972 visninger
|
Oprettet:
Jer med hunde på +50 kg. {{forumTopicSubject}}
Hvordan valgte du race ?Har du gjort nogle ændringer i hjemmet for at have en så stor hund ?
Hvordan på tur, hvis der sker noget uventet ?
Jeg vil sååå gerne have en grand danois eller en Broholmer, men er bange for at ikke at kunne styre den.
Vælter den bare alt og kan man have noget spiseligt på stuebordet uden den tager det...
Jeg vil gerne høre erfaringer fra jer med en hund på +50 kg. gerne med ovennævnte racer.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 775
Er mest til hanhunde, men de bliver jo også det større...
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
Du skal lære den fra starten, at bordet er dit, for det er fristende for den, og lige i øjenhøjde.
Jeg har altid haft en svaghed for grand danoisen, det er simpelthen den dejligste, roligste og mest hengivne race..
De skal lære fra start, at gå pænt i snor, for ellers får du dig et problem, og det er ikke nemt at holde en kæmpe hanhund tilbage, hvis han gerne vil frem!
Men jeg kan helt sikkert kun anbefale en grande, du får dig med sikkerhed en ven for livet.
De spiser meget, ødelægger de noget, så ødelægger de altså mere end en chihuahua, de er kluntede, de vil sidde på skødet af dig, du får nemt en stor pote i hovedet, hvis i sover sammen, MEN alt det hører bare med, når man har en grande.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 525
Da det er en stor tung hund, så hviler den jo hårdt på underlaget og så kan selv et alm. gulvtæppe, være for hårdt i længden, at ligge på.
De store hunde får med tiden "slidt" nogle store grimme fortykkede "puder", på albuer og haser. Udelukkende som en kroppens egen bekyttelse, mod tryk. De kan da også godt være ømme og der kan slides hul på.
Så for kæmpe-hundenes skyld, læg et blødt dynetæppe, ell. lign. til dem i hvert rum. Man kan få så mange man vil ha', biligt i en genbrugsforretning. Held og lykke.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 365
Han spiser i øjeblikket 500 gr. mad dgl. (Acana Adult Large Breed), og har alle dage været så nem at omgås,ikke noget med stress her
Har tydeligt kunne mærke på ham at han er en bl. af store racer (broholmer,New foundlænder og Sct.bernhard),han er helt cool i mange situationer og er lige så god som han er stor.
Hans seng er en enkeltmandsmadras fra Jysk til 300 kr.,med et par tæpper over som kan vaskes,den er tyk og blød at ligge på og så er den i et prisleje hvor man kan tillade sig at skifte den ud engang imellem.
apr 2009
Jeg tænker mig lille person med muligvis samme vægt som hunden... :))
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Men forstår godt at du har haft tanken :O) Vi har lige bestilt vores næste hund - en rottweiler han... Jeg er under 1,60 høj og vejer omkring 50 kg, så er heller ik verdens største... Og rottweileren er jo absolut ikke doven, men er sikker på at det nok skal gå med den rette træning :O)
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.075
Jeg har tidligere haft to newffer på en gang, en tæve på omkring 60 kg og en han på ca.80 kg. Det var intet problem at gå med dem begge på en gang, de skal bare aldrig vide, at de er stærkere end dig.
Og med hensyn til ændringer i hjemmet, gjorde vi intet. De har aldrig ødelagt eller væltet noget, når de var alene. Det er straks værre idag, hvor jeg har en lille hund og katte!!
De store hunde giver måske mere øvelse i at løfte benene højt, for vores lå altid i en døråbning hvor de havde overblik over hele familien,. Som min mand siger: Man bliver verdensmester i forhindringsløb, både med og uden stegepande!
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
De vælter ikke som sådan ting, men her er da røget et par lysestager på et spisebord pga. en logrende hale :o)
Vi har altid elsket newfoundlænderen.. Størrelsen har aldrig været problemet... Elsker at jeg ikke skal bøje mig ned for at klappe ;o)
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Mine har væltet en enkelt figur ned som stod på sofabordet og det er alt. De kan godt finde på, at tage en leg indendørs, men det foregår altid i liggende position - udenfor for den tilgengæld gas:)
Jeg er også en lille splejs og måtte, da jeg overtog Jason, give ham grime på for, at være sikker på jeg kunne holde ham (han var ikke opdraget).
Idag er grimen smidt og selen er kommet på - han kan stadig godt trække, men slet ikke som før og nu har han lært, at slå ørerne ud, når jeg siger noget...he he;)
Jeg ville også have grande, men faldt over denne race og har ikke et sekund fortrudt - dejlige store rolige bamser og nok med en smule mindre aktivitetsniveau end granden....
De er DdB - Dogge de Bordeaux...også kendt som Fransk Mastiff.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
apr 2009
Jer med hunde på +50 kg.