{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

STB spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

hej

håber nogle kloge mennesker med STB eller andre som har styr på racen og dens arvelige sygdomme lige kan hjælpe.

har et venen par som har set på en og fået af vide at den er bære af?? ja hvad hedder det nu, ved i STB mennesker sikkert,

nå men spørgsmål er så. hvor sikkert er det at købe en hund som er bærer af noget genetisk? ved eks med bulldogen som kan have ncl, hvis de er bærer og bliver parret med en ikke bærer kan 50 % gå helt frit hvor den anden halvdel hvis så kan blive bærere også men ikke få det.

hvor parer du en bærer med en anden bærer får ca 50 procent af kuldet sygdommen og den anden halvdel bliver så bærere.

kan de blive avls godkendte med denne sygdom? synes i det er forsvarligt at parre hende engang med en som ikke er bærer og så få et kuld hvor nogle er helt fri og andre kun bliver bærere. kender ikke alvorligheden af denne sygdom, eller hvor udbredt det er..

håber på lidt kloge ord.

på forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STB spørgsmål..
  • #1   13. jun 2008 ok. det hjalp lidt.

og ja det var lige det ord jeg ikke kunne huske. ok så man får en normal og velfungerende hund alligevel

• #2   13. jun 2008 klart har man en tæve ville man nok aldrig vælge en carrier han. men ja ved ikke engang om de er interesseret i at bruge den til avl. og ja gør de en dag, så er der altså god mulighed for at få sunde hvalpe ved at bruge en ikke carrier..

og det er helt normalt at prisen er den samme for en som er carrier som en der ikke er??

• #3   13. jun 2008 ja mener jeg også at det er det man siger med AB´er

de skulle vist give 12.000 lige meget hvad, men nej ville nok heller ikke selv købe den hvis jeg vidste den var carrier, det er en hvalp og de har kun set billeder, ville nok se efter lidt flere steder..

• #4   13. jun 2008 ja den er med tavle, så ja 12.000 for en med tavle som er carrier synes jeg bare er lidt hvis man senere hen vil have hvalpe på hende..

ja de må jo selv tage beslutningen men vil da i hvert fald lige sige nogle ting videre smiley tak..

• Thony S
    Thony S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 32
    #5   13. jun 2008 Den er lidt svær, for i princippet sker der jo ingenting ved at parre en carrier med en clear. Det er rigtigt nok, man siger en carrier parret med en clear får 50 % hvalpe der er carrier, og 50 % der er clear. Fionas far var carrier og mor clear, men alle 4 hvalpe var clear.
    Mange flere hunde end man lige regner med, er carrier af genet.
    Jeg ville ikke have et problem med at købe en hund, der var carrier, bare man er ekstra opmærksom på, at hvis man skal bruge den til avl, at den anden er clear. - og så synes jeg, det er opdrætters ansvar, at få testet hvalpene, så eventuelle hvalpekøbere ved besked..

• Thony S
    Thony S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 32
    #6   13. jun 2008 MK - helt klart, fint med forskellige meninger smiley Ville da også klart foretrække en clear. Og du har ret, det ville da være bedst at kunne reducere sygdommen så vidt mulig.

Kommentér på:
STB spørgsmål..

Annonce