{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Chinese Crested - Nogle erfaringer? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer skønne hunde mennesker smiley
Opretter denne debat for at høre jer om I har erfaringer med racen Chinese crested (Kinesisk hårløs)?

Jeg har selv en chihuahua/dværgpinscher tøs på 10 mdr der vejer 3 kg, og hedder Paya. Kunne rigtig godt tænke mig en legekammerat til hende. Og dermed endnu en prinsesse til mig smiley

Jeg går meget op i at aktivere/lege med Paya (da hun er en ret aktiv hund, og elsker at gøre hende glad og tilfreds), meeen, kan jo ikke være med på samme niveau som en hund kan ;P ...Selvom jeg også er ret god til at lege med torv/bold hvis jeg selv skulle sige det *ss*

Paya er en selvsikker og meget glad hund til daglig/gåture og i hjemmet, men fremmede hunde vil hun ikke i nærheden af (selvom hun ikke har haft nogle dårlige erfaringer med det? :/)
Netop derfor får hun ikke leget med de andre hunde i hundeparken/gården, og derfor synes jeg hun trænger en ''veninde'' hun er tryg ved her i hjemmet så hun får noget socialt 'hunde samvær'. + Jeg selv VIRKELIG godt kunne tænke mig endnu en hund smiley

Jeg har gennem flere år været forelsket i racen Chinese crested (hårløs), og har læst man kan få den ned til 2½-3 kg? Ville meget gerne have en på max 3 kg (da jeg bestræber mig efter at have Paya+kommende hund med de fleste steder. Og det er nemmest med små hunde synes jeg)

MEN, hvad er jeres erfaringer med racen? Både ris og ros?
Er de gode til andre hunde? Er de sociale og glade? Er de meget sarte overfor sollys? Fryser de meget både sommer/vinter? Osv osv.. (Ved godt de fleste af tingene afhænger af opdragelsen, men stadig vil jeg gerne høre den generelle holdning/mening)

Og naturligvis også gerne meninger om anskaffelsen af hund nummer 2 - Paya er nu 10 mdr, så mener ikke hun er for ung på nuværende tidspunkt til endnu en hund. Men lad mig endelig høre fra jer smiley

Skriv endelig hvis I har nogle input, vi glæder mig til at høre fra jer!

Mvh Ann-Sophie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chinese Crested - Nogle erfaringer? :)
  • #1   26. apr 2009 De kan godt fåes ned til en 3 kg, men tendensen synes jeg er at de skal være større og større. Det gør dog ikke mig noget. Har selv en på 6 kg.

Synes det er en god race. En smule fimset, men ellers glad og legesyg, hvis den opdrages rigtig. Ikke for meget pyller omkring den - og heller ikke for meget råberi.
    De er super gode til andre hunde. De elsker at putte sammen med andre. Det er det bedste de ved. Min egen leger med alle slags hunde. Både store og små.
    De er ikke sarte over for sollys. Har man en lys hund tidlig på foråret og man skal være ude i mange timer i stærk sol er en gang solcreme fint. Har dog kun selv brugt dette 2 gange og min er aldrig blevet skoldet til trods for at han er en lysere version.

De fryser ikke om sommeren, hvis du lader være med at give tøj på. En hund der er vant til tøj fra hvalp, vil kræve tøj altid. En hund som er vant til at være nøgen vil kun kræve det når det er frostvejr.

Synes du skal vente til at din anden hund er 1½-2 år før du får hund nr 2. Men det er min egen erfaring der taler da smiley

Held og lykke med det hele. Hvis du vil have flere gode råd om netop den race kan du prøve at spørge i denne gruppe:
    http://hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=3131

• #2   26. apr 2009 Jeg kan ikke udtale mig så meget om racen men jeg ville uanset race vente med hund nr 2 til din egen er min 1½ år især hvis du vil have en tæve mere, 2 jævnalderne tæver kan give problemer. Mig og min mor har en tæve hver der er 14 dage`s forskel på dem og ingen af dem giver sig, de er ALDRIG alene sammen og er det nødvendigt i ½ time imens man handler osv så bliver ALT fjernet, både legetøj kødben osv ellers går det galt, de har været i hovet på hinanden et par gange.

