{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Politi - pitbull {{forumTopicSubject}}

Jeg ser nogle folk i mit nabolag strejfe rundt med en pitbull, men den ser nu fredelig ud og han går med den i kort snor osv.. så ser ingen grund til at ringe til politiet, det ville jo være synd for ejeren selvom det er ulovligt.. Men hva tror i der vil ske hvis han går forbi en politibil og de ser det er en rednose?
Vil de tage den elelr hvad vil der ske?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi - pitbull
  • #1   21. apr 2008 Nånå,

• #2   21. apr 2008 de skal da meldes alligevel.....?

• #3   21. apr 2008 Synd for ejeren??? Næ synd for hunden.

• #4   21. apr 2008 dengang der var den tv udsendelse fra ishøj, der var en mor med barnevogn og pitter... betjenten tog dem ikke...

• #5   21. apr 2008 sanne E

Har de også gule øjne ?

• #6   21. apr 2008 det er jo heller ikke alle politimænd/kvinder der har forstand på hvordan man ka se om en hund er en pittbull. ¨Så i mange tilfælde tror jeg at folk går "fri."

• #7   21. apr 2008 helt ærligt, hvis det er en pit bull og du er sikker på at det er det, så bør du melde det. Hunden er ulovlig og det skulle ejeren vide bedre.....

• #8   21. apr 2008 Tja -højst sandsynligt vil der intet ske. Politiet skal først bevise at hunden er ulovligt, hvilket kan være ganske problematisk, da hunden jo kan være reg. som amstaff, blanding eller hvad ved jeg (hvis den er reg.), og selvom den måske ganske tydeligt har "pit-træk", så er det altså ikke nok.

Noget andet er hvis du rent faktisk VED at det er en pit, og at ejeren osse ved dette -ja så forstår jeg ikke du kan have ondt af manden. Han har sgu selv valgt at f¨å sig en ulvlig hund

• #9   21. apr 2008 Der er jo en grund til at de er ulovlige i Danmark - hvordan ville du have det, hvis den nåede at gøre skade på andre hunde eller personer, - vel vidende, at du kunne have forhindret det ved at melde manden ??

• #10   21. apr 2008 der er et ordsprog der siger hæleren er ligeså god som stjæleren

pointe meld det.

• #11   21. apr 2008 Evt. nogen der ved en side med gode billeder af pitts? Kender ikke lige dens typiske træk, og der er en jeg gerne vil melde ( Hvis det er en pitt)

• #12   21. apr 2008 Jaja men hunden GØR INGEN SKADE,, derfor jeg ikke vil melde den.
    Jeg snakkede med ejeren tidlige idag og han var udmærket klar over at der var noget PIT i den,, den er ikke 100% pitbull.. Men den er bare sød og velopdragen så synes næsten det er synd.

Det er faktisk en lidt ældre herre der ejer den, og han siger han har valgt den fordi han føler sig truet åbenbart.. Det er et dårligt grundlag, men lad os nu se hvor det fører hen.

• #13   21. apr 2008 Liv -osse dertil skal de bevise at den er pit, og kan de det ja så skal den aflives, da den jo ikke må være i landet neutralliseret eller ej.

Noget andet er at jeg har en formodning om at de fleste der har pit, helt undlader at reg. dem (ikke noget jeg ved, men noget jeg tror, kald det bare en fordom).
    Jeg har jo en idé om at en ansvarlig hundeejer naturligvis ikke køber en ulovlig hund, og med det store antal hunde i DK der ikke er reg. så tror jeg altså de uansvarlige pit-ejere er iblandt

• #14   21. apr 2008 Jamen jeg kender flere der har en pitt.. men jeg er et mennekse som kun har set det gode i de hunde, så indtil nu mener jeg selv de skal have lov t blvie og vise de er noget værd.. for det godt ske de ulovlige, men de har endnu i deres levetid (og den ene har haft sin i over 5 år) gjort det mindste.. så jeg synes det skal være an på situatuionen..

• #15   21. apr 2008 Sanne -må indrømme at jeg er af den mening at ejere af pits skal meldes. Det vel at mærke kun hvis man er 110% sikker på at det ER en pit (og ikke kun fordi den ligner, men fordi man VED den er det).
    Det er ikke fordi jeg er hysterisk omkring sådanne hunde, men fordi jeg vil mene at køber man en ulovlig hund, så er man uansvarlig, og er man uansvarlig, så bør man ikke have hund af den kaliber.

