{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Alene-hjemme aktivering med mad,? {{forumTopicSubject}}

Heei alle sammen.

Tit får min hund lidt at lave mens jeg er væk. Det kan bl.a. være frossen leverpostej i sådan et marvben eller noget foder i en bold.

Men kender i andre "metoder", som man kan lave hjemme og som hunden stadig vil nyde? Altså noget der kan aktivere hunden på en let måde smiley

- FMJ

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene-hjemme aktivering med mad,?
  • #1   12. maj 2008 Hmm, jeg tror ikke at det er en god idé, at aktivere sin hund for meget, når den skal være alene hjemme - det kunne jo udvikle sig til 'ballade' i stedet.

Jeg plejer at kaste en håndfuld guffer, når jeg går hjemmefra og så sover han det meste af tiden indtil jeg kommer hjem.

Jeg troede også, hvis han fik en masse tyggeting ville han ikke kede sig indtil jeg kom hjem, men tit lå det der stadig når jeg kom hjem, hvor han så gik igang med at tygge i det. Tror han forbinder det med 'hygge', og det er det kun, når jeg er hjemme.

• #2   12. maj 2008 Det var egentlig heller ikke så meget når han var alene. Men tror alligevel han nyder at ligge og gnave lidt i et ben lige når man går, og så ligger han sig ellers til og sover resten af tiden.

• #3   12. maj 2008 Jeg bruger en kong istedet for et marvben.. Og det er kun ens fantasi, der sætter grænser for fyldet.

Man kan bruge dåsemad, tørfoder opløst, blendet grønsager.. Banan-ymer-æbletern er en favorit for Luna..

Når jeg går om morgenen kaster jeg en håndfuld guffer, som hun søger..

Ellers har hun ingen aktivering

• #4   12. maj 2008 Man kan jo få en masse fancy aktiveringslegetøj, dog pyramid er f.eks. lidt anderledes og ret smart, og de nye flasker-med-reb-i ser også gode ud og benyttes på en anden måde end de traditionelle bolde. Buster cube og den nye udgave, buster bolden, er også god og meget mere krævende end de alm. foderbolde. Buster funbone er elendig til foder fordi hullet er alt for lille, men god at tygge i bare sådan for hyggens skyld fortæller min hund mig. smiley

Og så kan man jo selv lave anderledes huller i alm. plastflasker, så de skal skubbes på en anden måde end hunden er vant til.

Eller gemme foderet på forskellige måder - i små bunker rundt omkring, jævnt spredt, måske gemt lidt i højden også, eller et helt lille foderspor hvor hunden kan starte fra en ende.

Min hund synes også det er helt vildt herligt, når jeg gemmer foder i hans tæppe og pakker det godt ind. Så rulle og gnøfler han det rundt med snuden og løfter det til sidst for at få de sidste med, det ser vældig sødt ud. smiley Men kan godt give nogle huller i tæppet, hvis han får fat på en mundfuld mad fra "den anden side" af tæppet.

Det er også super at vikle en portion mad ind i et håndklæde og så binde knude, men der er også en vis chance for, at håndklædet ikke overlever, afhængigt af, hvor meget "gåpåmod" ens hund har. smiley

• #5   12. maj 2008 ok, jeg misforstod måske smiley Man kan også lægge 'et spor' af hundemad som hunden så skal følge det kan jo snildt gå gennem flere værelser og op over sofa/seng - hvis hunden vel at mærke må det - det er faktisk ret underholdende at se på,

• #6   12. maj 2008 jeg bruger en kong eller en buster kube(men den bruger jeg dog sjældent hvis vi ikke er hjemme da den kan ryge ind under et bord eller lign) og ja det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan putte i kongen.
    men jeg giver nu ikke fie noget når jeg går, da hun alligevel ikke spiser det, og hun sover bare når vi ikke er her

• #7   12. maj 2008 Hr i et link til den såkaldte Kong? smiley

• #8   12. maj 2008 (link fjernet)

sådan en

• #9   12. maj 2008 Her er de også: (link fjernet)

De fåes i mange størrelser. Jeg gør det, at jeg lukker det lille hul i toppen til med en tørfoder kugle.. Sætter den med toppen nedad i et tekrus og fylder mit mix i og smider den i fryseren i minimum 4 timer (med tekrus og det hele *S*

Kommentér på:
Alene-hjemme aktivering med mad,?

Annonce