530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

BARF BARF

Hej skal have hvalp her d 28 juni.
- og jeg har laest lidt om BARF, og snakket med folk.
nogle siger det er det bedste, og hunden faar bedre pels, ikke blir allergisk, og i det hele taget meget sundere.
og andre siger det er fuldstaendig forkert.

saa hvad er jeres mening om det?
hvad fodrer i med?

Hunden skal jo ikk kun have koed, men os groensager og saadan, kender i en hjemmeside hvor man kan laese om hundens foderplan hvis man vaelger BARF?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF
  • #1   8. jun 2008 Jeg fodre med BARF og går aldrig tilbage! Never! Synes du skal melde dig ind i BARF gruppen herinde der kan du få svar på alt.

• #2   8. jun 2008 Barf er bare det bedste jeg nogensinde har gjort for min hund:o) Men ja som sarah siger, så meld dig ind i barf-gruppen:o)

• #3   8. jun 2008 Jeg synes det er fint, at voksne hunde bliver BARF'et. Jeg ville nok aldrig selv gøre det (måske med en allergihund).

Jeg synes dog ikke, at man skal BARF'e drægtige og diegivende tæver samt hvalpe, der ikke er udvoksede. Jeg er meget skeptisk og tror man skal være VIRKELIG dygtig, hvis man skal kunne give hvalpen den absolut nødvendige sammensætninge af aminosyere, fedtstoffer, mineraler, vitaminer mv.
    Jeg ville til enhver tid give et hvalpefoder af høj kvalitet som grundfoder og så spæde lidt op med råt. Og så evt. gå over til råt, når hunden er udvokset, hvis man er til det.

• #4   8. jun 2008 Sarah & Mia; Ok, tak vil proeve at finde gruppen smiley

Majbritt:
    ok, jeg vil undersoege det naermere smiley

• #5   8. jun 2008 Jeg fodre med rødt kød, grøntsager og korn.. Det er det bedste man kan give sine hunde og tro mig man kan se forskel.. Jeg blander selv korn og grønt. Hakker selv kødet. Køber fra en slagter, altde ikke kan bruge fra lam og okse.. Maver, lunger, nyre, hjerter, fedt ovs.. Det er faktis meget billigere for mig at fodre sådan end hvis jeg købte tørfoder eller handlede hos barfcentrerene.. Jeg får 100kg kød for 400kr, og hvis jeg køber 110kg korn og grønt, for 450kr. Så jeg kan fodre i næsten 2 en halv-3 måneder for under 1000kr. Det skal så lige siges at jeg laver 12kg mad om dagen. Lidt mere besværligt ja.. Men bedre og billigere

• #6   8. jun 2008 Jeg begyndte at BARFE Kia da han var 6-7 mdr. da hun udviklede allergi overfor alt tørkost ... Det er klart det bedste jeg har gjort. Ville bare ønske jeg var startet tidligere. Min næste hund bliver BARFET fra dag et :o)
    Og så synes jeg som de andre at du skulle melde dig ind i Råfordring/BARF-gruppen: http://www.hundegalleri.dk/grupper/rfodringbarf hvis ikke du allerede har gjort det :o)

• #7   8. jun 2008 Ville personligt nok passe på med at barfe en hvalp, simpelthen fordi man skal være så forsigtig med deres foder...

Og husk, at hvis du taler med en "barf-fanatiker", så er fodringsmetoden, den eneste i verden der dur.

Taler du med en "anti-barf-fanatiker", så slår du din hvalp ihjel...

Så sorter i de informationer du får...

• #8   8. jun 2008 Barf metoden er næsten 100% kød.. Og det er ifølge min dyrelæge farligt.. De kan få bla. bløde knogler. Jeg fodre kun med 25% rødt kød, resten er kornblanding og grøntsager. Giver der udover tilskud i kalk og levertran, fiskeolie.. Og artoflex til dem der vokser.. Både mine corsoer og min papillon bliver fodret sådan

• #9   8. jun 2008 Man slår ikke en hvalp ihjel med rådtkød, alle mine er vokset op på rådt..
    Men man skal ikke tro at kun en slags foder virker på alle hunde.. Man må se på netop sin hund og måske prøve sig lidt forsigtigt frem for at se hvad foder der lige netop passer til ens hund... For ingen hunde maver er ens

• #10   8. jun 2008 Karina J: Ja, man skal altid være på vagt overfor fanatikere! På alle områder. Det er fint at have en mening og gå op i noget, men man må også anerkende andres meninger, erfaring og videnskab. '
    Jeg er til tørt, men er ikke bleg for at erkende, at mange problemhunde (bla. allergikere) fungerer super på BARF.

• #11   8. jun 2008 jeg er også glad for aat have fundet barf og min næste hund skal være råfodret fra 3 ugers alderen uden tvivl. men igen skal det også være hos nogen der ved hvad de gør. men før i tiden var HD en meget sjælden lidelse som er blomstret efter at hvalpene er fodret med tørkost.

men læs om emnet og tag stilling til det. jeg er BARFer og vil ALDRIG fordre min hund med andet.

men læs evt www.rigtighundemad.dk
    www.hundeeksperten.dk
    www.kiplers.dk

og selvfølgelig barfgruppens tråde.

• #12   8. jun 2008 Tak for alle jeres svar, kan se der er meget forskellig mening,
    har ansoegt om medlemsskab i barfgruppen, vil lige undersoege det..
    alt skal jo vaere perfekt for den lille xD

Kommentér på:
BARF

Annonce