{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhund vs. hanhund - hjælp
  • #1   25. maj 2008 Min svigermors hund angreb Buddy da han var 9 uger gammel : (

  • #2   25. maj 2008 Jeg vil faktisk sige som udgangspunkt at en hund, der er normal i hovedet vil ALDRIG angribe en hvalp. Den har ikke nogen grund til at gøre det, eftersom hvalpen ikke udgør en trudsel. De fleste voksne hunde anser hvalpe for at være nogle dumme "unger" og vælger enten at ignorer dem, eller også leger de selvfølgelig med dem. Men de må aldrig angribe. Og skulle hvalpen blive for strid, så sætter den voksne hund den på plads, men ikke voldsomt, så hvalpen kommer til skade.

  • #3   25. maj 2008 Det er meget muligt den vil gøre det .... Det er ikke nemt at forudsige ...

    Mine svigeforældres tæve er normalt ikke aggressiv .... Hun tåler ikke synet af nogen hunde overhovedet .. Heller ikke vores da han blot var 10 uger .. Der røg hun i nakkeskindet på ham ...


  • #4   25. maj 2008 DA Buddy var hvalp (og han gør det stadig nogen gange) gøede han når han så andre hunde, men de var alle hunde ligeglad med, så jeg tror det var fordi at han var usikker og det måske var et dæmpende signal... Men min svigermors hund gik lige i flæsken på ham, og hold fast!! Den ville ikke bare lige sætte ham på plads : (

  • #5   25. maj 2008 Vil give Lykke fuldstændig ret... En voksen hund, burde lugte sig frem til at det er en hvalp,og derfor ingen konkurrent...

  • #6   25. maj 2008 Jeg er enig med Lykke og Marianne - det er bestemt ikke godt hvis en voksen hund angriber en hvalp...

  • #7   25. maj 2008 Hvis han i forvejen er agrasiv, som du skriver - så ville jeg ikke tage chancen.. Hvis der ikke blev problemer når den bette er hvalp, så kan der evt. ske noget når den bliver kønsmoden..



  • #8   25. maj 2008 En sund hund går aldrig på en hvalp - og hanhunde er faktisk generelt mere tilgivende overfor hvalpe end tæver er...

  • #9   25. maj 2008 Hvis man har en hanhund, man ved er aggressiv, så synes jeg det er tosset overhovedet at forsøge at sætte den sammen med en hvalp.
    Der er ingen grund til at give hvalpen den dårlig oplevelse og sig selv en grund til at aflive den anden hund....


  • #10   25. maj 2008 Enig med CH..


    PIL> Hvilken race er der tale om?


  • #11   25. maj 2008 Har man en hanhund man ved har problemer med andre hanner, så køber man vel ikke en hanhund mere (ej heller han-hvalp). Selvom de så kan enes mens den nye er hvalp så bliver denne jo osse kænsmoden engang og så har vi balladen.

    Er det generelt hunde, og ikke kun hanner der er problemet, så ville jeg ikke købe en hund mere.

    Tænk på at den voksne osse er en stor del af prægningen af hvalpen.


Kommentér på:
hanhund vs. hanhund - hjælp

Annonce