{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Løbetid - Hanner og Arbejde!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er så tindrende Arrig..

Nå men forklaring er vel nødvendig. smiley

Jeg er sportræner og undervise bla. schweiss og kaninslæbsspor, har selv 5 hunde, der alle træner og går til sporprøver (lydighed/rally og andet) 3 tæver og 2 hanner alle fertile!

Nå - men jeg har meldt min tæve til Schweissprøve i vores specialklub på lørdag og nu er hun så gået i løbetid! Jeg skriver til prøveafholder at jeg har løbsk tæve , at jeg gerne vil deltage i morgenmad og frokost og regner ellers med vi som i alle andre grene skal starte sidst og holde hunden i bilen!

MEN - NÆ NEJ

jeg får at vide at " du får besked hvor du og Thea skal opholde Jer, og om du må parkere ved mødestedet om morgenen. Du må ikke ha' kontakt med de andre førere og hunde i løbet af dagen og bli'r hentet af stifinderne når I skal gå Jeres spor.
Det er dommeren der afgør x antal km de løbske tæver skal opholde sig fra de andre. "

SAY WHAT??? HELT ærligt! Jeg kører sq da ikke 700 km bare for at sidde og glo på en mark en hel dag... man vil da gerne være med i det sociale også...

Jeg har lige haft træning med mit sædvanlige hold hvorpå der er 3 hanner INGEN af dem reagerede på mine 2 højløbske tæver, der sad klods op af det hele i åben bil! Jeg har haft mine egne hanner til prøver, med løbske tæver herhjemme og i prøvesituationen uden det påvirker dem!

Hvad er det for en holdning, at hanhundene blir så forstørret at de slet ikke kan arbejde fordi der er løbske tæver i nærheden,
Alene af den grund afviser man tæver i 3! uger 2-3 gange om året fra træningspladser mange steder!
Altsammen af (misforstået) hensyn til hanhundene, forstås ;o)

Ja jeg fatter altså hat af det.. ALLE mine hanner incl dem jeg har haft inden jeg selv begyndte at ha tæver har da lært at arbejde samtidig med løbetidstæver... Man risikere også løbetidstæver på udstillingerne, hvor det faktisk kan være rigtig praktisk med noget forseglet "løbetid" på en kuld under fremvisningen smiley

LÆR dog hannerne at arbejde når der er løbetid i stedet for.

Noget andet er at arbejde noget som helst andet end spor med en løbetidsdværgschnauzertæve er ikke helt nemt smiley

MEN UHHH - hvordan er jeres hanner med løbetidstæver? ER det bare mig der gør meget ud af at træne mine hanner i samvær med løbske, eller er det fåtallet af hanner der STJERNER totalt når der lugter det mindste af løb???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid - Hanner og Arbejde!!!!
  • #1   25. maj 2008 Træner mine hanner med løbske tæver. Syntes de er hysteriske..

    Kan forstå at din hund skal blive i bilen,ved det er en prøve,selvom de kan lugte hende alligevel.. Men dig.. tsk


  • #2   25. maj 2008 Er startet til agility med min han. Den første gang vi var til træning, var der en løbsk tæve (ikke højløbsk endnu), men det fungerede han altså ikke så godt med. Nu er han også kun 17 mdr., så har ikke været udsat for løbske tæver så meget endnu.

    Jeg var delvist irriteret. Kan godt se det fra tæve-ejerens side, at det er irriterende man må undvære en del træning pga. løbetid. Men synes også det er irriterende som hanhunde-ejer, at hunden ikke kan tænke, bare fordi der lugter lidt godt af løbsk tæve.

    Dobbelt-moralsk - muligt !


  • #3   25. maj 2008 Kan sagtens forstå hunden skal blive i bilen!
    MEn mig??
    OG at jeg skal opholde mig 3-4 km væk ... nej nej altså! HElt Ærligt?


