{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.847 visninger | Oprettet:

Hunde handler nær brovst {{forumTopicSubject}}

Opretter lige den samme tråd da sælgers navn kom med i teksten=) Hvis nogle gerne vil vide noget om sælger kan de sende en Priv til mig=)

Mig og min kæreste ønskede os inderligt en lille hund til at holde os ved selskab. vi fandt en fransk bulldog på DBA og kontaktede med det samme Sælgeren. Vi aftalte at mødes hjemme hos ham for at se hvalpen. vi kigger meget på hans hjemmeside for at lede efter mistænkelige ting da vi jo har fået oplyst at hvalpen er fra Polen, men alt så rigtig fint ud.

Da vi ankommer virker stedet rigtig fint og vi bliver taget godt imod. Han viser os hunden og fortæller hvor stort et pragteksemplar hun er. vi spørger ind til hans tilladelser på internettet da man ikke kan zoome ind på dem og læse hvem tilladelsen er udstedt af, men han svarer hurtigt at det er fordi han ikke ønsker hans adresse offentliggjort. vi tænkte ikke mere om at skulle se tilladelserne da han hurtigt begyndte at rakke ned på hundehandlere som importerede ulovlige hunde, ja måske for at aflede vores opmærksomhed og tro mere på ham.

Vi købte den franske bulldog fra ham lørdag d. 12/4-08. da vi fik hende med hjem gik alt fint, og hun faldt godt til. vi fodrede efter hans anvisning, med noget foder vi fik i en affaldspose af ham, og derfor ikke ved hvilket foder det er. Da hun skulle ud første gang og tisse og lave stort så vi at der var noget galt. Hundens afføring var tynd og fyldt af blod og slim vi skyndte os at ringe med det samme til ham for og spørge om hvad vi skulle gøre ved problemet, han spidsede os af med at vi skulle give hende kogt kylling og a38, da hun bare var stresset og det ville gå over i løbet af et par dage.

Det troede vi ikke helt på, da der var slim og blod i afføringen, så vi ringede til en af vores familievenner som har haft hund i mange år, hun sagde at hunden nok havde spist noget den kunne skære sig på i maven og at vi skulle give den noget kogt kylling som skåne kost. Vi gjorde det til mandag. Så tog vi til dyrlæge, og han tog en afførings prøve og sendte den ind for og blive gennemtestet. han oplyste os om at hendes vaccinationer var givet for tidlig og derfor ikke virkede, og at hun skulle have dem igen når hun var blevet frisk. derudover tjekkede han om hun var sund og rask, men hun havde også lyskebrok og meget beskidte ører som blev tjekket for øremider. Heldigvis var det bare snavs. Vores dyrlæge gav os noget skåne foder som vi skulle give den samt en ormekur og en sprøjte med noget der skulle dræbe mave bakterier.

tirsdag var hendes tilstand blevet værre, hendes afføring var sort og blodig og hun blev med det samme indlagt hos dyrlægen da han have mistanke om parvovirus. heldigvis var prøven negativ og vi fik hende med hjem igen efter hun havde været indlagt i 5 timer.

Onsdag morgen ville hun ikke drikke eller spise og vi måtte af sted til dyrlægen igen. Da vi ankom til dyrlægen fik hun cherryeye på det venstre øje. dyrlægen undersøgte hendes øje, men det gik i sig selv igen. vi skulle fortsætte antibakteriekuren og skulle ikke være for nervøse over hun ikke ville drikke da der var meget væske i hendes skånekost, dog skulle vi holde øje med at hun fik noget at spise i dagens løb. Og da hun hostede meget skulle vi også være opmærksomme på om hosten blev værre da det kunne være kennelhoste.

Maven var stadig tynd indtil den dag i dag hvor den er ved og blive mere fast, dog stadig med meget blod i. I dag har vi fået svar på vores hund afførings prøve, som viste næsten alle de tarmparasiter en hund kan have, som oven i købet er smitsomme for både mennesker og hunde. vores hund hoster også meget og kaster også op, og dyrlægen mente det kunne være en mild kennelhoste og at hendes luftveje var forsnævret.

