{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun vil ikke
  • #1   8. jun 2008 hvad med at prøve at ignorere hende og vende dig væk fra hende? og gå nogle skridt for at det ser ud som om du er ligeglad og går men selvfølgelig venter du lidt mange gange hjælper den og andre gange gør den ik

  • #2   8. jun 2008 1) Lad være med at have hende løs

    Og så brug snoren til at "nøkke" hende til dig

    Har du prøvet at sidde på hug med ryggen til hende? Og sidde og lade som om, du har fundet noget RIIGTIG spændende i jorden? Her er det jo kanon at du har snor på hende, så hun ikke kan løbe så langt, mens du sidder med ryggen til


  • #3   8. jun 2008 Prøvet alt -hvad vil det sige? Hvordan har du trænet det?

    I første omgang ville jeg undlade at slippe hende løs. Så længe du slipper hende løs, giver du hende osse mulighed for at overhøre dit indkald.

    Og så ville jeg ellers starte forfra. Kun kalde EN gang (kommer hunden ikke, så henter du den. Ikke noget med at kalde 10 gange)
    Undlade at kalde hvis du kan se hunden er i færd med noget hvor den højst sandsynligt vil overhøre dit indkald (dette self kun til dit indkald er 100% stabilt, så du kan kalde den til dig ligemeget hvad)

    Og øv så indkald med en sporline, og masser af rod når den kommer


  • #4   8. jun 2008 start med en lang line.. og ros for satan om det så galte livet hehe

    hvis den er helt gal virker det tit og ofte at ligge sig ned.. da det jo ligner at du har kan i noget meget mere spændene så.. og gerne sige meget sjove lyde.. kort sagt du skal helst ligne en total idiot og lyde som en der ikke er rigtig klog...

    men start med linen først så er du sikker på et godt resultat hver gang i starten...


  • #5   8. jun 2008 HAR PRÆVET ALT DET DER STÅR RIGTIG MEGET..

  • #6   8. jun 2008 Spil idiot; slå kolbøtter, hiv græs op ad jorden, kast med hvad end der er foran og råb og skrig.... Det har ofte virket ved vores - hun synes det virker sjovt, og kommer derfor- ganske naturligt.....

    Når hunden kommer, så ros som en gal og giv godbidder, og leg så videre!

    Tror det vigtigste er, at lade være med nogensinde at skælde ud på¨hunden mår den endelig kommer (også selvom man er knaldirriteret og har løbet rundt i en halv time for at fange den - hvilket jo heller ikke er så smart, for så opfatter vufferen måske kommandoen KOM med sjov fangeleg)



  • #7   8. jun 2008 Marlene -hvis du har prøvet at holde linen på til dit indkald fungerer, så kan din hund jo ikke lege fange med dig...
    Så nej du har ikke gjort som der står;o)


  • #8   8. jun 2008 Prøv at få hende til at sidde, når hun komme tæt på dig.

    Og prøv at give hende en godbid, når hun kommer i nærheden af dig. Gør dette flere gange uden at forsøge at fange hende. Ignorer hende, når hun løber væk og vær meget rolig og virk ligeglad medhunde. Når du så har givet nogle godbidder og din ro måske har smittet lidt, skal hun komme tættere og tættere på for at få godbidden, som du til sidst har helt henne ved dit bryst. Snak roligt hele tiden. Du sidder selvfølgelig på hug og kigger væk. Når du skal have fat i hende, er det vigtigt, at du tager fat i halsbåndet stille og roligt nedefra - ikke noget med at hapse hende hurtigt ovenfra!! Du kan evt. give hende en lille snor i halbåndet på 10-15 cm., så hun er nemmere at få fat i.

    Good luck!


  • #9   8. jun 2008 den kan jo godt med snor på men bestem ikke uden

  • #10   8. jun 2008 Som Michelle skriver... Og hvis hunden ikke lærer at komme på den måde, så må linen jo blive på for good ;o)

    Husk at give belønning HVER gang hunden kommer til dig - uden undtagelser. Og husk, at give den fri 95% af gangene.

