2.540 visninger
|
Oprettet:
Hunde/Hvalpefoder {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre om der er nogle der har erfaringer med foderet der heder
Aktiv Hvalpefoder
Aktiv Hundefoder
Meldgaard Hvalp Naturfoder
Meldgaard Naturfoder
Grunden til jeg spørger er jeg fik min dyrelæge til at se det igennem idag, og det svar jeg fik var at det indeholder alt det vigtigeste, der manglede en lille smule vitaminer men det kunne der gives en vitamin pille en gang om ugen/hver anden uge for at udline og det var ikke så meget at det hede nogen støre betydning.
Men vil gerne høre om andres erfaringer hvis nogen har erfaring med det.
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 69
maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
maj 2008
Prøv dog Arion Premium Puppy. Det koster det samme, men er en langt bedre kvalitet. Der er en forhandler på Sjælland, der har tilbud lige nu på hvalpefoder:
(link fjernet)
Der findes garanteret også en forhandler i Jylland.
P.S. Jeg bruger selv Arion og er fuldt ud tilfreds med både pris og kvalitet.
okt 2006
Nu ved jeg ikke hvad du vil kalde premium foder, Specifik, Olivers, Royal Canin.
Indhold i Royal Canin:
Tørret fjerkrækød, ris, majs, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat*, hydrolysat af animalske proteiner, animalske proteiner*, roetrævler, mineraler, fiskeolie, sojaolie, frugto-oligosakkarider, psylliumfrø og -skaller, L-lysin, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), taurin, æggepulver, morgenfrueekstrakt (luteinkilde), hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), hydrolysat af brusk (chondroitinkilde), L-carnitin.
Indhold´Specific:
Cereals • Fish and fish derivatives • Vegetable protein extract • Oils and fats • Hydrolysed pork protein • Yeast • Minerals • Egg and egg derivatives • Powdered cellulose • Plantago psyllium husk • L-Carnitine
Indhold Olivers
Kyllingemel, frisk kylling, stødt majs, kyllingefedt, komplet mineral og vitamin tilskud, roetrævler, ris, saft fra kyllingelever, hørfrø, risklid, urtetilskud, mannanoligosaccharideer, inulin, hele tørrede æg, ærtefiber, yucca shidigera
Indhold Aktiv:
Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, animalsk fedt (svinefedt spec.), vegatabilsk olie, trævler fra rodfrugter og grønsager, glukose, mineraler og vitaminer.
----------------------------------------------
Så vidt jeg kan læse mig frem til er det mere eller mindre de samme produkter der er smidt i de forskellige typer foder, eneste der skiller sig ud
okt 2006
maj 2008
Jeg mener heller ikke, at de tre andre du nævner er markedets bedste produkter, men RC's ingrediensliste ser noget bedre ud end Meldgaard.
maj 2008
okt 2006
Cairn Terrieren har dog normalt aldrig problemer med foder
Den dansk svenske er lidt mere sart.
Stod en dag uheldigvis uden foder, da der var gået læk på et vandrør og posen med hendes foder var gennemblødt og lugtede gæret, købte så brugsends dyreste ikke pedigree, men Brekies eller hva fan det nu heder, det kostede en dyrlæge regning på 1000 kr fordi hun fik voldsome mave kramper rystede 6 timer og brækkede sig, fordi der var noget i der ikke måtte være der så det svulmede helt tåbeligt op.
Det fik Brugsen lov at betale dyrlæge regningen altså
maj 2008
(link fjernet)
Jeg tror ikke, at hverken Hill's, RC, Olivers og mange flere kan prale af, at alle deres varianter opfylder disse kriterier. Jeg vil dog ikke udelukke det - jeg kender ikke alle deres hundredevis af forskellige variationer.
Godnat og god foderjagt.
okt 2006
maj 2008
Godt at du fik Brugsen til at betale din dyrlægeregning. Det manglede da bare. Kunne heller ikke drømme om at købe Brugsens foder. De får vist oven i købet fremstillet deres foder af de samme producenter, der laver Olivers og lignende private label produkter.
okt 2006
Olivers vil jeg ikke kalde privat label
What sort of quality control is OLIVER’S committed to?
Expensive ingredients like what is in OLIVER’S, only goes well in hands with a constant ultra high hygienic standard.
OLIVER’S satisfies all formulation, manufacture, and quality control standards set by:
CVMA (Canadian Veterinary Medical Association)
PFAC (Petfood Association of Canada)
CFIA (Canadian Food Inspection Agency)
AAFCO (Assoc. of American Feed Control Officials)
HACCP og GMP Standard.
What is my guarantee?
OLIVER’S TRIPLE WARRANTY is our service to you - if you’re not 100% satisfied with OLIVER’S we will pick the order up at your address and refund your money, no questions asked!
De opfylder en fandens masse krav og deres garanti, er der ikke mange der kan matche hehe
okt 2006
Og at kalde aktiv skod foder, så kalder du også Royal Canin og Specific: skod foder stortset samme ingridienser.
Ris vs Hvede/byg, giver det samme resultat
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Hele 3 kornsorter som første indgredienser og kødkilderne er såkaldt "protein" hvilket i princippet kan være alt andet end kød...
jul 2005
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 14
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 2
Til vores 2 hunde, en schæfer og en dansk svensk gårdhund og de er vilde med det. Og vi har ingen problem haft overhovedet
Hunde/Hvalpefoder