{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humper
  • #1   28. nov 2009 Kim og Marlene: Hvad er det der får dig til at tro at det er dominans?

    Jeg vil bestemt mene at det er mere sansynligt at det er stress og/ eller hormoner. Hvalpe er ikke dominante.


  • #2   28. nov 2009 Jeg gætter på stress eller hormoner..

    Der kan være mange forskellige årsager til at hunde gør den slags. I hvilke situationer gør den det?..

    Jeg synes det er vigtigt at stoppe den slags adfærd, for det er ikke ønskeligt. Og selvom den ene hund ikke nødvendigvis bliver sur, er det ikke årsag til at lade det fortsætte..


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #3   28. nov 2009 I situationer hvor de tumler i gangen.

  • #4   28. nov 2009 Det kan godt være dominans.
    Min mosters to golden gør det samme. Det er to tæver på 7 og 10 år. og det er for den på 7 vil dominere den anden


  • #5   28. nov 2009 Så er det stress, hvalpen er jo oppe at køre.

  • #6   28. nov 2009 Steffen og Stine: Hvorfor tolker du det som værende dominans?

  • #7   28. nov 2009 Jeg tror ikke det har noget at gøre med dominans, havde en hanhund der gjorde det når han ville lege og den anden hund ikke lige gad jagte ham, han gjorde det aldrig i situationer hvor han pustede sig op overfor en anden hund.
    Synes meget at man slynger begrebet "dominans" ud, når hunden gør noget man ikke lige forstår, jeg tror ikke vores hunde generelt går rundt og vil overtage verdens herredømmet...


  • #8   28. nov 2009 maya R: Pjat med dig, det er da deres eneste mål her i livet! *g*

  • #9   28. nov 2009 Anne Julie F: ja det er jo også rigtigt:-)

  • #10   28. nov 2009 Marianne,
    hvad skulle den drift hedde?

    Den har jeg personligt aldrig hørt om, og har da gennemgået de forskellige drifter til træning en del gange..


  • #11   28. nov 2009 Hvem fik i det advide af? Og igen, hvalpe er ikke dominante, det har de slet ikke forstand på.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #13   29. nov 2009 Vores den store, Balder, rejser sig normalt bare og så er det ovre. Hvis det er dominans, så forstår jeg ingenting mere for der er flere situationer hvor Balder står over Tjalfe og kigger ned på ham mens Tjalfe ligger med maven blottet.

    For så er det tilsyneladen dominans begge veje... kan det lade sig gøre?


  • #14   29. nov 2009 Jamen, det er jo IKKE dominans. .....

  • #15   29. nov 2009 Jeg mener heller ikke det har noget med dominans at gøre. Og da slet ikke ved så små hvalpe.

    Man ser det ganske ofte en periode ved hvalpe, og ofte gør de det i forbindelse med at man (eller en anden hund) har kørt dem godt op i gear under leg. Lige pludselig "kammer det over" og hunden begynder at humpe den anden hund/ejeren/et tøjdyr e.l. Og i sådanne tilfælde vil jeg vove den påstand at det drejer sig om stress, og altså at det intet har med dominans at gøre.

    I andre tilfælde prøves der af, måske har hormoner noget med det at gøre osv. Men jeg har til dags dato aldrig hørt om et tilfælde hvor der entýdigt var tale om dominans, og hvor man ikke kunne finde andre, mere sandsynlige motiver for adfærden.


  • #16   29. nov 2009 De er små hormonbomber, sådan nogle hvalpe.

    Et godt mix af testosteron og adrenalin, så gør de det. Og oftest står de selv og ser lidt forvirrede ud, mens underlivet har et liv for sig selv.

    Det giver i mine øjne ikke mening at tale om dominans, når det gælder hvalpe.
    Og når det gælder voksne hunde, er jeg faktisk også i tvivl om, om det overhovedet er aktuelt.

    Det kan forklares på så mange andre måder, hvor dominans er mindre sandsynligt - om overhovedet.


  • #17   29. nov 2009 Da mange af tegnene på tiltagende dominans ikke er særlig tydelige og lige lette at læse for uerfarne ejere, vil det vil være godt at være på vagt over for følgende adfærd:

    Hunden maser sig foran/skubber til ejeren for at komme først igennem en dør.
    Hunden flytter sig ikke, så ejeren kan gå forbi den.
    Modvilje mod at udføre basiskommandoer.
    Hunden værge sig imod/nægter at gå ned fra møbler eller senge (knurren og aggression kan forekomme).
    Placerer poterne på eller hoppe op ad ejeren og nægte at fjerne sig.
    Ingen interesse i ejeren under træning.
    Går ind foran ejeren /afskærer vejen på gåture.
    Trækker under gåture.
    Modvilje/nægter at gå udenfor.
    Skubber/puffer/læner sig op af ejeren for opmærksom og klap.
    Modvilje/nægter at slippe legetøj, ben osv. (aggression kan forekomme).
    En hver form for vogten og ejendomsret over mad og ting.
    Enhver adfærd som fører til aggression over for et medlem af familien..


  • #18   29. nov 2009 tror ikke humsen er dominans

  • #19   29. nov 2009 T&M -de ting du lister er i mine øjne blot tegn på manglende/forkert træning.

    At hunden trækker i snoren eller ikke holde kontakt under træning osv, har i mine øjne absolut intet med tiltagende dominans at gøre


Kommentér på:
Humper

Annonce