{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

hjælp.. bailey er bidsk... {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 09-05-2008 10:58:07 Slet hele emnet

jeg har kæmpe problemer med bailey for tiden
hun er jordens dejligste og mest kælne hund, og kender man hende kan man gøre alt med hende.
desværre er hun meget bidsk, hvis man kan kalde det det, over for fremmede. jeg har 3 gange oplevet at hun har snappet ud efter børn eller voksne fremmede... her på det sidste har det været en lille dreng. jeg så det ikke selv, da det var min kæreste der gik med hende.
hun var løbet hen til drengen, og snust lidt til ham, da drengen jo gik ud fra at hun bare var en nysgerrig og snakkesaglig hund, rakte han hånden ud for at lade hende snuse. han gjorde det rigtige. men hun sad 2 sek. efter i hans arm. heldigvis tager hun ikk så hårdt fat, så der var ikke en skramme.
en anden dag var en veninde på besøg, bailey løb hen til hende, da hun sagde hej bailey snappede hun hende i benet...
jeg har også en gang haft hende med til en fødselsdag hvor jeg fortalte alle 8 mennesker at de skulle ignorere hende indtil jeg var hos dem før de sagde hej, hun gør nemlig ikke noget hvis viggo eller jeg har rørt dem først. står jeg bag hende knurrer og gør hun indtil jeg så at sige har "godkendt" dem. vi er blevet enige om at hvis det sker en gang til bliver vi nødt til at aflive hende. ingen af os ville accepterer en hund der reagere sådan over for vores eget barn. hun løber selv hen til dem. heldigvis er hun nem at kalde til sig, så vi kan forhindre det de fleste gange. men man ser jo ikke alt! hvad skal jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp.. bailey er bidsk...
  • #1   9. maj 2008 Hej Sarah

Hun lyder fuldstændig som en af samme race, som vi havde på hvalpehold sidste sommer. Hele humlen - tror jeg - ligger i din sætning "står jeg bag hende knurrer hun". Du skal ALDRIG stå bag hende. Hun er tydeligvis usikker, og det betyder at du som flokleder altid skal være forrest. Det er dig, der tager dig af at møde fremmede, og som du selv siger, så er der ikke noget, hvis I har rørt ved folk først.

Træn det igen og igen og igen. I er altid mellem hende og "det farlige". Når I har forholdt jer til det, og sige hilse, SÅ kan hun få lov at hilse, og vil formentlig også være tryg ved det. Men det er vigtigt at hun lærer at få tillid til, at I nok skal håndtere alt hvad I møder på jeres vej - hun er alt for ung til selv at kunne håndtere det.

• #2   9. maj 2008 tja, det er jo problemet, for hun løber selv hen til dem og snuser, hun frygter dem kun hvis de hilser på hende...jeg forstår det ikke, for vi har tit haft grill fest hvor der er mega mange mennesker, som hun kender og ikke kender, og der er der som regel intet, og uanset om hun er sammen med en anden hund eller ej..

• #3   9. maj 2008 Jeg synes i skal få professionel hjælp. Det lyder som noget der kan udvikle sig til et ret alvorligt problem, hvis det ikke allerede er det.

Og så tror jeg Karina har helt ret i, at i skal træde mere ind i lederrollen, så hun ikke skal tage ansvar eller være nervøs for noget. De tkan hun trygt overlade til jer.

• #4   9. maj 2008 Sarah - når hun er løs (og det skal hun selvfølgelig stadig være) Så kald hende ALTID ind, når der kommer folk/børn hun ikke kender. Og gå evt. med hende over og hils på dem.

Hun kan/skal ikke på eget initiativ opsøge fremmede, slet ikke med de erfaringer hun/I har haft med det på det sidste.

Hun tager absolut ikke skade af, ikke at få lov til at hilse på alle på sin vej. Tværtimod er det jer som ledere, der skal afgøre, hvem det er "sikkert" at hilse på - og selve det at I kalder hende ind, og går i en bue udenom, vil også sende et signal til hende om, at I har fuldstændig styr på situationen og totalt overblik.

• #5   9. maj 2008 En hund der muligvis er bidsk, skal da ikke gå løs.... Det er da at bede om endnu større problemer...
    I VED, at hunden kan finde på at snappe.... Hvorfor så lade den rende hen til en dreng og snuse til ham?

• #6   9. maj 2008 Jeg ville bestemt også holde den i snor!
    Og så søge noget professionelt hjælp, for at se om man kan løse problemet.

