{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

Bare en tanke... {{forumTopicSubject}}

Viser i hensyn til jeres hunde, hvis /når i ryger i hjemmet??
Jeg lufter tit ud, når vi begge ryger. Min mand kan godt syntes at jeg lufter ud for tit.....men jeg kan godt få den tanke, at hundene IK' har bedt om røg og derfor er passive rygere.....det er da ik' særligt sundt for dem??
Bare en tanke..... :o)


Kommentarer på:  Bare en tanke...
  • #2   24. feb 2010 Jeg ryger inden for men tænker meget over det og lufter konstant ud, nu har jeg så trappet min rygning ned og det er med henblik på at stoppe helt, det er bare ikke nemt...

  • #3   24. feb 2010 HL.... det er ik' noget man hører om? Jeg har nemlig aldrig hørt at en hund fik cancer ved passiv rygning......men jeg har tit tænkt på det. :o)

  • #4   24. feb 2010 Vi ryger ikke indendørs, og ingen af vores gæster får lov til det heller - uanset vejrforhold.
    Dette koncept startede vi da vi fik Abby, synes ikke hun behøver sidde i røgen. smiley


  • #5   24. feb 2010 Jeg må ærligt indrømme at både jeg og mine gæster (inkl. kæresten) ryger som det passer os i mit hjem. Jeg lufter selvfølgelig jævnligt ud, og ekstra meget når min søn er her. Tager faktisk ikke hensyn til hunden eller kaninen, som bor i stuen om vinteren.

    Jeg ved godt at hunde og andre dyr kan blive syge af røg, men f.eks. lungekancer lever de som regel ikke længe nok til at nå at udvikle.


  • #6   24. feb 2010 Ryger altid for åbent vindue, men ikke af hensyn til hunden. Jeg kan ikke selv klare lugten.

  • #7   24. feb 2010 Hold da op Søster... Hvorfor holder du så ikke med at ryge? Men du kan jo nok godt lide smagen og fornemmelsen så ??

  • #8   24. feb 2010 Her er det kun min mand der ryger, men han går pænt udenfor det er dog pga vi har børn, ikke pga hunden

  • #9   24. feb 2010 Jeg bruger også vinduet eller emhætten - synes også det lugter fælt. Og derfor kan man altså stadig godt være ryger. Jeg gider bare ikke have at hele mit hjem og alt mit tøj stinker af røg.

  • #11   24. feb 2010 Både af hensyn til min kæreste, hund, kat og af lugten ryger jeg også udenfor.
    Der er også den fordel at når der er så koldt, så ryger man mindre smiley


  • #12   24. feb 2010 Mine hunde skal ikke udsættes for røg, så hvis der skal ryges bliver det på altanen.

  • #13   24. feb 2010 Det må være slemt for en hund at være i røg med de følsomme næser.

    Jeg husker hvordan det var at være barn hjemme hos min mor, hvor der blev røget rigtig meget. For hundene må det have været endnu værre end det var for os børn.

    Vi er en ikkeryger og en eks-ryger herhjemme. Når vi har rygende gæster står de udenfor og nyder vores dejlige omgivelser ;o)



  • #14   24. feb 2010 hvor kan folk blive for hys ang røg. jeg ryger inde.... hunde eller ej. fint for dem der tar hensyn men ligefrem gå ud pga hunden synyes jeg er at overdrive....

  • #15   24. feb 2010 Hunden har ikke mulighed for at vælge røgen fra og set i lyset af hvor usund røg er så synes jeg faktisk at det er vores pligt ikke at udsætte dem for det.

  • #16   24. feb 2010 Jeg kan se at rygerne lufter hyppigt ud li'som jeg :o)
    Om man skal ryge inde eller ude pga. hundene, kan være et meget følsomt emne :o) Hos os har vi begge delte meninger om det, jeg har intet imod at ryge udenfor ( så slipper man også for lugten i møblerne) men min mand ryger en del mere end jeg, og han vil ik' ændre på at ryge indendøre :o) Så resultatet er at han må indfinde sig med at jeg lufter ud meget tit for hundenes skyld.
    Men jeg har aldrig hørt om at et dyr fik lungecabcer pga. cigaret røg.....


  • #17   24. feb 2010 Hunde kan få de samme sygdomme pga. røg som mennesker.(stort set)

  • #18   25. feb 2010 syntes stadig det er for hysterisk....

  • #19   25. feb 2010 ja jeg er en grusom hundejer, burde forbydes at holde hund.... nu må du holde op.

  • #20   25. feb 2010 det er op til jer men du siger mine dyr lider, hvad ved du om det?

  • #21   25. feb 2010 det er også fint nok, men at skrive mine dyr lider kan du ikke tillade dig og udtale dig om. hunde får også kræftknuder selvom de aldrig har været udsat for røg, mennesker der dyrker motion og spiser sundt hele livet kan falde om af hjertestop.... så jeg ryger i mit eget hjem, hund eller ej.