Så min erfaring siger også du skal vente. Mine egne hunde er der 3 års forskel og det har været perfekt.

• #3   26. apr 2009 Tinna - Rigtig dejligt at høre fra dig igen! smiley
    Ved du nogle steder der har dem ned til 3 kg, synes nemlig det er meget svært at finde smiley Det kunne jo være der var nogle enkelte opdrattere der valgte at beholde den lille størrelse frem for den i lidt større smiley
    Jeg havde som udgangspunkt tænk at vende hunden til ''det normale hundeliv' uden tøj osv, ihvertfalf om sommeren. Om vinteren, er det da nok med en uldfrakke, eller skal det være en ''full body'' dragt der også dækker benene? Har set den type beklædning er meget brugt lige hos Chinese crested? Hvad bruger du til din smukke skat? smiley

Egentligt vil jeg helst have ny hund indenfor 1-4 mdr hvis det skal være (dog skal det selvfølgelig være den helt rigtige hund, ingen forhastninger!), dels fordi jeg i denne periode har ekstra god tid til at tage mig kærligt af det nye familiemedlem samt min egen prinsesse. DOG, skal det lige siges, at støder jeg på en fx 3 år gammel Chinese crested tøs på 3 kg, så vil jeg ligeså gerne have den. Det behøves ikke være en hvalp for mit vedkommende, vil ligeså gerne fx ''redde'' en hund fra en anden familie der ikke kunne have den længere.

Nadja - Også tak til dig for dit indlæg smiley
    Som tidligere skrevet ser jeg helst et nyt familiemedlem indenfor nogle måneder (uanset om det bliver en hvalp eller en voksen hund). Jeg har den overbevisning at så længe Paya stadig er hvalp/teenager vil hun have lettere ved at acceptere at der kommer en ny hund ind i familien, iforhold til hvis hun fx fylder 2 år og er vant til at være 'enebarn', da hun dermed vil se den nye hund som en konkurrent?
    Mine forældre har selv en yorkie og en chihuahua, begge på 9 år nu, men de har kun nydt godt af hinanden gennem deres liv?
    Og har også denne annonce oprettet på TS (som jeg genoprettede igår), og der er også flere der skriver det er gået rigtig fint med to hunde der var stortset lige gamle?
    Så synes det er svært mht andres erfaringer faktisk? Det kommer jo meget an på hundens reaktion, hvorvidt de er villige til at acceptere den nye hund, eller ser den som en konkurrent? Dette gølder også omkring tæve/han, hvad der fungere bedst rundt omkring i de små hjem.. Hos mine forældre fungere det fx perfekt med to tæver, men sådan oplever alle det jo (desværre) ikke.. Ik sandt? smiley

Mvh Ann-Sophie

• #4   26. apr 2009 Ann-Sophie P: Nu var min tæve Lilly 4 år før hun fik en ven (Silas), som hun accepterede fuldt ud. Det har ingen betydning. Når det kommer til alder, handler det om rangordenen. En 4 år gammel tæve vil altid være bossen over en ny hvalp. Men er 2 unghunde sammen - ca samme alder, vil de slås for at vise at de bestemmer.

Jeg bruger både heldragt og uldtrøjer om vinteren til Silas. Han har lidt forskelligt. Om sommeren har han aldrig tøj på. Jo, det passe ikke - han har sit dækken på indendørs en uge før vi skal til udstilling, men det er for at min kat ikke skal lave sår på ham *GG*

Jeg aner ikke hvem der laver de små. Der kommer nemlig både helt store og helt små i samme kuld. Silas søster og bror er små i forhold til ham. Hvor han er på grænsen til at være for stor.

• #5   26. apr 2009 Okay, men en Chinese crested tæve på 5 kg og en han på 7 kg, vil vel altid få hvalpe der ligger mellen den vægt ikke? Ligesom med andre racer?

