{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Jer med 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Om en lille månedes tid er vi så heldige at få en lille cavalier mere. En lille pige. Vi har i forvejen Chilli på knap 2 år. Bare spørg om vi glæder os smiley

Vi har sat os godt ind i det med at skulle have en mere, men vi har stadig lige et spørgsmål da vi ikke kender andre med 2 hunde.
Hvordan gør i når de skal luftes samtidig? Har i to alm snore eller? Man kan jo også få dem til to hunde.
Hvad gør i i når de skal spise? Den lille skal jo have mad flere gange om dagen end den store, og får jo lækkert hvalpemad.
Vi vil selvfølgelig gerne have at de bliver glade for hinanden men de skal også kunne være selv uden hinanden. Hvordan øver vi bedst alene hjemmetræning med den lille?

Vi håber i har et par gode fif, så vi kan være helt klar den 13 maj smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med 2 hunde
  • #1   16. apr 2010 kan godt forstå i glæder jer , det er dejligt at have 2 stk, de kan få rigtig meget glæde af hinanden, og det er godt i vælger nr. 2 nu hvor den anden er blevet 2 år.
    jeg går med 2 snore, har prøvet sådan en hvor de er bundet sammen , syntes det var noget juks at gå med.mine spiser i køkkenet lidt fra hinanden, i spisesituationen kan du jo lige lukke den anden ud i haven, eller dele dens mad ad 2 gange, held og lykke


  • #2   16. apr 2010 ej hvor bliver det bare dejligt:) jeg drømmer også om en mere:)
    jeg har både sådan en snor til to hunde. men vi går for det meste bare med to snore i stedet,. jeg syntes ikke det er et problem.
    jeg holder øje med dem når de spiser. og jeg gøre det stadig selv om de får det samme mad. ellers tager milo det hele, da nala ikke er så mad glad.
    det passer med om morgenen når jeg selv spiser, så kan jeg holde øje med dem, og om aftenen passer det med de får mad når jeg rydder af bordet efter vi har spist.
    jeg har ikke rigtig trænet så meget alene hjemme træning med nala. det er SÅ sjældent de er alene hjemme hver for sig.
    men fortryder jeg ikke har trænet det lidt mere med dem. for de er ret afhængig af hinanden.

    håber du kunne bruge det til noget. og vi må da lege med hundene en dag:)


  • #3   16. apr 2010 Kan godt forstå I glæder jer og det er super dejligt at have mere end en.
    Jeg har tre hunde og de har tre snore på når vi går, når man først har vænnet sig til det er det ikke så besværligt.
    Med hensyn til alene hjemme har vi her i huset gjort det at når de voksne skulle ud og gå deres lange tur, har den anden øvet, altså startet med at gå ud med skraldespand o.s.v. Derefter forlænget intervallet stille og roligt. Her har vi fra starten af gået både med alle, og med en af gangen. Netop for at de kunne vænne sig til at være alene og det er ikke til at træne mere end en af gangen.
    Ved maden har vi lukket de store i haven mens den lille fik mad, eller givet de to store en gulerod eller ligende mens den lille fik sin mad.
    Held og lykke med det hele


  • #4   16. apr 2010 Da vi fik mollie op som vi ikke har mere.. Fik bølle bare hans mad delt op så han fik det han plejer at få men bare delt ud over flere gange og de var alene hjemme i hver deres rum. og vi gik tur med dem begge på engang

  • #5   16. apr 2010 Jeg går med alm. hundesnor på begge mine vovser.
    ang fodring har de hvert deres sæt skåle til vand og mad. Når de skal fodres, bliver det en ad gangen, da de ellers kan komme op og toppes.


  • #6   16. apr 2010 SOm regel er Balto løs og Meegò i flexen, begge med super gode seler på. Men det kommer an på hvor vi går henne, og om det er en kort eller lang tur.

    På lange ture går vi som beskrevet, men ellers har jeg dem begge i halsbånd og snor.


  • #7   16. apr 2010 Nu har jeg ikke haft Laddie fra hvalp af.

    Med mth snore, er begge trænet til at gå uden, hvilket giver en enorm frihed. Men nogen steder skal man jo have snor på og så har jeg trænet at begge går på venstre side. Laddie inderst og Mickey yderst. I starten var det lidt snore kaos, men vi fandt hurtig ud af det smiley

    Mht mad er vi også enorm heldige - ingen af dem er mad-aggressive, så de kan sagtens stå og spise sammen af samme skål.
    De får mad i hver deres skål og stå faktisk kun et par meter fra hinanden. Får de dog et ben, brummer Mickey lidt, hvis Laddie kommer for tæt på, men der er ikke mere i det.



  • #8   16. apr 2010 Og ja mht til mad, så står de ved siden af hinanden i det samme stativ og spiser. Der er ingen problemer overhovedet! Men det gjorde de ikke fra start af, og jeg har altid et øje på dem når de spiser.

Kommentér på:
Jer med 2 hunde

Annonce