{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

bare en tanke om hundens snude {{forumTopicSubject}}

hvorfor skal en hund helt tæt på og snuse til noget, når nu man siger at de kan lugte meget meget bedre en mennesker.....??? når mine hunde f.eks vil snuse til en høm høm, er snuden jo kun ca 2 cm derfra.. ad !! burde de ikke kunne lugte til den længere væk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bare en tanke om hundens snude
  • #2   25. maj 2008 Næsen er jo fysisk indrettet så dens lugtesans er skærpet.

    De er gode til at optage fært i luften, men de er jo klart, at de selv gør forholdene bedre ved at snuse med næsen helt ned til færten - eller hvad de snuser til..


  • #3   25. maj 2008 det må virkelig være skarpt nå jeg står og syntes det lugter grimt der hvor jeg står og de så står med snuden helt tæt på... *LOL*

  • #5   25. maj 2008 Jooo - men nu er grim lugt jo relativ ;o)

    Tror ikke min hund og jeg har samme definitioner på den sag ;o)

    (Min gamle hund opførte sig som om, han havde lugtet til tredobbelt salmiakspiritus, hvis han kom til at lugte til en fremmed hundelort - Cassius synes det er en daaarjlig duft ;o) )


  • #6   26. maj 2008 Hundens næse er sådan indrettet at for at få den bedst mulige dom ud af lugten (hvad er det, hvornår, hvem osv.) så puster hundene ned i lugten for at den ligesom 'blæser op' fra kilden til lugten og derved får de et meget mere nuanceret lugtbillede.

    Venligst Thilde


Kommentér på:
bare en tanke om hundens snude

Annonce