Til gengæld forstå jeg ikke at så mange herinde bor nabo til, overfor, i villakvarter med osv pits.
    Jeg har til dags dato aldrig set en i DK (ikke hvad jeg ved af da, kan jo ikke garantere 100% for de to tavleløse amstaffs jeg har mødt).

Jeg går MANGE ture med min hund, og møder en hel del andre mennesker med hund -men ikke en pit har jeg set. Er jeg blind? Eller bor jeg bare i et område hvor den slags ikke findes?
    Eller er der i virkeligheden bare ikke så mange som man til tider kan få indtryk af ved at læse herinde)

• #16   21. apr 2008 Sanne: nemli.. folk har så sindsygt travlt!! og de så ikk engnag er sikre på deres "dom om hunden!! en gravhund eller en chi- schæfer eller lab kan være lige så falrig, og en "stor" hunds bid er lige så farlgit som en pitts..

• #17   21. apr 2008 ja, men det er ulovligt.. hvis jeg havde mistanke om at min nabo havde gang i noget ulovligt som ikke kun kunne skade ham eller hende, men evt. andre (vi kan sige salg af stoffer feks) så ville jeg da melde det..

• #18   21. apr 2008 og ved godt det ikke er det samme, men synes godt man kan sammenligne..

og nu skal jeg ned og lave mad

• #19   21. apr 2008 Jeg håber bare ikke at denne søde ulovlige pit pludselig går amok en dag:-)) Og JA, det kan alle hunde gøre, men ikke alle hunde er ulovlige!!!

• #20   21. apr 2008 Mette H

hvorfor håbe sådan noget frygteligt?

• #21   21. apr 2008 nok derfor hun har skrevet håber ikke..

• #22   21. apr 2008 Zaki -undskyld men læs lige igen. Mette håber IKKE at den går amok en dag

• #23   21. apr 2008 Mette H

Uha,, kæft noget lort,, det må du virkelig undskylde smiley

Sikke en fejl.. bliver helt flov..

Undskyld undskyld

• #24   21. apr 2008 Nej, for sytten da...........Jeg håber det da ikke:-))

• #25   21. apr 2008 burde vi så os ringe til politiet hver gang vi så nogen køre for stærkt og over for rødt...

hvis man den ser ud til a have styr på den og han ik ligner typen der bar har den som potensforlænger kan jeg virkelig ik se problemet

• #26   21. apr 2008 Lasse:

Hvis folk ville holde stille og vente på at politiet kom, så meldte jeg gladeligt alle, som kører overfor rødt lys eller kører for stærkt!!!

• #27   21. apr 2008 Lasse -kører nogen over for rødt ja så håber jeg da folk giver politiet et kald. Jeg er selv blevet torpederet af en dame der kørte overfor rødt, og skulle hilse at sige at det IKKE er sjovt at ens dør (som nu er bøjet så den befinder sig ca 5 cm fra ens ben) ikke kan åbnes og at få sådan et chok i det hele taget.
    -så JA JEG ringer osse til politiet hvis nogen kører over for rødt (har jeg så tilladelse til osse at melde en pit?)

• #28   21. apr 2008 Jeg ville aldrig nogesinde ringe og melde nogen fordi de havde en pitt..... Hvis den går i snor osv.. og ikke virker agressiv når nogen går forbi så kan jeg ikke se problemet.....

Jeg ringer heller ikke til politiet fordi jeg ser en mand står på en offentlig vej og pisser.....

Mit liv er for kort til at "stikke" folk på den måde......

I andre ekstreme tilfælde som vold, overfald osv... ja det er en helt anden sag.

• #29   21. apr 2008 jeg vil også mene det skal anmeldes, hvad hvis der sker skade en dag - er det så ikke bedre at at få det anmeldt, underligt nok der er også masser der har PItt Bull herinde eller andre Ulovlige racer, uanset om det er en tæve eller hanhund- kan jeg bare ikke klare disse racer- jeg er skide bange for dem, mange gange føler jeg, folk kun anskaffer dem så de kan true andre med dem eller så opdrager de dem til hundekamp - så er det fandme synd at holde hund...

