Hvor langt må en hvalp gå {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo lige fået en lille kooiker, som nu er 11 uger gammel. Til at strate med sad hun i en taske det meste af en gåtur, men nu er hun begyndt gerne at ville ned og gå med, og vi er begyndt at gå flere og flere små gåture, men jeg kunne godt tænke mig om der sådan en gudie eller retningslinier om hvor langt de må gå i hvilken alder, så jeg ikke kommer til at overbelaste hende, fordi hun er blevet så glad for at gå, men at jeg heller ikke bliver for overbeskyttende og slet ikke får lært hende at burge hendes egne ben.
F.eks. 11. uger 5 min ture 3 gange om dagen...eller noget i den stil. Nogen, der kan hjælpe
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Hun får ikke så lange gåture som sådan, måske 10-15 min 2-3 gange om dagen, og så mindst en gang om dagen tager vi på stranden, på marken el.l. hvor begge hunde tosser rundt som det passer dem i halve eller hele timer.
Hvis du har taske med til hende er det jo ikke noget problem at tage på længere ture da du jo altid kan bære hende hjem igen
Vær opmærksom på hendes kropssprog, så lærer du hurtigt at læse hvornår det er tid til at vende om
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Tror ikke, at man kan lave en tabel over, hvor lang tid man skal lufte. Kig på hvalpen - det er meget individuelt. Det værste man kan gøre, er at gå lange ture. Hvalpen vil følge med meget længere, end den egentlig burde, da den jo ikke vil efterlades. Man en kort tur over længere tid er godt. Så kan du jo stoppe op ofte og lege og træne, så den vænner sig til at have kontakt til dig - også på de spændende gå-ture :o)
maj 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 129
Hvor langt må en hvalp gå