{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

50 hunde uden ejer .... {{forumTopicSubject}}

Var lige inde og kigge hos Dyrenes Beskyttelse. Nu og her er der 50 hunde, som står uden ejer - yngste var en 2 mdr. gammel Amstaff og ældste var vel omkring 4-5 år. Skønne hunde alle sammen - hvor ville jeg dog bare ønske, at jeg kunne tage dem hjem og passe dem - men 50 er nok i overkanten SS

Jeg ville nok bare lige sige, at jeg synes at det er synd og at det virker på mig, som om at folk bare slet ikke gider at tage ansvaret for det dyr/den ven, som de har anskaffet sig. Hvor er det trist .....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  50 hunde uden ejer ....
  • #1   16. maj 2008 Jeps, og der er jo mange flere, som internaterne må takke nej til - de er f.eks. mange steder begyndt ikke at ville have flere kamphunde, fordi der simpelthen er for mange og de ikke kan komme af med dem igen.
    Men det bugner jo også i markedet og andre steder. smiley

• #2   16. maj 2008 jeg synes det er synd for alle de hunde der ingen ejere har og ville også gerne tage dem alle til mig, men jeg har ikke overskud eller plads til mere end en hund, og min hund går jeg aldrig af med. jo når den tid kommer, men tysss den snakker vi overhovedet ikke om... jeg elsker virkelig min hund... og savner ham, når han ligger ude foran soveværelsesdøren i stedet for at ligge i sin kurv (som han glædeligt har ladet kattene overtage. han sover kun i den, når der ikke er en eneste kat i nærheden, men hvis der går en rundt i soveværelset, så lægger han sig et andet sted... som om kattene har førsteret... sådan er det også med maden...)

• #3   16. maj 2008 Kiki - ja det er også min tanke. Hvad pokker går der af folk. Hvorfor kan de ikke finde ud af, at indrette sig efter de ansvarsområder, som de nu en gang har påtaget sig. Sådan nogle uansvarlige personer, som ikke fortjener et dyrs ubetingede kærlighed ....

• #4   16. maj 2008 Der er sommerferietid og derfor skal man af med Fido..

• #5   16. maj 2008 Jep sommertid og sommerferien står for døren, det kunne være meget interessant om der kunne laves en statestik på alderfordeligen af de mennesker der aflevere en hund på internat.

• #6   16. maj 2008 Jeg har også bemærket den stigende tendens, det er simpelthen skækkeligt at brug og smid væk samfundet nu også omfatter vores husdyr... skrækkeligt..

• #7   16. maj 2008 men der er jo nok nogen som også har været nødt til at komme af med den af andre grunde, man kan alstå ikke altid vide hvorfor folk er kommet af med sin hund.

• #8   16. maj 2008 smukke: nej, og der er også helt fair grunde til hvorfor det ikke går...
    men de "sædvanlige" grunde ville ikke give en stigning af antal af hunde..
    stigningen skyldes sikkert, som hvert år, at sommerferien står for døren.
    Irriterende det skal være sådan HVERT år, at folk ikke snart har lært det? Næ nej...
    sådan noget lort.
    Oveni kommer det stigende antal af muskelhunde der bliver sat til salg, samt at folk generelt hurtigere opgiver hundene end før, i f.eks. situationer som: "Jeg skal skilles" "Jeg skal flytte" "Vi har fået barn og har derfor ikke længere tid til hunden".
    Og igen: Ja, der findes helt legale grunde til at man må af med sin hund, men derfor er der stadig en alt for drastisk stigning af aflivninger, omplaceringer og internathunde!!

• #9   16. maj 2008 Karina: Jeg er rørende enig!!

• #10   16. maj 2008 Ja selvfølgelig er der hunde der skal have et nyt hjem af ganske fornuftige grunde, men når man igennem året hele tiden følger hvor mange hunde der er på internaterne, så er 50 altså temmelig mange - og i betragtning af, at sommertiden står for døren så ..... og at tænke sig, at der virkelig er mennesker, der kunne finde på, at smide Fido ud, bare fordi de ikke lige havde overvejet sagen ordentligt ......

Det er skræmmende og kanon synd for dyrene - uanset slagsen :o/

• #12   16. maj 2008 Hold da op - jeg havde slet ikke været inde og se til kattemisserne. 200 !!! Jamen det er jo rædsomt.

Kommentér på:
50 hunde uden ejer ....

Annonce