• #7   9. maj 2008 Jeg ville også se at få professionel hjælp - det lyder ikke som om hunden fejler noget mentalt - det er jer der skal have lederskabet og kommunikationen på plads - så tror jeg det er helt overstået.
    At aflive hunden, fordi den er har fået fejlindlært nogle uheldige adfærdsmønstre synes jeg godt nok ville være drastisk.

Som Karina skriver så sørg altid for at det er jer der har ansvaret i hilsesituationer - ikke hunden. At du så siger at den selv løber hen og hilser - det skal du jo så forhindre - konsekvent. Det er klart at det vil kræve lidt fokus og at i ikke sjusker med det - men det er vel også værd at ofre frem for at aflive en ellers dejlig hund.
    Og så skal I stoppe det hvis den så meget som gør mine til at tage fat i nogle - den skal vide at det er helt tabu. Ros den derimod når den hilser roligt - efter at I har hilst - og givet hunden lov til at hilse.
    Jeg kan se at du bor i Jylland - kender ingen adfærdskonsulenter der. Men jeg kender en på sjælland - som jeg ved ville kunne hjælpe dig med at rette problemet - inden for kort tid. Så tag fat i det nu - inden problemer bliver rigtig alvorligt - det er mit råd.
    Held og lykke med det.

• #8   9. maj 2008 Du lader da ikke en hund rende løs på offentlige steder hvis der er fare for at den bider !?!?

Tja jeg er "ked" af at sige det - men jeg er rygende enig med Jonna M...

En bidsk hund var heller ikke blevet hos os.... Der ville blive kørt en sidste tur til dr. dyr....

• #10   9. maj 2008 Jeg må ærligt indrømme at jeg er hoppet over på den anden side sammen med Majse (som jeg plejer) og jonna

Hvordan en i hele hule he.... kan man forsvare at have en hund der bider? En ting er hvis en hund er utryg og "forsvare" sig selv.

men en hund der opsøger og derefter bider, ville jeg simpelthen ikke turde beholde! det er uansvarligt for sine medmennesker og deres dyr!

Du vil jo aldrig kunne vide dig sikker over for dine egne børn og familie medlemmer hvis hun lige pludselig brister og bare bider!

hvis det var min søsters hund der var sådan, ville jeg ikke have noget med hende at gøre så længe den hund levede!

• #11   9. maj 2008 Joanna M; det er ikke mig der har skrevet at den er angst og nervøs smiley

• #12   9. maj 2008 Er hunden undersøgt ved dyrlægen ?
    Måske har den smerter.

Og vil stemme i med resten af koret : En hund der snapper skal IKKE gå løs..
    Mine er heller ikke løse... selv om de kan kaldes hjem 1. gang

• #13   9. maj 2008 Altså en bange /usikker hund kan godt selv opsøge "faren", sådan lidt ala "angreb er det bedste forsvar". Jeg sys helt sikkert også at i skal kontakte en adfærdsbehandler. En kiropraktor ville også være en gode ide, det kan jo være jeres hund reagere som den gør pga. smerter. Det er set før.

• #14   9. maj 2008 syntes ikke bare man afliver en hund fordi den lge har snappet lidt ud, det er måske noget man kan arbejde med så en rask og sund hund skal ikke bare lade livet for et lille snap i en arm. syntes da bestemt det er et problem, men det er der ikke være med børn end med voksne og desuden kan jeg slet ikke forstå at børn nogle gange bare farer over til fremmede hunde! dårlig opdragelse hjemmefra. forleden jeg sad i min have kom en flok små børn og stak deres hoveder og hænder ind under vores hegn fordi de vidste vi havde en hund i haven! Hvor er respekten der? blev helt forundret over det. heldigvis bider vores hund ikke. det er en staffordshire men tænker bare på hvis de havde gjort det hos en hund der bider! så var det i hvert fald deres egen skyld for nogen hunde passer jo bare på deres hjem. Men alt i alt kommer det an på situation og alvorligheden i det. Man kan se på hunden og det er fordi den er ondskabsfuld eller legesyg. Men min pointe er, at har man en bidsk hund må man tage ansvar for at kunne styre den når man går tur osv. men dette er bestemt også rettet til folk der møder fremmede hunde, Lad være med at rør en hund man ikke kender. Og håber virkelig at de fleste folk ville opdrage deres børn til det samme.

• #15   10. maj 2008 Hvis en hund fra den ene dag til den anden ændre adfærd skyldes det tit smerter og så synes jeg da det er synd at aflive den.

Kommentér på:
hjælp.. bailey er bidsk...

Annonce