535 visninger
|
Oprettet:
Alene-hjemme aktivering med mad,? {{forumTopicSubject}}
Heei alle sammen.
Tit får min hund lidt at lave mens jeg er væk. Det kan bl.a. være frossen leverpostej i sådan et marvben eller noget foder i en bold.
Men kender i andre "metoder", som man kan lave hjemme og som hunden stadig vil nyde? Altså noget der kan aktivere hunden på en let måde
- FMJ
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
Jeg plejer at kaste en håndfuld guffer, når jeg går hjemmefra og så sover han det meste af tiden indtil jeg kommer hjem.
Jeg troede også, hvis han fik en masse tyggeting ville han ikke kede sig indtil jeg kom hjem, men tit lå det der stadig når jeg kom hjem, hvor han så gik igang med at tygge i det. Tror han forbinder det med 'hygge', og det er det kun, når jeg er hjemme.
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 285
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Man kan bruge dåsemad, tørfoder opløst, blendet grønsager.. Banan-ymer-æbletern er en favorit for Luna..
Når jeg går om morgenen kaster jeg en håndfuld guffer, som hun søger..
Ellers har hun ingen aktivering
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 650
Og så kan man jo selv lave anderledes huller i alm. plastflasker, så de skal skubbes på en anden måde end hunden er vant til.
Eller gemme foderet på forskellige måder - i små bunker rundt omkring, jævnt spredt, måske gemt lidt i højden også, eller et helt lille foderspor hvor hunden kan starte fra en ende.
Min hund synes også det er helt vildt herligt, når jeg gemmer foder i hans tæppe og pakker det godt ind. Så rulle og gnøfler han det rundt med snuden og løfter det til sidst for at få de sidste med, det ser vældig sødt ud.
Det er også super at vikle en portion mad ind i et håndklæde og så binde knude, men der er også en vis chance for, at håndklædet ikke overlever, afhængigt af, hvor meget "gåpåmod" ens hund har.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
maj 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 446
men jeg giver nu ikke fie noget når jeg går, da hun alligevel ikke spiser det, og hun sover bare når vi ikke er her
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 285
jan 2005
sådan en
jan 2005
De fåes i mange størrelser. Jeg gør det, at jeg lukker det lille hul i toppen til med en tørfoder kugle.. Sætter den med toppen nedad i et tekrus og fylder mit mix i og smider den i fryseren i minimum 4 timer (med tekrus og det hele *S*
Alene-hjemme aktivering med mad,?