  • #4   25. maj 2008 Sy's da det må være fint, at din(e) tæver bare er i bilen, indtil de(n) skal på. Er helt uforstående overfor, at du også skal behandles som en tikkende bombe under forløbet.
    På udstillinger, er de fleste tæveejere gode til at holde deres tæver væk, til det er deres tur, men trods det, er der da tit løbske tæver i nærheden. Jeg synes dog ikke, at de er et problem for særlig mange hanner.

    Min han ville nok ikke være i stand til at høre særligt meget efter, hvis der stod en dame i løb med halen løftet lige ved siden af, men når bare hun er pakket væk, går han altså ikke i spåner over at kunne lugte, at hun måske nok er i nærheden. Han er rimeligt godt trænet, men ikke nogen lydighedschamp. Så igen... tæverne i bilen og dig med til hyggen, ville have været halt fint for mig.


  • #5   25. maj 2008 hundene sidder jo alligevel altid i bilen til sådan en prøve og er kun ude for afluftning, så jeg synes det er helt grotesk!

    Selvfølgelig skal de ikke stå og stikke dåsen helt op om næsen på hannerne, men være fint pakket væk og gerne på klorofyll piller.. hvilket mine nu altid er når de ikke skal parres..
    Og mig.. ja jeg er stadig målløs...


  • #6   25. maj 2008 Kan heller ikke helt forstå den holdning med, at du skal holde dig væk. Men når bare tæven er væk til den skal på.

    Tænker på, om prøveledelsen tjekker om de andre der deltager, om de evt. har løbske tæver derhjemme, for så sidder det jo også i deres tøj og så burde de vel også holde sig væk. Så kunne i blive en gruppe, en udelukket gruppe.

    Men det tjekker de nok ikke ! Og det er jo for dårligt


  • #7   25. maj 2008 En lille smule pral og en god historie...

    Jeg har pt to højløbske tæver herhjemme der går og duller drengene gennem børnelågen... (hvilket jo også gir at Thea ikke er højløbsk men på vej ud af løbetid på lørdag)

    Jeg tog i går den mindste af drengene, tarzan på 3 år, til rallyprøve og satte mig af vanvare op af det telt hvor de 2 deltagene løbske tæver gemte sig... Tarzan øffede da lidt til dem og til alled e andre tæver, for alle skulle jo tjekkes for løbetid.

    Men vupti da vi gik i ringen så havde han da glemt alt om de dejlige damer og var "bare Tarzan" og vi fik endnu en pind til Rallybegyndermester.. nu mangler vi kun 1!

    Så jeg kan slet ikke forstå holdningen de her stiller op.. ved der er en anden tæve der er 3 uger efter løbetid.. samme behandling.. det havde jeg slet ikke tænkt over at meddele smiley


  • #8   25. maj 2008 hehe anne ja det kunne blive en lukket fest!
    Men jo det lyder faktisk til de også tjekker o man har løbetid hjemme eller om tæven lige har været løbsk.. synes det er helt vildt


  • #9   26. maj 2008 Det lyder da helt hen i vejret, som de andre skriver er det helt i orden at hunden skal være i bilen, men hvis en hanhund kan miste koncentrationen pga at der er en person til stede, der har en løbsk hund, så ved jeg da ikke hvor godt trænet den er....anyway, hvis du ikke må være der, så kan der vel heller ikke være publikum? For en fra publikum kan jo sagtens have en løbsk tæve derhjemme, så vil denne person jo også forstyrre.

  • Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #10   26. maj 2008 Har prøvet både at træne og udstille hanner mens der har været løbske tæver i nærheden og helt ærlig så kan det være f... irriterende. Synes dog at der kan være meget stor forskel - nogle tæver snuser han bare til og når vi er videre så er det bare det, andre er han simpelthen bare ikke til at få væk fra. Vi havde nogen til træning i år der kom med to tæver hvoraf den ene var i løbetid. Hver gang en han blev sendt ud efter dummyen vendte han 180 grader og løb ikke bare hen til den løbske, men også den anden tæve samt ejerne da de også lugtede af løbetid. Vi var nogle stykker der kørte lettere irriteret hjem den dag, for der blev overhovedet ikke trænet smiley

  • #11   26. maj 2008 Det er helt normalt at man gør sådan på schweissprøver, det har jeg oplevet før. jeg er ikke klar over om det direkte står i reglementet at tæve + fører skal holde sig væk.