    Forsøg endelig ikke at fange den ind eller gribe ud efter den...

    Gør ALT hvad du kan for at virke interessant...


  • #11   8. jun 2008 Leg sommerfugl/spasser.. Piv højt/lav en sjov høj lyd, og bask med armene og hop på stedet, så hun synes det er spændende og kommer hen til dig..
    Eller inogrer hende og bare gå den anden vej og sæt dig lige pludeselig på hug og vendt.. kig dig ikke tilbage...
    Hav godbidder ros ved det mindste.. Såå det blir sjovt at komme til dig:)
    Hav tålmodig hed.. TÅLMODOGHED TÅLMODIGHED! Det hele sker jo ikke på en dagxD

    Men held og Lykke!!


  • #12   8. jun 2008 Og jeg rygklapper så CH -og tilføjer. Når det virker med snoren ALTID. At hunden kommer med det samme og uanset hvad den er i færd med!
    Så kan du tage den af et mindre spændende sted. F.eks. hjemme i haven (altså IKKE hundeskov, strand, parken e.l. hvor det er spændende at lege og snuse)

    Oftest er det i starten nemmest under en trænings-session end når hunden bare render rundt og leger.
    Så få kontakt med hunden. Få den til at sitte (hvis eller sden har lært en bliv kommando, ellers må du have en hjælper til at holde hunden), og forlad hunden -måske kun 2 meter. Kald og vær interessant, og MASSER af ros med det samme hund kommer.

    Efterhånden kan afstanden øges, og det kan gøres sværere.

    Har du hunden løs og du kan se det nok ikke er lige nu den vil komme hvis du kalder, så lad være. Hent istedet hunden, eller vent til den af sig selv er på vej i din retning, og SÅ kalder du


  • #13   8. jun 2008 Hvad med at gå til træning??? Spørger blåndinen forundret??

  • #14   8. jun 2008 Jeg pleger at kalde Joey til mig, og give ham godbidder og rose, og så lade ham løbe igen. Så ved han, at jeg ikke vil tage ham, hver gang jeg kalder på ham.

  • #15   8. jun 2008 Lonny -det var godt nok høje krav at starte med -at hunden skal forlade en god leg.

    Jeg ville jo foretrække at eliminere muligheden for at fejle og altså starte med noget nemmere


  • #16   8. jun 2008 hun kan godt komme hvis der ikike er nogle eller noget, men hvis vi bare er 2 personer så kommer hun ikke. eller hvis der kommer nogle forbi.. og det med godbider det er hun ikke til.. så vi bruger legetøj.. har lige været oppe og prøve lidt på marken og der var ikke noget der kom hun med glæde, men kom der en hund var hun væk med det samme..-

  • #17   8. jun 2008 Lonny -det fremgik jo ikke af dit indlæg;o)

    Jamen det er jo et spørgsmål om at kende sin hund og hvad den synes er top-underholdende og hvad er en smule mindre atraktivt.
    Ved Reiki ville jeg ikke lægge ud med indkald fra leg. Med Møffe kunne jeg godt have gjort det.
    -så du kender jo nok din hund bedre end jeg;o)


  • #18   8. jun 2008 Med fare for at gentage mig selv: Hvad med at gå til træning?? Her lærer hunden jo at abstrahere fra andre hunde og mennesker, når den arbejder og det kan føres videre til fritiden:-))

  • #19   8. jun 2008 Jamen helt enig Mette:o)

    Meeen det er jo ikke alle der har mulighed/mener den slags er nødvendigt;o)


  • #20   8. jun 2008 Michelle:

    Tror nu nærmere at det er det sidste. Hvor der er vilje er der vej:-))


  • #21   9. jun 2008 går skam til træning, men det hjælper ikke den løber væk og så tager de den næste mes jeg så kan fangr min

  • #22   9. jun 2008 Marlene -er det noget du har snakket med trænerne om? Den metode de anvender ved indkald lader jo ikke til at være den rigtige til din hund.

Kommentér på:
hun vil ikke

Annonce