{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

saltvand {{forumTopicSubject}}

var på stra nden idag med tabasco og han var ude at svømme for første gang :o) plejer kun at soppe.

MEN.. nu virker han som om han har det dårligt. han var ikke syg tidliere. ved han er træt men han kan ikke finde ro. har lige været ude og laver ikke noget.
Kan han have slugt for meget saltvand måske? hvad kan man evt gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  saltvand
  • #1   27. apr 2008 Mig bekendt er saltvand slet ikke godt for hunden - hverken inden i eller uden på. Jeg har altid fået at vide, at man skal skylle den, hvis den har badet i saltvand.

    Logisk set, så vil jeg tro, at hvis den har drukket saltvand - og måske endda meget - så har den det nok ikke så godt i maven kunne jeg forestille mig. Saltet i sig selv kan jo være "for meget".

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe til dyrelægevagten eller dr.dyr og lige tjekke op på det. Måske du kan give mælk (det plejer gerne at være kanongodt til at løsne maveindholdet hos mine vapser) eller brød til at opsuge saltvandet .... eller .... hvad ved jeg. Men et eller andet MÅ der være, som du kan gøre selv.

    Ring....


  • #2   28. apr 2008 Saltvand giver ellers lækker pels, så den er jeg lidt uforstående overfor.

    Til gengæld kan jeg bidrage med at min hund fik en meget kortvarig urinvejsinfektion efter at have været i vandet sidste april fordi det var for koldt. Drikker han vand?

    Ellers var det måske relevant at spørge om der er alger i området, for de kan godt være farlige for hunde.


  • #4   28. apr 2008 Kan han løfte halen?
    De kan få noget, der hedder watertail/svømmehale. Det kommer af overanstengelse og kulde ( og kommer tit efter svømning fordi hunden har brugt halen meget), og gør at de ikke kan løfte halen, og får ondt i har bagpartiet. Det er ikke farligt, men kan kræve lidt smertestillende af dyrlægen ind til det går over.


  • #5   28. apr 2008 Han kan sagtens løfte halen. så det var ikke det.
    Sørgede for han drak godt med vand of fik lidt at spise. 10 min efter kunne han finde ro og sov hele natten. Nu er der ingenting, han render glad og livlig rundt :o) Der var hverkan alger eller noget. han drak ik direkte vandet som fra en skål men han svømmede med åben mund for at hente pinde.

    Men tak for jeres super svar. Så ved jeg det til næste strandtur.


  • #6   28. apr 2008 Der er mange hunde, der sluger masser af saltvand, og det giver en kraftig, men meget kortvarig diarre...
    Det kender mange hundejere til ;o)

    Det kan være, han har haft en kraftig murren i maven, som har generet ham....


Kommentér på:
saltvand

Annonce