{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Jer med 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg er intra i at høre jer med 2 hunde om adfærd ved sygdom.
Jeg har 2 Cockere, den ene har vi haft fra hvalp hun er syv år nu, den anden er en avlstæve på pension hos os,hun er 9 og hende har vi haft i fra hun var 4.
De har aldrig været særlig knyttet til hinanden, det er dog blevet bedre med det de sidste 2 år. De sover aldrig sådan i ske andet end i bilen.
Siden her forleden er den yngste begyndt at klæbe på den gamle og ligger sig helt tæt på hende. Synes det er lidt mærkeligt og overvejer om den ældre dame kan være syg. Jeg vil ringe til dyrlægen på mandag.
Ved jo at hun ikke er en hund der viser hverken at hun er dårlig eller har ondt. Men derfor kan der jo godt være noget galt.
Nogen af jer med 2 hunde hvoraf den ene blev syg der kan fortælle mig om deres adfærd i den situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med 2 hunde
  • #1   24. jan 2015 Nu har vores ikke været syge (andet end Vovses brækkede ben)

    Men Magoo kan godt i perioder ville putte meget, enten med Vovse eller Hund
    Hvor han i andre perioder flyver lige i flæsket på dem hvis de lægger sig for tæt på


  • #2   24. jan 2015 Mine har heller aldrig været syge ,
    Men jeg kan godt forstå, at du bliver lidt mærkelig ved det ,når de ikke pleger at gøre sådan Jeg tror på ,at hunde kan mærke ,hvis der er noget galt med den anden
    Så godt du lige tager en snak med dr.lægen
    Hov kom til at tænke på ,hvis Linka fx kaster op ,du ved siger sådanne bræk lyde ,så kan Misja godt virke lidt agrasiv over for hende (Men det er jo ikke sygdom ) Men hun kan nok fornemme ,der er noget galt


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #3   24. jan 2015 Mine hunde reagerer meget forskelligt på sygdom - både hos hinanden og hos mig.

    Ingle viser hensyn men klæber ikke mere end normalt.

    Gustav "pylrer" til gengæld helt vildt; han klæber, slikker og nusser til den store guldmedalje, så det er nemt at se, hvornår dyrlægen skal have et kald. (Eller hvornår jeg selv skal blive i sengen.) Hans opdrætter insisterer på, at det skyldes hans spanielgener.


  • #4   24. jan 2015 Vores den ældste er ikke særlig god til at putte og sådan - men har han ondt en dag, eller er ved at blive syg, så er vi ikke i tvivl. Kenzo klynker og dutter, og render i røven af den store hele tiden.
    -Det samme gjorde han, da vores rottweiler fik kræft. -Og da min kanin blev sug, gjorde han det også ved ham.

    Men det er jo meget forskelligt, hvordan dyr reagere. Vi passede en, som beskyttede den anden hund, hvis den var syg -så kunne vi faktisk slet ikke komme til den. Min venindes hund er ligeglad med hvor syg den anden hund er - den skal bare ædes.
    Men Kenzo (Min) er også blevet meget anderledes overfor Mickey, efter han er blevet så gammel - som om at han kan mærke, at det er ved at være tid.


  • N A
    N A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #5   25. jan 2015 Da min den ældste blev syg trak hun sig lidt tilbage. Sov meget og ville være selv. Den yngste, som i forvejen er meget beskyttende anlagt, blev endnu mere beskyttende.
    Det virkede som om hun virkelig følte at hun skulle passe på flokken

    Endnu værre var det dog da den ældste senere fik et psykisk chok og blev bange for verden. Så blev der byttet helt om på rollerne og hun søgte tilflugt hos den yngste, hvilket hun ellers aldrig har gjort. Ligeledesbyttede de roller når de hilste på hinanden efter adskillelse, så det nu var den ældste der var underdanig.

    Nu er den ældste ovenpå psykisk igen, men meget gammel. De er tilbage ved deres normale forhold mellem hinanden, dog er den yngste blevet meget beskyttende på gåturen overfor andre hunde. Men kun så længe den ældste er med.

    Jeg tror godt hun ved det er hende der må passe på den gamle hvis det er.


  • #6   25. jan 2015 Kalli var mere forsigtig og kyssende overfor Sasha til sidst (Sasha fik aggressivt udviklende cancer der blev fjernet men kort efter dukkede op igen)

    de var ikke tæt knyttet Kalli var altid den opsøgende - men vi mærkede ingen forskel på Kalli efter Sasha blev aflivet

    alligevel så var der adfærdsændring mens Sasha var syg - der blev lagt meget mindre op til leg - og Kalli var oftere henne ved Sasha for lige at kysse hende


Kommentér på:
Jer med 2 hunde

Annonce