Jeg vil tro at Paya lidt vil tage føretrøjen på overfor en Chinese crested, da de virker meget mere stille og søde af sind? Som sådan søger jeg jo en legekammerat til Paya nu mens hun er hvalpet, så hun ikke er alene hjemme fx. Det er ikke mange timer hun er alene af gangen på nuværende tidspunkt (ganske enkelt fordi jeg går meget op i at tage hende med alle steder det er muligt), men når hun fx er alene i hele 5-7 timer synes jeg en legekammrat/''søster'' vil give hende så meget mere socialt samværd!
    Vil du ikke give mig ret?

Jeg er også overbevist om at Paya aldrig ville gøre en hvalp noget (sådan er det jo med de kære dyr, de kan godt mærke det kun er 'børn') Og da Paya jo også selv kun er en unghund vil jeg tro de vil vokse op og føle sig ganske ligevægtige i forholdet?
    Mine forældres hunde har fx ikke udråbt en leder blandt dem, de er bare hamoniske og glade - Og sådan har det altid været?

Mvh Ann-Sophie smiley

• #6   26. apr 2009 Ann-Sophie P: Nej jeg vil ikke give dig ret ;o) Ellers havde jeg ikke skrevet at du skulle vente til at hun bliver 1½ til 2 år.

• #7   26. apr 2009 Nå okay ..
    Kan dog ikke se problemet i det? smiley
    Synes det er bedre at give hende en legekammerat hun får gavn af, end en ''irriterende'' hundehvalp når hun er 3 år?
    Når hun bliver 3 år er hun jo vant til at være mors hund, og tror hun vil blive frygtelig jaloux hvis der så sent kom en ny hund ind i familien.

Mvh Ann-Sophie

• #8   26. apr 2009 Min tæve blev som en hvalp igen, da hun fik silas - og det var tiltrods for at hun selv have 3 hvalpe på det tidspunkt.
    Hun livede op og leger hele tiden med ham. Men de har ikke problemer med at sætte rangordenen. Lilly bestemmer og det ved Silas godt.

Min gamle hund Ronja var 10 år da Lilly kom ind i billedet. Hun tog også bare imod med åbne poter og blev som en hvalp igen.

Men det jeg siger til dig er også bare et godt råd. Det samme er det Nadja siger. Hvad du gør er helt og alene op til dig smiley

• #9   26. apr 2009 Ja det ved jeg godt smiley
    Egentligt oprettede jeg kun denne annonce for at høre noget om Chinese crested racen.. Jeg ved jeg skal have en hund mere inden længe (hvis den rette hund altså viser sig - Vil ikke forhaste mig!) derfor ville jeg gerne høre noget mere om racen jo smiley
    Tror det er meget meget forskelligt hvordan det vil gå med både tæve/tæve, tæve/han, hunde der er lige gamle og hunde der ikke er lige gamle.. Nogle gange opstår der magtkampe, andre gange gør der ikke. Den annonce jeg har på TS (genoprettede den igår) men der var tendensen klart at folk havde haft positive oplevelser med hunde på samme alder og køn.. Selvfølgelig med enkelte undtagelser, men sådan vil det jo være med alt .. :')

Kom endelig med flere erfaringer om Chinese crested racen hvis I har nogle - Gerne i forhold til fremmede hunde/mennesker fx smiley

Mvh Ann-Sophie

• #10   26. apr 2009 Synes du skal prøve at spørge i den gruppe jeg sendte til dig. Derinde ser folk med racen dit emne og kan svare smiley

• #11   26. apr 2009 Ja det vil jeg også smiley
    Men har læst alle de debatter der er derinde stortset, og må sige jeg er blevet klogere. Det lyder til at være en skøn race! Tror virkelig den vil harmonere godt med min Paya :')
    Men har læst at den hårløse er noget mere nervøs, livlig og dårlig til fremmede end powder puff'en - Hvad er dine erfaringer med dét? smiley

Mvh Ann-Sophie

• #12   26. apr 2009 At det er løgn *GG* Måske nervøs og livlig, men det med fremmede personer har jeg ikke problemer med.
    Men det er jo igen et spørgsmål om opdragelse og at få en hund fra det rigtige sted.

Kommentér på:
Chinese Crested - Nogle erfaringer? :)

Annonce