{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

"Humper" {{forumTopicSubject}}

Evigt tilbagevendende emne JEG VED DET !!! :o)

Rooney, min lille hvalp på 12 uger humper Cleo, min tæve på 2 år, indtil videre er det kun hende det går udover !!

Jeg er klar over, at jeg skal stoppe ham, hvis det er mennesker, bamser og andet, og jeg mener at vide, at jeg bare skal lade ham være, når det er andre hunde det går udover, ret mig hvis jeg tager fejl ?...

Det jeg undre mig over er, at hun ikke siger fra overfor ham, er det ok og skal jeg bare lade dem selv finde ud af det ?....

Det virker som om han allerede er den dominerende af de to, hvilket undre mig en del, da hun jo er den voksne OG en tæve, men har han eks. en gulerod og hun nærmer sig, så knurre han voldsomt af hende og hun trækker sig....

Når de leger og hun siger fra, så han piver, så stryger hun væk, som om hun har gjort noget hun ville få skæld ud over !!

Vil godt understrege, at vi ikke bruger, at skælde ud på hende, da hun er en nervøs hund, hvilket ligger tilbage fra en dårlig opvækst !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Humper"
  • #1   17. maj 2008 Jeg ville sige fra hurtigt og hver gang, især når tæven ikke klarer det selv - gå i mellem/pille ham af, sige bestemt nej og evt. lukke ham væk i et andet rum i nogle minutter. Så bør han hurtigt lære, at det ikke er sjovt.

    Rangorden o.s.v. skal de nok finde ud af, men derfor behøver man jo ikke som ejer at finde sig i alting. Så det er ikke selvmodsigende. Du må (og bør) stoppe ham, når han går over stregen, især når det er så blid en tæve du har.

    Alliér dig evt. med nogle mere bestemte (ofte ældre) tæver, der kan hjælpe med at lære ham nogle manerer.


  • #2   17. maj 2008 Nårhja, prøv at gøre dig umage med at fokusere tydeligt på hvalpen, når du skælder ud. Måske endda bruge et andet "fy-ord", hvis tæven er tilbøjelig til at tro, det er hende, der får skældud.

  • #3   17. maj 2008 Vovse og jeg

    Det med, at bruge et andet fy-ord fandt vi hurtigt ud af, var nødvendigt, så det er indført :o)

    Den stakkels tøs, troede jo hver gang, at det var hende der fik skæld ud :o( .....

    Jamen så vil jeg da straks begynde, at fortælle ham, at det bare ikke er ok !!

    Tak for svaret *S*


  • #4   17. maj 2008 Et andet forslag (så man er sikret imod, at han tolker din indblanding som "spændende" eller bare opmærksomhed) er, at have snor på ham og så bare tage i den, ellers ignorere ham komplet, og så lukke ham væk i nogle minutter.

  • #5   17. maj 2008 Så du mener, at jeg skal have snor i ham lige så snart, at de leger sammen ?..... Det er altid under leg, at han begynder på det, ikke hvis de bare nusser rundt...

  • #6   17. maj 2008 Tror såmænd ikke han er den dominerende. Han er en hvalp så din tæve er nok bare overbærende (endnu):o)

    Men jeg ville stoppe ham når han gør det hvis din tæve ikke selv siger fra


  • #7   17. maj 2008 Super, dejligt at kunne hjælpe. smiley

    Jeg ville også gribe ind, hvis han i andre situationer blev urimelig og "for meget" - meget kan (og bør) de selv finde ud af, og de har jo også lov til at sige fra (også over for ting, vi sølle mennesker måske ikke lige opdager), men der skal heller ikke være bølleri og en, der tror, den kan tillade sig at være efter den anden; så må den store mor (eller far) lige skære nogle regler ud i pap. smiley Der er meget forskellige meninger om, hvor meget man skal blande sig, og det er jo også meget individuelt og efter hvordan ens hunde er. Så ville bare lige nævne min personlige indstilling. smiley

    Han er ellers en lækker lille sag, ham frækkerten, var inde at beundre ham for lidt tid siden. Rigtigt spændende og flotte farver. smiley


  • #8   17. maj 2008 Nårhja, præcis som Michelle skriver (er det nu dig igen, Michelle smiley ), så finder de voksne sig i en del fra en hvalp. Supergod og vigtig pointe, det glemte jeg selv. Så han kan sagtens tumle rundt og lave ballade, men kan samtidigt også godt lære nogle basale spilleregler. smiley

  • #9   17. maj 2008 Michelle og vovse og jeg

    Jo jo jeg er med på, at hun formentlig finder sig i meget, fordi han bare er en bette fis og hun siger da også fra over for ham, nogen gange synes jeg bare, at han overskrider nogle grænser i forhold til hendes knapt så stærke psyke

    Omvendt er hun til tider en strid kæ**** overfor andre hunde (voksne hunde), hvor hun meget bestemt fortæller, hvor hendes grænser går til, så derfor undrede det mig meget, at hun fandt sig i SÅ meget fra ham, det er formentlig som i begge skriver fordi han er en hvalp og der er slet ingen tvivl om, at hun er rigtig glad for ham og virker ikke irriteret på ham :o)

    Jeg vil fremover, fortælle ham at den adfærd ikke er ok også måske lige finde nogen tæver, som kan sætte ham på plads, for en strid lille banan det er han og fremme i skoene hele tiden den lille satan ;o)

    Og Vovse og jeg, ja han er i hver fald anderledes ;o).... Ja han er rigtig spændende i farverne er MEGET spændt på, hvordan han ender ud ;o)


Kommentér på:
"Humper"

Annonce