  • #22   25. feb 2010 i øvrigt hjælper det ikke helt bare at gå ud og ryge for de farlige partikler sidder i tøjet....

  • #23   25. feb 2010 Jeg synes nu det er logik for pedalhøns, at der ligger et ubehag for vores kæledyr, når vi udsætter dem for røg.

    Vi ved da allesammen hvordan det er at være i røgfyldte lokaler. Og når vi så ganger sanserne op så det passer med kæledyrenes følsomhed i forhold til vores, så synes jeg da nok, er kommer lidt perspektiv i det.

    For mig at se er det ren fornægtelse at tro, at de ikke har ubehag. Om man vil se gennem fingrene med det er jo ens egen sag, men jeg synes da, man bør se realiterne i øjnene inden man træffer sit valg.



  • #24   25. feb 2010 øj... mere hysteri omkring rygning........!

    vi ryger nu også i huset selvom her er hunde.....

    T


  • #26   26. feb 2010 Vores hunde virker ik' generet af at vi ryger, med mindre man direkte puster røg i hovedet på dem...... noget man selvfølgelig ik' gør!
    Det med at dyrene får lungecancer af røg, er stadig nyt for mig.....
    Jeg har hørt om mange sygdomme, men ik' det! Så det kan da umuligt være så udbredt, ellers ville man da have hørt om det før?
    Jeg har selv dyrlæge i familien (søster) og HUN har dog aldrig fortalt mig at det vil skade hundene...... men selvfølgelig kan det vel ske, men dog sjældent tror jeg?
    Men derfor lufter jeg dog tit ud....... nok mere for min samvittighed :o)


  • #31   26. feb 2010 hvis mine hunde kunne vælge ville de ryge 40 smøger om dagen.Ggg
    M


  • #32   26. feb 2010 ja det er usundt at ryge,det er vi enige om,men hvad med dem som sidder og ryger fede dagen lang ja så kan vi snakke om at det er synd for hunden ,for så bliver den rum skæv.
    M


  • #33   26. feb 2010 det er ikke så længe siden det blev omtalt i fjernsynet at røgen der sad i tøjet var lige så skadelige... jeg bor langt ude på landet, i en stor lejlighed, lufter altid mine hunde i skoven og aldrig i byer, så de er skånet for trafikos, og jeg nægter at gå ud og ryge fordi jeg har hund. de kan selv vælge om de vil være ude eller inde, og sjovt nok ligger de gerne under sofabordet, så det kan ikke være så slemt for dem at være inde.

  • #34   26. feb 2010 Hmm.. hvad med hunde, der bor i rygerhjem i KBH..

    Helt ærligt, så synes jeg argumentet er irrelevant.

    Og jeg synes der bliver snakket lidt uden om.

    Altså: Vi ved ALLE - rygere som ikke rygere - at røg er ubehageligt at være i.
    Derfor ved vi også alle, at det naturligvis også er ubehageligt for hunde at være i. Måske en tand mere end for os, da hundens sanser jo er noget mere skarpe.

    At man vælger at ryge alligevel, det er op til en selv, men man bliver jo nødt til at forholde sig til hundens ubehag og så vælge, om man vil tage det hensyn eller man vil prioritere anderledes.

    Men at fornægte ubehaget er virkelig en fejl.


  • #35   26. feb 2010 Micheal - netop det, at en hund kan blive sideskæv bekræfter jo i den grad, at den også optager stoffer fra et røgfyldt om. Nu har smøger ikke den euforiserende virkning så vi kan se det, men selvklart optager den i lige omfang stoffer fra cigaretter som fra fed.

  • #36   26. feb 2010 MichAEl... Dælens med de a' er og e'er i jeres husstand :o))))

  • #37   26. feb 2010 *GG*
    Sorry Michael der fik jeg jo lige lavet lidt forvirring. Det var den anden Michael, jeg skrev til - en af Hystederne, hvis kone hedder Tine og jeg altid kommer til at skrive Tina :o)))))

    Og til emnet.
    Der er masser af ting at tage fat på - og mange er rigtig alvorlige. Forureningen i KBH er uden tvivl en af dem.

    Men det betyder ikke, at det er irrelevant at kigge på os selv i vores små hjem. Og vores kæledyr er jo en del af vores liv - og der, hvor vi oftest selv kan gøre noget er i det nære. Og det må man sige at dette er.

    Det er en personlig beslutning man tager, og det skal det også være ;o)



  • #39   26. feb 2010 Jeg tror det her er en diskussion der kunne fortsætte i evigheder....
    vi bliver ALDRIG enige..... hunde og børn kan man diskutere for evigt uden at blive enige... vi har hver vores måde at gøre tingene på....
    jeg er ret sikker på at vi alle kan finde ting ved hinandens hundehold, vi synes er langt fra optimale....................

    T


Kommentér på:
Bare en tanke...

Annonce