{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med 2 hunde
  • #2   2. okt 2016 Det kommer jo an på, hvad der menes med at bruge tid. Er det gåture og træning, eller er det også at ligge arm i arm på sofaen?

  • #3   2. okt 2016 Det kommer jo helt an på hvilken type hunde man har, og hvad man har lyst til at bruge dem til.

    Vi har to samojeder, som primært bare er familiehunde, som kan lidt tricks - men jeg ved at andre med to samojeder bruger meget mere tid på deres, fordi de træner diverse ting med dem.

    Så det er jo et meget vidt spørgsmål, der ikke bare lige kan besvares. :o)
    Dog vil jeg sige, at vi generelt ikke bruger mere tid på to, end vi gjorde på én. Tiden er nok bare omprioriteret lidt. Hvor jeg før brugte mere tid på at hygge, så går der nu mere tid på træning (da der jo er to), og så bare det mindre tid på hygge.


  • #7   2. okt 2016 Jeg har to meget forskellige hunde med meget forskellige behov. Havde jeg haft to bullterriere havde der også været stor forskel i forhold til to pharaoher.
    Myrna er med ude at løbe hver tredje morgen og hver tredje aften. Morgenturen er kortere end aftenturen, og vi taler altså ikke vildt lange ture, men ca. 30 minutters løb per gang. Det kommer Lulu så ikke med på. Lulu er til gengæld skarpere til tricktræning, men det er jo ikke rigtig noget, man sætter tid på. Derudover er der alle de fælles aktiviteter.


  • #8   2. okt 2016 Det kan man ikke svare på.
    Det kommer an på mange mange ting.
    Nu har jeg to af samme race, men de er vidt forskellige, plus at de ikke kræver det samme nu hvor de er gamle, som da de var unge.


  • #9   2. okt 2016 Tidligere havde vi kun en hund (g.d) - nu har vi 2 stk - dansk svensk gårdhund og cairn terrier. Vi er pensionister og har hundene om os hele tiden. Gå ture , ca 3 gange dg. Ellers er de med os alle vegne. Med G.D brugte jeg meget tid med træning , da vi gik på udstilling . Var også på mange ture , da vi ikke havde ligestillede hunde at lege med i nærheden. Jeg syntes ikke vi bruger mere tid på 2 hunde , end da vi havde 1.

  • #10   2. okt 2016 Jamen mine er altid med mig især da jeg arbejde (er på barsel nu) og når kæresten er hjemme (han er rejsemontør) så tager jeg kun den ene med til hundetræning ellers kom den unge altid med i bilen.
    Men de dage jeg har fri prøver jeg at bruge to timer om ugen alene med dem, så jeg kan træne alene hjemme med dem hver for sig. Ellers træner jeg oftes med dem sammen og har dem med på gåtur. Og så de jo sammen med mig der hjemme smiley men om det har en en eller to hunden bliver der brugt samme tid


  • #11   2. okt 2016 Om vinteren er der dobbelt så meget arbejde i forbindelse med at de skal på badeværelset inden de kommer i husets øvrige rum, og jo større jo længere tid med afrensningen. om sommeren vader de jo bare ud og ind.

  • #12   2. okt 2016 altså vi har tre her i hjemmet, samt to hunde i dag/aften pleje næsten hver dag og det kræver da mere end en hund, da der flere der skal luftes, forskelligt foder og så har vi hunde med vildt forskellige behov, men nu tilpasser vi også vores liv efter dem, så det er flere gå-ture om dagen, da vores DSG og pleje pincher har et meget højere aktivites behov end vores chihuahua fx. så man skal også sørge for dem med lavere aktivitets behov ikke bliver overstimuleret eller stresset.
    og så elsker jeg alle mine hunde kan gå uden snor, for det gør bare så meget at dem der gerne vil fyre krudt af på gå turene kan løbe ud på markerne og lege med pind, mens dem der bare gerne vil tulle rundt og snuse kan få lov til at tulle rundt og snuse
    altså og så er der selvfølgelig nusnings behovet! da man jo kun har to hænder! så vi har fundet forskellige måder at få dem alle til at føle sig elsket på, så de ikke føler sig glemt eller overset, så skal de fodres forskellige steder grundet det forskellige foder, men må da indrømme jeg ikke synes det er så hårdt som jeg havde indstillet mig på da jeg begyndte at passe andres hunde og have forskellige racer selv, de finder jo hurtigt ud af rytmen i hjemmet og lærer hvem der vil hvad og hvordan de skal signalere hvis de mangler noget eller vil ud osv, i tilfælde af gå-turen eller legeaftalen ikke var god nok.
    Så sørge vi også for de altid har fri adgang til haven, samt mange kurve, møbler og legetøj til når vi fx. laver lektier eller aftensmad og ikke lige kan nusse eller lege som de gerne vil, så de også har rig mulighed for at aktivere sig selv sammen med den fortrukne ven smiley

    men tænker helt sikkert det betyder noget hvilke race/racer man har! da alle racer jo er forskellige smiley


  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 94
    #14   3. okt 2016 Jeg burde nok ikke svare, for jeg har tre, men som hovedregel skal man ikke satse alt for meget på stordriftfordele, synes jeg. Jeg lufter alle tre på en gang, fordi ingen pt. har særlige behov, men sådan er det ikke altid. Trænes skal de som regel en ad gangen. Og så sviner tre hunde mere end en og jeg har ellers ikke rengøringsvanvid.

  • #15   3. okt 2016 Jeg har to og havde tidligere tre, jeg kan rigtig godt lide de har hinanden og de trænes hver for sig, men luftes sammentidig.

  • #16   3. okt 2016 Umuligt at svare på, da mange ting spiller ind. smiley - Og det er uanset hvor mange hunde der er tale om.
    Vi har f.eks en Golden Retriever og en Doberman blanding, og der er jo stor forskel på deres energi niveau. Vores Golden blir hurtigere træt end vores blandingshund gør. Osv! smiley
    Alle hunde har forskellige behov.


  • #17   3. okt 2016 Bruger al den tid jeg kan bruge på dem når jeg er hjemme.. smiley

    Og det er alt lige fra træning og gå ture til putteri på sofaen..


Kommentér på:
Jer med 2 hunde

Annonce