Sælgeren lagde vægt på at hans hunde havde sunde luftveje så igen var det et brud på vores tillid til ham. både mig og min mor prøvede at kontakte ham, men det viste sig at hans nummer var blevet spærret. vi fandt et andet nummer på ham på Krak hvor det viste sig han også har adresse i Aalborg. Efter at have ringet til ham utallige gange kom jeg endelig i kontakt med ham. Jeg kontaktede ham torsdag og fortalte ham hvad vores Carla havde været igennem og at vi var interesseret i at høre om vi kunne levere hunden tilbage og få vores penge tilbage, da vi begge er studerende og ikke har remedier til at have hende indlagt og på medicin, han farede hurtigt op i en spids, og sagde at vi skulle have leveret hunden tilbage med det samme før vi kontaktede dyrlægen og fik hende i behandling. Han gjorde det tydeligt at han kunne få hunden rask i løbet af få dage hvis han havde fået hende tilbage. men jeg fortalte at vi havde haft hende hos 2 dyrlæger og de ikke kunne få hende rask så hurtigt, så hvordan kunne han? han blev meget vred og råbte af mig. han sagde jeg var aggressiv og at vi ikke kunne føre samtalen videre, selvom jeg talte rigtig pænt til ham.

efter at have snakket med ham blev jeg meget ked af at jeg overhovedet havde tænkt over at levere vores Carla tilbage til ham. Hun skal ikke i hans hænder igen. min mor har været til stor hjælp i denne sag og har kontaktet Dogsdating.dk og snakket med Anita som godt kender til ham og hans import af hunde. derudover har vi kontaktet den dyrlæge han siger han har tilladelse fra, og den pågældende dyrlæge har ikke været ude og se hans faciliteter i et år. derudover er hans CVR nummer, et nummer på et flyttefirma og ikke et firma der har tilladelse til at importere hunde. derudover har han selv laver sin købsaftale og man skal betale 25 % af prisen på hvalpen oven i hvis man vil have en 2 årig forsikring på hvalpen på hjertefejl osv.

det har været en rigtig hård uge for os, da man knytter sig til sådan et lille væsen. vi har brug for at komme ud med vores historie da vi ønsker at han skal stoppes i hans hundehandel. vi ønsker ikke at få vores penge tilbage eller få penge til vores dyrlæge regninger under nogen omstændigheder, men vi ønsker at der aldrig nogensinde er nogle som skal igennem det samme som os.

det er også mistænksomt nu hvor vi har undersøgt alt om ham, at hans hjem er så utroligt flot, og han kun ser ud til at tjene hans penge på hunde. det er også rigtig mistænkeligt at han nu har 2 engelske bulldogs til salg på DBA og at han skriver at der kun er de 2 hvalpe tilbage. det var nøjagtigt det samme som han skrev på annoncen hvor vi fandt Carla.

men selvfølgelig er det nemt at være bagklog og sige at vi aldrig skulle have købt vores hund, men vi holder utroligt meget af hende og vil gøre alt for hun bliver rask. jeg har været fyldt med stor skyldfølelse over at have købt Carla, både fordi vi på den måde støtter hans hundehandler i, men også skyldfølelse over jeg ikke har undersøgt mere om ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde handler nær brovst
  • #1   4. maj 2008 Åhhh stakkels bette hund :o(
    Syntes det er super at i advarer mod denne hundehandler.......har har eller har haft profil herinde....hvis det er den samme


  • #2   4. maj 2008 Han har....skulle der stå

  • #3   4. maj 2008 Kasper du skulle lægge dette indlæg ind i gruppen http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1887 samt i INFO-gruppen.

    I disse grupper gør vi hvad vi kan for at advare hinanden mod hundehandlere uden at bryde HG's regler som jo gør alt hvad de kan for at beskytte disse typer :o(

    Og jah godt at navnet på hundehandleren blev slettet for ellers var tråden blevet det :o(


  • #4   4. maj 2008 Og det har du så gjort :o)

  • #5   4. maj 2008 Er i Aalborg området i har købt den???

  • #6   4. maj 2008 ja hun er købt nær brovst som ligger nær aalborg.

  • #7   4. maj 2008 OKay.. Jeg havde en veninde som var meget tæt på at købe en der også - men vi fik hende talt fra det...

  • #9   4. maj 2008 Rigtig trist historie, desværre langt fra den første fra den pågældende kennel. Er rigtig ked af det på Jeres vegne, har også selv en hund fra en velkendt hundehandler i Fredensborg, og han har også døjet med mange problemer, dog var hans alder og vaccinationer i orden, men vi har også brugt en formue på operationer og dyrlægeregninger!
    Vi er også begge studerende men har heldigvis en god sygeforsikring samt gode familier, som gerne hjælper til med det økonomiske.
    Det er forfærdeligt, og som du selv siger, føler man efterfølgende skyldfølelse. Han har uden tvivl været hver en krone værd, men det er da en sørgelig skæbne for en lille hund. Man må jo bare tage ved lære af sine fejl, og gøre hvad man kan, for at forhindre andre i at begå den samme fejl, og derudover indstille sig på, at man har en hund som kræver lidt ekstra dyrlægebesøg end andre.


