{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Parrer sig {{forumTopicSubject}}

Altså vi har et vennepar som har en golden retriever og Costa og ham leger bare så godt sammen - men den prøver at parre sig med Costa hele tiden bagfra og forfra og har konstant rejsning på..... Den underlægger sig hele tiden fra COsta.... Nogen der ved hvorfor den prøver på det hele tiden???
Og kan Costa være blevet smittet med det der parringssyndrom - han vil også meget gerne prøve at parre andre hanhunde når han leger med dem??? Altså kan hunde påvirke hinanden på den måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parrer sig
  • #1   21. maj 2008 Du kan tro han bliver revet ned i en vældig fart når han prøver på det...

• #2   21. maj 2008 fæhunden... hva var det for en måde at skrive på???? smiley

• #3   21. maj 2008 hvor gammel er goldenen ???

• #4   21. maj 2008 Golden er 12 mdr. men fatter ikke hvis det skulle være sominas for han underkaster sig Costa - så det hænger da ikke sammen eller gør det???
    Og det er bare irriterende at Costa er begyndt på det samme..

• #5   21. maj 2008 Jeg tror som Maria at det er dominans - Charlie har været lige sådan, skide strengt da han troede, at han skulle hænge og dominere alt og alle , det var både hanner og tæver han gjorde det ved - men nu er det heldigvis ovre :-))

• #6   21. maj 2008 er det den måde du opdragen en hund på???? så sku du godt nok aldrig i nærheden af mine hunde herre gud...

hmm... c&c, måske er den begyndt at være kønsmoden, så er det da ikke unormalt....

• #7   21. maj 2008 Tror det er meget typisk for Goldens, for Balto gør det, og det gør han legekammerat Dino også konstant (som også er en golden) De gør det så på skift - så det virker ikke rigtig som dominans.. Så er de i hvert fald lige dominante *G*

• #8   21. maj 2008 opdrager even

• #9   21. maj 2008 Ja Costa har været kønsmoden i et stykke tid men aldrig prøvet at parre sig med hundene på den måde, som efter han leger tit med hans golden ved og sjovt nok forleden på stranden møder vi en golden og schæfer og straks skal han parre sig med den golden.

• #10   21. maj 2008 Det kan da sagtens være at goldens bare har mere tendens til parringslege end andre smiley

• #11   21. maj 2008 jeg vil sige det er kønsmodenhed, men håber godt nok ik du gør som fæhunden siger, "flår kræet ned" hvor herre til hest, hva er det for en måde at skrive på....

• #12   21. maj 2008 Jo jeg flår ham ned når han prøver at parre sig med andre hunde... Det skal han ikke gøre..

• #13   21. maj 2008 Ja fæhunden jeg forstod hvad du mente.. smiley
    Og vores hund er ikke en lille 5 kg. hund som man bære forsigtigt væk - han er altså stor og stærk og har en stærk psyke og skal have den lidt hårde metode....
    Så jo han bliver flået ned smiley

• #14   21. maj 2008 Jeg "flår" altså også min hvalp ned, når han prøver at parre den "gamle". Det er bare ikke en opførsel der tolereres her i huset og så er det bare ned NU !

Betina så er ...... - Tror heller ikke at du skal tage ordet "flå" så bogstaveligt. Men den hund der parre den anden skal altså bare pilles/skubbes/flåes af - færdig.

• #15   21. maj 2008 Jeg flår da også i min søsters hund.. Specielt når han humper, og det er for det meste mennesker. og nej , der hjælper en sød lille pige stemme ikke.
    Lille ashaln på 30kg. bliver helt lege syg og ja, et nej hjælper ikke bare. desværrer. Flåen er man altså nød til engang imellem.

At jeg så ikke ville flå Bamse ned er pga hans størrelse

• #16   21. maj 2008 fæhunden... jeg blir sku altid i så godt humør når jeg læser dine indlæg, du har sådan en fed måde at skrive på.... *SSSSSSS*

• #17   21. maj 2008 *LOOOOOL*....Vi er GODT nok mange dyrplagere her, for jeg flår saftsuseme også mine hunde ned, hvis de forsøger at "parre" sig med andre hunde. Ikke tale om at de skal udvise den form for dominans overhovedet overfor nogen som helst!!!

• #18   21. maj 2008 ja jeg hiver/flår/skubber dælme også vores når de begynder på det pjat...

• #19   21. maj 2008 Jeg har en hund på 10 kg. og han hopper ikke op på ret mange, men når det sker er det som regel på tæver og så FLÅR jeg ham altså også ned, selv om han ikke er større. Det bedste er, når tæven selv kan sige fra, men ellers bliver der altså flået i den stakkels lille pelsede liderbuk ;o)

• #20   21. maj 2008 Baloo bliver også "flået" ned.. nix om han skal prøve.. han har da fattet det nu, for jeg behøver bare kigge på ham når han ligger an til det... hehe... smiley

• #21   21. maj 2008 Ja onde onde mig flår altså osse hunde ned når han gør den slags.

Det er nemlig en ting der med garanti ikke kan ignoreres væk, og heller ikke "vil du lige være sød at hjoppe ned" hjælper her.

Jeg er ikke brutal når jeg træner hund, ej heller banker jeg min hund. Men denne opførsel er uacceptabel (omend naturlig i et vidst omfang). Reiki har været sat sammen med tæver der er lidt skarpe i det, og som siger klart fra.
    Det er osse fint som "træning", men han skal altså osse kunne være i rum med hunde der ikke er sådan, uden at det bliver synd for dem.

