{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

min søster skal af med sin hund (langt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Min søster fik for ½ års tid siden en rigtig sød blanding af lab/springer spaniel som hedder Felix.

Dengang var jeg meget imod det faktum at de ville have hund, da de er en familie (2 børn og ny kæreste) som bare ikke egner sig til hund, deres hjem er bare kaos...
Desuden mistænkte jeg hende kraftigt for at denne hvalp blot skulle være prøveklud for at se om hende og den nye kæreste kunne klare "forældrerollen" hvilket gjorde at jeg virkelig pressede på for at de ikke skulle have den hund..

Men de fik hunden, og selvfølgelig valgte de den mest tilbageholdene og nervøse af hvalpene, da min søster har en naiv ide om at hun kan redde hele verden :))

Da de får hvalpen hjem, har de en uges tid fri, og derefter begynder min søster at tage den med på arbejde frem for at lære den alene hjemme træning. Da hun arbejder som event manager på en restaurant så går det jo ligesom ikke at slæbe en hund med på arbejde og hun måtte lade den blive hjemme... Da Felix manger alene hjemme træning og min søster ikke tænker sig godt nok om til at træne det med den før den skal være alene i 8 timer om dagen får hunden jo store problemer med at være alene.. Han bider i alting, ødelægger sko, møbler vægge osv. Nu er han i kælderen når han er alene og dernede har han nu raseret i flere måneder hver dag så hendes nye hus er stort set ødelagt... Det er rigtig ærgeligt men forklarer hende at problemerne er selvforskyldte og nu hvor hun har hunden så er det hendes ansvar at sørge for den har det godt..

Jeg anbefaler hende at snakke med en adfærdsterapeut men da det er meget dyrt (synes hun) vælger hun ikke at bruge det råd...

Min søster er ikke ligefrem noget naturmenneske men mere stiletto og rød læbestift typen så hun gik jo aldrig til hvalpetræning eller anden lydighedstræning med ham, dog kan de basale ting som sit, dæk, gi pote og gå pænt (dog trækker han meget)...

Hun ringede så til mig igår og siger at nu er det bare blevet for meget og hun kan ikke holde ud han ødelægger hendes hjem mere, og fornøjelsen er der bare ikke med ham.. Jeg bliver selvfølgelig vred og siger til hende at jeg synes hun handler utrolig egoistisk og at det er så forkert at hun ikke er villig til at ofre de penge på en adfærdsterapeut og at det er hende der har fået hunden og ikke omvendt...

Nu har jeg lovet hende at hjælpe med at finde et nyt godt hjem til Felix, og håber at der måske er nogen herinde som vil eller som kender nogen som vil tage ham til sig... Har sagt til hende at jeg ikke synes hun skal tage penge for ham, da hjemmet er vigtigst!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min søster skal af med sin hund (langt
  • #2   27. maj 2008 Rikke H: Jo det tror jeg også. Han er jo en vildt kærlig hund, han bliver bare stresset af at være i det miljø hvor der ikke bliver gjort ting for at stimulere hans energi og intelligens for han er faktisk utrolig klog og god til at høre efter...

  • #3   27. maj 2008 Me and Little B: Ja sådan har jeg det også, og er træt af at skulle hjælpe med at formidle endnu en hund videre på de vilkår... Men hellere det end alternativet som så nok er aflivning...

  • #4   27. maj 2008 Godtnok også en hyberaktiv blanding hun anskaffede sig, når hun ikke var villig til at aktivere den....

  • #5   27. maj 2008 Karina J: Ja total hovedløs... Hun ville have haft en lille hund, en westie eller noget i den retning som også børnene kunne lufte og gå tur med men så ender hun med en hund som ungerne ikke gider fordi de ikke kan holde den, det er rigtig ærgeligt...

  • #6   27. maj 2008 Karina J: Men det viser også bare hvor meget forstand min søster har på hunde.... INTET...

  • #7   27. maj 2008 Hun skulle bare slet ikke have haft en hund overhovedet!!!!

  • #8   27. maj 2008 trist historie -men meget meget undskyld, jeg kom altså til at grine: "dog kan de basale ting som sit, dæk, gi pote og gå pænt (dog trækker han meget)..."

    han kan altså gå pænt -men trækker meget... ;o)

    Men jeg håber da han finder et godt hjem


  • #9   27. maj 2008 Michelle: HEhe ja okay kan jeg godt se smiley det afhænger af hvem han går tur med, børnene trækker han afsted, men når jeg går med ham går han pænt... det er også lidt i perioder siger min søster men ja dårlig formulering smiley

  • #10   27. maj 2008 Det lyder ikke til at hans trækken i snoren er noget der forekommer i perioder, men mere afhænger af hvem der går med ham...