  • #10   4. maj 2008 ... held og lykke med hende fremover!

  • #11   4. maj 2008 Hej Kasper
    Godt du informerer om det, det kan ikke gøres nok. Hvis det bare kan afskrække en enkelt kommende køber er det det hele værd. Alt held og lykke med Carla.
    Hilsen Maria


  • #12   4. maj 2008 Trist trist.. hvor jeg dog føler med jer og håber jeres beretning om Carla i det mindste er til hjælp og advarsel til andre mennesker:-)
    Håber det bedste for Carla..

    Anja/


  • #13   4. maj 2008 tak skal i alle have.. Hvis nogle vil have nogle oplysninger om ham så sig endelig til=) Håber at vi skræmmer flere væk fra denne forfærdelige hundehandler. Og forresten se lige carla i min profil:D

  • #14   4. maj 2008 Ja, vedkommende er en kendt person i mange hundekredse..........og IKKE for det gode....

  • #15   4. maj 2008 Åh hvor er det skrækkeligt at høre jeres historie. Vi håber at Carla kommer sig stille og roligt, og ønsker hende det bedst.
    Inden vi købte Kairo var vi desværre også ved at købe en fransk igennem ham, og jeg kan godt forstå i synes han lød til at have tjek på alt, det samme gjorde vi. Vi havde også føelsen af at han kunne besvarer alle de spørgsmål vi stillede osv.
    Dog endte det med vi ikke købte den franske vi havde kig på da et par af vores venner ringede og advarede imod ham.




  • #16   4. maj 2008 Py ha en strækkelig historie. Stakkels stakkels hund. Håber hun kommer sig helt uden men.
    Har I anmeldt ham til politiet???? Det skal I altså gøre. Det er da bedrageri at han sælger hunde på sit CVR nr. når han ikke har tilladelse til det. Han skal jo have en tilladelse. Og jo flere der melder ham, des bedre!!!!!


  • #17   4. maj 2008 Nu er det sådan at opdrætter ikke kan/må stille jer ringere end købeloven. Dvs at er det den fejler noget den havde da den forlod opdrætter (og det må jo i allerhøjeste grad formodes i dette tilfælde), så har i faktisk nogen rettigheder.

    Hvis den er med tavle, så kontakt den stambogsførende klub hunden tilhører. I burde kunne få endten nogen af jeres penge tilbage eller få betalt de dyrlægeomkostninger i har haft i denne forbindelse


  • #18   4. maj 2008 Alene alle hans "fine" ord, og stolpe op/ned om hundehandlere på hjemmesiden gør sgu mig mistænksom, men har desværre også hørt rigtig mange historier fra den kant.

    God bedring med jeres Carla - håber hun hurtigt bliver frisk igen!

    / Trine


  • #20   4. maj 2008 håber jeres hund for det godt igen,er ked af at høre,den oplevelse i har haft og håber at Carla bliver frisk igen..

    Skriv gerne en BP da jeg bor i aalborg smiley såå vil meget gerne vide om det er en man "kender" og advare andre.


  • #21   5. maj 2008 Kig under franske bulldogs på DBA og i vil finde svaret...

  • #22   5. maj 2008 Puha - Debi blev oss købt ved hundehandler (selvfølgelig uvidende dengang) ..

    Hun blev kun knap 2 år smiley


  • #23   5. maj 2008 Har også købt Fransk ved ham.. Og Scoopii havde akkurat samme symtomer som du har på Carla..

  • #24   5. maj 2008 han skal bare ned med nakken den N..
    det er utroligt at han ikke er det efter der er flere der har problemer med ham


  • #25   5. maj 2008 Ganske rigtig som Michelle skriver, så kan han ikke stille jer dårligere end købeloven. Så selvom han har lavet sin egen kontrakt hvor der står at i ikke betaler yderligere for en forsikring, så har i den altså.. Han har pligt til at betale jer tilbage... Om ikke andet så halvdelen af købsprisen når hunden er så syg....