Så han bliver/blev flået ned, med et kraftigt NEJ, og efterhånden gør han det heller ikke længere

• #22   21. maj 2008 Jeg flår ikke nogen hunde væk, når de gør det med/mod hinanden...

Men jeg gør det selvsagt, hvis en hund gør det på mig eller et andet menneske...

• #23   21. maj 2008 CH -ej heller hvis din hund praktisk talt hænger på den anden hund non-stop og trods den andens hunds efterhånden kraftige "hentydninger" om at den ikke bryder sig om det?

Her tænker jeg på at Reiki særligt gjorde det ved hunde som var temmeligt forsigtige og absolut ikke-dominerende, og som ikke selv formåede at sige rigtigt fra (altså et kraftigt vov var alt det kunne blive til)

-her mener jeg jo, at min hund er nødt til at lære at den slags IKKE accepteres, da han jo ellers i sidste ende ikke kan være sammen med andre hunde, fordi det er synd for disse

• #24   21. maj 2008 I bund og grund synes jeg, at to hunde er der nogenlunde normalt fungerende i knoppen skal klare det at sige til og fra selv. Jo mere jeg blander mig, jo mere devaluerer jeg den hund, der ikke selv siger fra - samtidig lærer den pinkende hund ikke at forstå de signaler andre hunde giver fra sig, når grænsen er nået...

Jeg har aldrig oplevet det så grelt, som du beskriver... Så jeg skal ikke kunne sige, hvad jeg ville vurdere var hensigtsmæssigt lige der.

• #25   21. maj 2008 CH -det var så faktisk det Reiki gjorde da jeg første gang besøgte Nina (og Kaoz) herindefra.
    Fra første øjeblik hang han på ryggen af ham. Vi ventede og ventede på at Kaoz ville sige fra, og da han endelig gjorde det (MEGET store ting for Kaoz), blev det ignoreret.
    Uanset om det var i stuen, på gåtur eller andet, så hang Reiki på ryggen af ham. Og det i en sådan grad at han endte med at have snor på både ude og inde, da det var synd for Kaoz.

-De kan nu faktisk være i rum sammen, uden at jeg behøver være over Reiki overhovedet. Reiki er stadig fjollet når vi er der, men nu uden at overtræde Kaoz's grænser på den måde.

• #26   21. maj 2008 Ok - det må have været hamrende irriterende for Kaoz.....

• #27   21. maj 2008 Der vil jeg give Fæhunden fuldstændig ret.

• #28   21. maj 2008 Jeg har ikke den store forstand på detaljerne hos andre racer end schæferen..
    Og vi ved alle, at det er sjældent, at de ikke siger fra selv ;o)

Jeg har oplevet en enkelt gang at min gamle hanhund hoppede på min mosters lab, som bare fandt sig i det - min hund holdt så selv op efter kort tid...

Som sagt - jeg har ikke set de ske, så jeg ved ikke, hvordan jeg ville vurdere det...
    Sandsynligvis ville jeg hjælpe den hund, det gik ud over, hvis jeg kunne se, at den ikke selv på nogen måde var i stand til at sige fra og at den blev kuet af det...
    Men generelt hos hunde, der selv kan synes jeg de skal have lov - så længe de er sunde i hovedet...

• #29   21. maj 2008 CH -jeg vil så absolut osse foretrække at hunden det går ud over selv siger fra når grænsen er nået -netop derfor har Reiki osse fået lov at "prøve kræfter" med ældre, lidt skarpe tæver, der godt kan sige fra, og gør det så der ikke er tvivl om hvad de mener.
    Problemet er når hunde så respekterer disse (f,.eks. har han aldrig på noget tidspunkt prøvet at hoppe på min mors cairn-tæve), men så snart det er en mindre stærk hund, så ignoreres deres forsøg på at sige fra.

Og særligt når man har en hund der bare ikke fatter en hentydning. Reiki er for det første en møg-fræk teenager, så det er ikke fordi jeg betragter ham som problem-hund, langt fra.
    For det andet, så er han efter hans egen mening supersmart og ejer verden, og ingen anden hund skal fortælle ham hvad han må og ikke må

Så sådanne hunde findes, ligesom de hunde der bare ikke formår selv at sige fra, osse findes.

Men for lige at understrege at Reiki altså ikke er helt tabt, så har han nu lært at lade være. Men det holdt hårdt:o)

• #30   21. maj 2008 Unghunde er bare lidt tungere end andre - og hannerne er så klart de værste... Også jeg synes de lidt skarpe tæver er hamrende gode opdragere til disse hunde, som bare ikke fatter at et nej er et nej...

Men klart - som altid er det jo en vurderingssag fra gang til gang - det er det ihvertfald for mig.
    Jeg hiver ihvertfald ikke pr. automatik hundene fra hinanden, når den ene laver numre med den anden...

• #31   21. maj 2008 DK -din hund er bare blevet lidt senil. Er sikker på det må være grunden, for det var da en adfærd jeg aldrig havde forventet fra ham *G*

• #32   21. maj 2008 Sådan er det med gamle mænd - de bliver lidt overfriske, når de rammer alderdommen...

Klapper sygeplejersken i numsen og så'n ;o)

• #33   21. maj 2008 DK -det var nu osse "legen" jeg mente *G*

• #34   21. maj 2008 Sådan skal de ha' det, de mænd ;o)

Kommentér på:
Parrer sig

Annonce