabshunde ;D - jeg meldte mig ind med det samme, da jeg havde fået at vide der var en CC'er på forsiden af deres blad, men så fik jeg bare et gammel blad, så det var lidt surt.

• #35   17. apr 2008 (link fjernet) - der står noget om den der.

• #36   17. apr 2008 Okay kan da være jeg skal få mældt mig ind, det vil jeg også bare en dyr måned for os og vi skal også være medlem af spidshundeklubben.
    Dyr måned da vi lige er begyndt til Agility med begge hunde 2x725kr Pascal er begyndt til lydighed og så er der lige 3udstillinger der skal betales, ja det løber:-) og så er der også ringtræning oven i:-)

Har du ikke lige et link til det i Vadum? er det udstilling eller skue?

• #37   17. apr 2008 Okay så var du lige hurtiger end mig, mange tak:-)

• #38   17. apr 2008 Det er et skue som jeg også skrev tidligere.

• #39   17. apr 2008 Ups det er bare mig der ikke kan læse:-)
    Men kunne da være man skulle overveje det, så kunne de jo få en prøve gang inden det går løs:-) men nu må vi lige se:-)

• #40   17. apr 2008 Så har Silas fået en trøje. Købte en billig en inde i den lokale dyrehandler, og så fik han ved samme lejlighed sin første gåtur inde i gågaden imellem en masse mennesker, børn, klapvogne og alt muligt andet. Det tog han rigtig godt og han snork sov hele vejen hjem i bussen.

• #41   18. apr 2008 Jeg har lige været inde og se hans fine trøje:-)
    Hvad siger han til at have den på?
    Ja de får mange indtryk af sådan en tur, men det er jo også kun sundt for dem:-)

• #42   18. apr 2008 Han klager ikke over at have den på - det er kun kæden han synes er træls, fordi den er så lang, så den venter jeg lidt med. Købte også et andet halsbånd til ham, som han kan bruge nu.

Turen ind til byen i går var super. Giver ham selvtillid.

• #43   18. apr 2008 Nå det var da godt han ikke har noget imod den, men mærk på hans hud hvornår han har brug for den.
    Ja jeg så godt at han er fået en fin kæde, Pascal går med et rundsyet halsbånd der er lavet af elgskind, det er rigtig godt.

Kommentér på:
Fryser en Chinese Crested?

Annonce