    *Prøv evt at skrive til hende her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=54945

    Hun har købt en meget meget syg mops som er blevet aflivet... Hun ved hvor man kan henvende sig.... For 500 kr og få en advokat til at køre en sag...... Det er det eneste man kan gøre mod sådanne skiderrikker... Retforfølge dem så de ikke slipper væk....

    Pøj pøj med hende hvertfald håber hun bliver frisk hurtigt


  • #26   5. maj 2008 må jeg få en pb, med hans hjemmeside

  • #27   5. maj 2008 Puha vi var selv tæt på at købe hund hos ham. Vi var helt grønne på hunde området - søgte de oplysninger vi skulle osv. Vi læste om hunde fra udlandet osv, men i og med at han talte så godt for sin sag - slugte vi alt han sagde.
    Heldigvis fik vi tilbudet om en lækker hvalp, som idag er vores elskede Herkules. Jeg er ked af, at i blev så hårdt ramt og at i blev ofre for ham, d lyder bestemt ikke som om han er et rart menneske. Han burde holde sig langt fra hunde salg, og få sig fire rengøringsjob istedet, hvis han v tjene penge.. Puha mage til svineri:-(


  • #28   5. maj 2008 Og herkules er IKKE derfra, kunne lige læse på mit eget tilføjende, at det ikke fremstod heraf:-) Så nu er den lige med..

  • #29   6. maj 2008 Hej Kasper...

    Det gør mig rigtig ondt at høre om jeres oplevelse. Jeg håber virkelig at Carla kommer sig...
    Og jeg ved udmærket hvordan I har det. Jeg har selv været igennem det sammen. Jeg har også købt fransk hos ham, for ca 2 år siden, og han havde nøjagtigt de samme symptomer, som jeres Carla.

    Jeg var også ved dyrlæge mange gange. Og han blev bare dårligere og dårligere, efter min mening. Jeg havde det sempelthen så dårligt over, at jeg havde købt hund hos ham, bare det at jeg havde støttet ham. Og blev enorm nervøs om det han fejlede, var noget som kunne smitte minek katte...

    Jeg havde kontakt med den pågældende under hele forløbet. Jeg gav det 14 dage, så valgte jeg at spørge om jeg kunne aflevere ham tilbage. Og utroligt nok, så kunne jeg det uden nogen problemer. Men jeg var også gået videre med det, og det tror jeg et eller andet sted, godt at han var klar over. Så tror bare at han skulle undgå for mange problemer. På dette tidspunkt var han også meget omtalt herinde (fandt jeg selvfølgelig først ud af bagefter).

    Jeg var så nervøs for den lille mands tilstand. Da min mor og jeg kom op med ham. Fik vi afvide, at han så da ikke ud til at fejle noget særligt. Han skulle bare have noget skånekost, og have et par dage til at komme ovenpå. Jeg havde gjort alt, hvad han havde sagt jeg skulle gøre, og han havde fået skånekost, så at det skulle blive bedre fordi den var hos ham??

    Den lille mand blev vist solgt til en anden i løbet af et par dage...sørgeligt.

    Efter denne oplevelse havde jeg slet ikke mod på at få hund. Og jeg har først lige fået det nu 2 år efter. Og denne gang har jeg heldigvis fået den allermest dejlige, sunde og raske og sociale pige, så godt nok en chihuahua i stedet for. Jeg skulle virkelig tænke det godt igennem inden jeg igen turde købe en hund. Og syntes bare at det er så ærgeligt, at han ødelægger det for folk. Man har gået og glædet sig så meget til at få hund... og al glæden bliver taget fra en, man går bare og er nervøs og ked af det, fordi ens lille skat har det så dårligt.

    Jeg håber virkelig at jeres lille Carla kommer sig. Jeg forstår godt, at I slet ikke vil aflevere hende tilbage nu. Det skal så siges, at han ikke blev sur på nogen måde, da jeg ville aflevere tilbage, og jeg fik også alle mine penge igen. Men jeg havde det dårligt med at aflevere ham tilbage.

    Held og lykke med jeres lille pus...


  • #31   28. jun 2008 Jeg kan ikke forestille mig at han IKKE er politimeldt, men jo flere der melder ham, jo bedre:-))

  • #33   21. mar 2012 Ja, så gik det desværre ikke længere med carla:( hendes hofter var slidt op, og vi måtte desværre aflive vores alt for dejlige franske bulldog:( hun fik dog 4 gode år hvor hun var vores lille putte trold.

    Tak for Alle indlæggene.


    Kasper


Kommentér på:
Hunde handler nær brovst

Annonce