938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

pris på små hunde pris på små hunde

sad lige i markedet og lurede.. spekulerer nu på en ting..

hvordan kan små blandingshunde fx chi/pom koste 7500 når en ægte koster omkring en 9000 for en billig en??

jeg har ikke forstand på disse hunde, de er utrolig søde at se på.. men man blir da nysgerrig.. for når man ser en amstaffblanding koster fra 2500 og op så ka man da godt undre sig..

tak for hjælpen:)

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gorenje opvaskemaskine viser fejl F11 på display 1.120 kr.
  • Reoler op og hænge 500 kr.
  • Toilet løber konstant 2.200 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Havearbejde for to friske gutter 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris på små hunde
  • #1   13. jun 2008 Hmmm.... undrede mig også meget, da kæresten kom hjem og sagde, at vores nye hund var fundet...

En blanding ml. mops og fransk, og den kostede "kun" 6500,- Men man må så sige, at hun er blevet alle pengene værd. Ikke, at jeg mener, man skal støtte disse foretagender....

• #4   13. jun 2008 Man skal i hvert fald ikke regne kilo-prisen ud for dem...

Vores lille Emma (10 kg), koster 650 kr./kg

Freja (30 kg) koster kun 26,-

• #5   13. jun 2008 Tjah udbud og efterspørgsel bestemmer vel priserne!

• #6   13. jun 2008 Det er vist længe siden man kunne få en ægte chihuahua eller pomerania for 9000?
    Der med ikke sagt jeg synes 7500 er en fair pris for en blanding.

• #7   13. jun 2008 Pernille: Uden det er min holdning, så er der jo nogen der ser hunde uden tavle for blandinger....ss

• #8   13. jun 2008 fordi folk er dumme nok til at betale prisen.. du kan eks få en pom med FCI tavle for omkring 12500 kr. også er du rimelig sikret at den kommer fra et fornufting opdræt og ikke har været igennem hundehandlere osv.

så mener det er tyde tosset at spare de penge..

mødte en ung pige hos dyrlægen som havde købt en lille polsk fransk den skulle re vac.. men dens EU pas var 0 kr værd - så hun måtte have sin hund om vac for at være sikker på at det var i orden..

min veninden fik sog også en fransk bulldog som viste sig at være fra en hundehandler - der var papire osv heller ikke i orden og den viste sig at være dødsyg og taget fra for tidligt. så den kostede hende det dobbelte i dyrlægeregninger end det hun havde give for den.

så skal man handle hund er der kun et sted man finder opdrættere --- og det er ved DKK. ved godt at der er andre forbund. men hos DKK er man rimelig sikret.

• #9   13. jun 2008 mente DKK tavle

• #10   13. jun 2008 Jeg kan bedre forstå hvis de mere sjældne racer er dyre, hvor man avlerne ofte bruger tid og penge til at tage til udlandet for at købe eller parre. F.eks. gav nogen jeg kender 20.000 for en amr. bulldog for nogle år siden. De er nu blevet mere almindelige og dermed også faldet i pris.

Modsat kan efterspørgsel så gøre at bestemte racer som chi og blandinger deraf får skyhøje priser, fordi folk er villige til at betale det - hvilket jeg så ikke helt forstår.

Der er også noget med at de små ofte får kuld på kun 2-3 hvalpe, og så skal pengene jo tjenes hjem på de få der er...hmmm

Jeg gav kun 1000 kr for min, hvilket set idag er billigt i forhold til hvad en ren Keeshond koster. Det var et ups-kuld.

• #11   13. jun 2008 En chi med DKK tavle koster 12.000 og jeg ville aldrig anbefale at købe en uden!!!

• #12   13. jun 2008 Præcis ;o)

• #13   13. jun 2008 udbud og efterspørgsel.. der er jo en stor efterspørgsel p små hunde for tiden, og de får ikke så mange hvalpe pr kuld, så tror deter derfo man kan tage så meget for dem.. egentlig snyd;) for de spiser jo meget mindre så derfor må de være billigere at opfostre he he (ps. joke, så bare rolig)

• #14   13. jun 2008 IKKE FORDI JEG IKKE SYNES AT HUNDENE ER ALLE PENGENE VÆRD - MEN JEG SYNES GENERELT AT PRISERNE HAR TAGET FULDSTÆNDIG OVERHÅND. SELVFØLGELIG ER DET UDBUD/EFTERSPØRGELSE, MEN JEG SYNES STADIG DET VIRKER SOM OM, AT DER ER GÅET ALT ALT FOR MEGET PENGERÆS I DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAN SKAL IKKE GLEMME HUNDENE OG KÆRLIGHEDEN I DET......

• #15   13. jun 2008 NICKLAS W: JA MAN FØLER EFTERHÅNDEN AT AVLERNE KUN GÅR OP I PENGENE DE TJENER PÅ HVALPENE!!!!!

• #16   13. jun 2008 NICKLAS: NEJ HELLER IKKE MIG - MEN MAN FØLER SIG NÆSTEN TVUNGET, FOR ELLERS FÅR MAN BARE IKKE DEN HUND MAN VIL HAVE, DET ER SÅ LANGT UDE.
    jEG HAR LAVET ET OPLÆG OM DET LIGE NU - BLIVER HELT SIKKERT SLAGTET... MEN DET ER DEJLIGT AT DU ER ENIG OG AT DER STADIG ER MENNESKER MED FORNUFT, TAK.

• #17   13. jun 2008 Jeg vil så heller aldrig anbefale at importere en chi!!! Man stiller laaaaaaaaaaaangt fra de samme krav i udlandet selv til FCI hunde og du har slet ikke en købelov på samme måde som hunde (dkk) købt i dk!!! Taler af bitter erfaring!
    Jeg vil til hver en tid give 12000 for en DKK chi med de rigtige aner. Jeg bruger langt mere end 12.000 på mine chi i deres liv på udstillinger, træning osv Derfor kan jeg dog forstå de gode opdrættere tager mere for en chi hvalp når nu de får så få hvalpe men bruger de samme udgifter på hunden (ja pånær til maden smiley men som opdrættere gør, der får 8-10 hvalpe pr kuld.

• #18   13. jun 2008 Det kan godt ske de fleste amstaff koster fra 2500-5000 kr. Men så er den langtfra med stamtavle.. Vi gav 10000 for Chanel med DKK tavle.. Og jeg ville aldrig købe uden tavle, så hellere give det ekstra, og vide du får en REN racet hund, som har fået den rigtige og hundekyndige opvækst! smiley

Kommentér på:
pris på små hunde

Annonce