  • #11   27. maj 2008 Karina J: det tror jeg også, han lurer hurtigt hvem der giver lov og hvem der ikke gør

  • #12   27. maj 2008 Jeg anbefaler hende at snakke med en adfærdsterapeut men da det er meget dyrt (synes hun) vælger hun ikke at bruge det råd...

    vi er flere dyreadfærdsstuderende fra Etologisk institut, som arbejder gratis / billigt (300) + kørsel. så hvis din søster bor tæt på en af de studerende, ja så kan det faktisk gøres billigt.
    Men det kræver selvfølgelig at hun vil bruge tid på at lære hunden de ting som vil blive skrevet i det træningsprogram hun vil få udleveret.

    ved en evt. omplacering er det vigtigt at I ikke blot vælger den første der melder sig til at tage hunden, men mærk efter om de virkelig er indstillet på at arbejde med dens problemer. En del hunde med problemer bliver ofte en slags kastebold fra hjem til hjem. Og det er rigtig skadeligt for en hund,

    håber I finder en god løsning for den bette


  • #13   27. maj 2008 Marlene: okay, hun bor i esbjerg... men skal jeg da lige fortælle hende, dog tror jeg ikke hun vil bruge den fornødne tid på at træne ham, og derfor ender det nok bare i endnu en fiasko for hunden desværre, så vil hellere finde et godt hjem til ham...

  • #15   27. maj 2008 Ærlig talt tror jeg hunden ville have bedre af at få et nyt hjem. Selv hvis din søster vil betale hvad en adf.behandler koster så tvivler jeg på hun vil holde ved træningen (vel at mærke mere end et par uger), og så er de penge jo spildt, og hunden stadig ikke hjulpet

  • #16   27. maj 2008 Irena M: ja havde nok forestillet os et symbolsk beløb, netop ¨så det ikke bare er hvem som helst men kommer de rigtige som bare gerne vil have ham så skal det slet ikke komme an på det...

    Michelle: du har helt ret, så kan nogle evt. nye ejere lige så godt træne med ham


  • #18   27. maj 2008 Jeg vil faktisk tro (uden at haven set hunden), at det "bare" er fornuftig aktivering der skal til for at den kan være alene.

    En velaktiveret og tilfreds hund ødelægger ikke.


  • #19   27. maj 2008 Michelle: kunne sagtens være en løsning, men ved ikke om det måske er en form for spearationsangst, specielt på grund af den måde den bare lige pludselig skulle være alene, på trods af det faktum at den er meget tæt knyttet til min søster...

  • #20   27. maj 2008 Maria -det er jo nærmest umuligt at sige uden at have set hunden.

    Men den er en blanding af to jagtracer, hvoraf den ene har tendens til at være mere end almindeligt "glad" og aktiv.

    Så som sagt -uden at kende hunden -tror jeg "bare" det er fornuftig aktivering der skal til (samt self tid til at falde til et nyt sted)


  • Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 26
    #21   27. maj 2008 Maria - jeg synes det er flot at du har været så direkte overfor din søster. Det er bare ærgeligt, at hun ikke har ville høre på dine gode råd. Jeg håber i finder et godt og kærligt hjem til Felix.



  • #22   27. maj 2008 Hvad med

    www.redhunden.dk ?


  • #23   27. maj 2008 Jeg ved hun har snakket med en fra en eller anden organisation som omplacerer hunde, men de mener ikke de kan håndtere dens adfærd (på baggrund af en mobilsamtale) og så gør de det at de afliver hunde hvis den kommer tilbage fra et nyt hjem så det ville hun ikke men prøver også lige at kigge på internater. Er det ikke gratis at aflevere hunden sådan et sted? Hende min søster snakkede med skulle have penge for at tage hunden og sælge den videre... virker meget suspekt...

  • #24   27. maj 2008 Agility: Det link virker ikke


  • #25   20. jun 2008 Nå vil lige komme med en update herinde til alle dem som deltog i tråden. Felix blev sat i en markedsannonce herinde, men min søster valgte at køre ham til dyrenes beskyttelses internat i brande hvor han nu skal videreformidles. Det gør helt ondt i hjertet, og kan virkelig mærke på min søster at hun har lært noget denne gang, specielt på grund af den sorg hendes to drenge går med over at skulle af med deres bedste ven.
    Håber bare at denne meningsløse anskaffelse af dyr snart stopper, det er virkelig synd at hundehvalpe skal bruges som forsøgskaniner for at se om et parforhold kan klare den belastning, sikkert med henblik på senere familieforøgelse smiley men nå håber bare Felix får et nyt godt hjem hos nogen som forstår ham!


Kommentér på:
min søster skal af med sin hund (langt

Annonce