  • #12   26. maj 2008 Forstår helt sikkert godt at du synes det er mærkeligt at du skal sisse 3-4 km væk... underligt..

    i same åndedrag vil jeg ige sige at nogle han hunde bliver "lidt" svære at have med at gøre når der er løbske tæver i nærheden....
    det gør Bamse, han er slet ikke til at komme i kontakt med når det sker. og tro mig det er rigtig træls.
    så nu har vi prøvet en kemisk kasteration og så må vi se om det hjælper.. det andet er ikke til at have med at gøre når man ellers er vantil at hunden er meget lydig....


  • #13   26. maj 2008 Sikke da noget pjat. Hanner kan sagtens lære at arbejde i nærheden af løbske tæver.

    Det er bare om at træne det, men sålænge klubberne beder løbske tæve blive væk fra træningspladsen er det svært. I min klub må løbske gerne komme, men skal selvfølgelig tage hensyn.



  • #14   26. maj 2008 Hmmm, jeg kan da godt forstå, at det er irriterende at skulle undvære træning, når man har en løbsk tæve.

    Jeg har selv en hanhund, og stort set hele denne sæson har vores tirsdagstræning til agility været et mareridt af løbske tæver i forskellige stadier. Og at gå fra at have en hund der stort set har tjek på alt i agility til at have en hund der ikke kan tænke er godt nok træls.



  • #15   26. maj 2008 Lille tanke... det kan jo heller ikke passe, at hannerne skal have værre konkurrencevilkår end tæverne. De skal ikke bare kunne øvelserne, men også lære at overse deres drifter fuldstændig og det er egentlig ikke fair. Man stiller sig jo heller ikke og kaster med bold på en prøveplads.

    Synes det er vildt flot, at man kan få en han til at være komplet ligeglad med damer, men jeg er nu ret glad for, at man kan gå til prøve med sin "normale" han og ikke blive generet at løbetider.

    Men som skrevet ovenfor... jeg kan ikke forstå, hvorfor tæveejeren slet ikke må vise sig på området... det virker lidt hysterisk.


  • #16   26. maj 2008 Anette byens bedste bordere...
    Ja men når du slet ikke kan få kontakt med hundn den bare sætter sig til at klynke så er det sgu svært bare at træne.
    Tro mig jeg giver ikke nemt op men denne gang har jeg lige som været nødtil det.

    Bente h
    Kan helt klart flge dig.. der er ikke noget mere irreterende end at ens hund normalt er rimelig god på agility banen også er derlige en løbsk tæve og så ryger konsentrationen totalt... øv øv øv


  • #17   26. maj 2008 Jeg har aldrig i forbindelse med hverken træning eller prøvet oplevet, at hannerne blev forstyrrede af, at der var en løbsk tæve i deres nærhed.

    Jeg har det sådan, et det er den udfordring vi hanhundeejere på tage på os - og I med tæver på leve med de ting, som løbetid nu kan medføre...

    Sikke noget pjat, altså..


  • #18   26. maj 2008 Jeg ved godt, der er forskel på hunde og deres driftsniveau, når de træner - men for min hunds vedkommende er der kun ET i hovedet, når han er på træningspladsen, og det er at arbejde...

    Hvis han ikke er under kommando, så går han og sniffer - er han under kommando ænser han det ikke...

    Det har altid været helt uproblematisk


  • #19   26. maj 2008 Tak for alle svarene er da faldet lidt ned, når jeg løser det ikke bare er mig der synes det er en lidt hysterisk holdning.

Kommentér på:
Løbetid - Hanner og Arbejde!!!!

Annonce