• #30   21. apr 2008 Team Frosty -hvilke "andre ulovlige racer" finder du herinde da? Udover pit er kun tosa ulovlig, og den tror jeg ikke man uden videre kan smugle ind i landet som værende GD e.l.

• #32   21. apr 2008 en pit bull om den er ren afstamning eller om det er krydsninger eller balndinger er disse ulovlig alligvel og det geller også Tosa og Red Blue Nose .... krydsninger af disse er lige så ulovling !!!

• #33   21. apr 2008 undskyld sjuskefejl- for pokker de små bogstaver der

• #34   21. apr 2008 Jonathan -hvordan den er af sind er jo lige meget. Den er ulovlig, og en ulovlighund har ikke en ansvarlig ejer, for så ejede han ikke en ulovlig hund.

Karin -det var bare fordi du skrev "andre racer" (end pit) og der er jo kun en anden race;o)

• #35   21. apr 2008 Jeg mener heller ikke at Kangalen har sin berettigelse her i landet!!! Og som du skriver, Brian, er den jo ulovlig at udføre fra Tyrkiet.... Så den burde, efter MIN ringe mening, også være forbudt at sælge her:-))

• #37   21. apr 2008 jeg syntes bar folk virker så hellige som om de aldrig selv bryder loven, næsten alle mennesker kører for stærkt og det er ligemeget om det er 2 eller 20 kilometer...

• #38   22. apr 2008 Man kan jo ikke tillade sig at gradbøje loven. Jeg kører da også nogen gange for stærkt og ville da være træt af at få en bøde, men jeg vil da være endnu mere træt af at få for vane at køre for stærkt og en dag ende med at smadre mig selv og andre. Så vil jeg hellere have et rap over fingrene og lære af det.

At købe en ulovlig hund er en længere proces og absolut ikke noget man kommer til. Det er ikke mere eller mindre ulovligt end andet..

Bare fordi mange kører for stærkt, så gør det det ikke mere rigtigt...

• #39   22. apr 2008 Godt skrevet Lea W..

• #41   22. apr 2008 Tror lige jeg vil fortælle Lea W. at Tante Brahe faktisk selv har haft pit bull......Dog ikke ulovligt i Danmark:-)). Så hvis der er nogen, som har noget at have argumenterne i, må det være Tanten:-)

• #43   22. apr 2008 jeg syns den er lidt svær den her... for har selv tit fået smidt i hovedet du har en amstaff du sku tage og melde pitten fordi den ødelægger din egen hunds ry og så ender amstaffen med a bli ulovlig... men igen hvorfor sku jeg blande mig i andre folks liv på den måde? jo self hvis hunden er agresiv og den har gjort mig noget men ellers? åhh jeg har intet imod den race da jeg kun har haft gode oplevelser med den, men igen her forleden blev jeg da tilbudt a få en pitt for 30 kr fordi ejeren bar havde en masse hvalpe.. tjaaa der sku jeg have meldt ham men igen jeg har intet i det? dt var noget han ringed om har ingen billeder set eller lign... såå smiley jeg passer mit og de passer vel deres? heh

• #45   22. apr 2008 Lea -hvis jeg kører for stærkt så er der jo altså en hvis risiko for at jeg får en bøde, mister kørekortet e.l.
    Hvis jeg køber en ulovlig hund, ja så er der en hvis risiko for at denne vil blive aflivet. Altså er det noget man som EJER af den ulovlige hund tager på sig når man anskaffer en sådan. Og hvor ansvarlig hundeejer er man så?

Det kan da aldrig være andres skyld end ejeren af den ulovlige hund.

Jeg påstår ikke de er dræbermaskiner eller på anden vis sindssyge monstre. Men uanset hvor dejlig hunden er, så er den ulovlig, og ikke nok med at man har overtrådt loven ved at have hunden, man har osse fusket/givet urigtige oplysninger såfremt man får den reg som amstaff (og det er osse ulovligt).

JEP -jeg kører nogengange for stærkt. Men jeg tager osse konsekvensen uden sure miner hvis jeg skulle få en bøde (og nej det skal ikke forståes som at jeg ræser rundt med 200 på de danske veje)
    -det må man så osse tage med når man vælger at have en hund der er ulovlig.

Desuden er jeg såmænd ganske glad for at de er ulovlige med tanke på hvilke tumper der render rundt med amstaff i dag. Det er da een race mindre de kan tåge rundt med såfremt loven overholdes.

• #47   22. apr 2008 Michelle *strid kælling *

Hvis du køre for stærkt, er chancen jo større for at slå ander i hjel.. er det ansvarligt ?? Så er du jo værre end dem med en pit, eller hvad ??

Men vil godt give jer ret i, at der er mange der ikke ved hvad de har med at gøre, når man har en pit/amstaff for der er ikke den store forskell.
    Men syntes nu i går i alt for små sko her inde, tror ikke på i alle er så r.. hellige som i siger..

• #48   22. apr 2008 Kenneth -nu ræser jeg ikke igennem byen med 60 km i timen, ej heller på snoede landeveje. Men jo kan da finde på at køre 140 på motorvejen hvor man må køre 130 hvis vejen er fri.
    -så nej mener ikke jeg er voldsom uansvarlig som billist.

Når det er sagt var det jo ikke så meget fordi jeg mener loven må gradbøjes her heller, for self må jeg ikke køre for stærkt -pointen er at bliver jeg snuppet, ja så må jeg sgu tage konsekvensen uden at kny, og det samme må ejeren af en ulovlig hund.

Jeg kunne ikke drømme om at melde nogen ved mistanken om at de har en pit. Skulle jeg melde nogen, ja så skulle jeg da være 110% sikker (og det kan jeg vel dårligt være uden at ejeren selv fortæller det, for amstaff/pit er jo ikke sådan lige at se forskel på, og en blanding kunne jo have fået en rød næse uden at vær pit)
    Ej heller render jeg rundt og opsøger disse hunde for at melde dem.

Skulle jeg anmelde nogen, så ville det altså være fordi jeg helt tilfældigt faldt over en, hvor ejeren så osse gladeligt fortalte at det var en pit. Så chancen for sådan en anmeldelse kom fra mig er jo ikke stor.

Derudover tror jeg ganske enkelt ikke at politiet ville gøre noget hvis jeg meldte det -for det første har de så meget andet at se til, og for det andet skal de jo osse kunne bevise at det ER en pit før de vil kunne gøre noget som helst -og hvordan skal de så bevise det?

• #49   22. apr 2008 Lea W: jeg knne ikk være mere enig i det du skriver!!! tommel op!

• #50   22. apr 2008 hvis du har en dårlig mavefornemmelse så meld det.. du skriver at det er en ældre herre der har den fordi han føler sig truet... her burde alarmklokkerne da ringe, så har han den vel ikke fordi det er en dejli hund... Det blir fanmer farligt hvis han en dag føler sig så truet at han bruger hunden som forsvar...

• #51   22. apr 2008 hunden er ulovlig og det er der altså en grund til den er... Hvis man ikke vil følge loven får det konsekvenser - det gør det for alle, og derfor så skal man ikke bare blande sig udenom når man ser andre mennesker der ikke overholder loven! Dk skal ikke være et stikkersamfund hvor man melder hinanden for at slå en fis... men den her hund er altså pisse farlig i de forkerte hænder og har tendenser der gør at jeg ville melde en person som har den race. Så må myndighederne afgøre om personen kan have hunden eller ej.

• #52   22. apr 2008 Lea: du har helt ret i at vi alle har forskellige grader af hvad vi vil acceptere... men jeg synes bare ikke man kan forsvare at en ældre mand der føler sig truet har den slags hund...

• #53   22. apr 2008 er bare bange for det går ud over et uskyldigt barn som måske kommer hen til den på en uheldig måde så den slår klik, det ville være frygteligt... ved godt at alle hunde kan finde på at bide men nogle har bare stærkere tendenser til det... og så synes jeg også bare at det er synd og dumt at anskaffe sig en hund der er ulovlig, især for hunden, den har ikke selv valgt at blive sat i verden til en hverdag hvor folk er bange for den... Det er svineri at folk støtter dem som avler de hunde ulovligt ved at købe deres hvalpe...

Kommentér på:
Politi - pitbull

Annonce