{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Hvor langt må en hvalp gå {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo lige fået en lille kooiker, som nu er 11 uger gammel. Til at strate med sad hun i en taske det meste af en gåtur, men nu er hun begyndt gerne at ville ned og gå med, og vi er begyndt at gå flere og flere små gåture, men jeg kunne godt tænke mig om der sådan en gudie eller retningslinier om hvor langt de må gå i hvilken alder, så jeg ikke kommer til at overbelaste hende, fordi hun er blevet så glad for at gå, men at jeg heller ikke bliver for overbeskyttende og slet ikke får lært hende at burge hendes egne ben.

F.eks. 11. uger 5 min ture 3 gange om dagen...eller noget i den stil. Nogen, der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt må en hvalp gå
  • #1   24. jun 2008 Det er svært at sætte tid og længde på, men har hvalpen lyst til at gå, så er der ingen problemer.

• #2   24. jun 2008 Jeg synes, jeg har kunnet mærke det på min hvornår man nærmere sig grænsen. Så holder man jo enten bare en pause, med hygge og nus osv. eller (nu har min også en praktisk størrelse) tager hunden op på armen smiley Vi går ikke efter noget bestemt "tal", men tager hver tur for sig, og vurderer hvad hunden får ud af det. smiley

• #3   24. jun 2008 Hvalpen skal nok selv sige til hvornår den er træt smiley Det gør min ihvertfald smiley

Hun får ikke så lange gåture som sådan, måske 10-15 min 2-3 gange om dagen, og så mindst en gang om dagen tager vi på stranden, på marken el.l. hvor begge hunde tosser rundt som det passer dem i halve eller hele timer.

Hvis du har taske med til hende er det jo ikke noget problem at tage på længere ture da du jo altid kan bære hende hjem igen smiley

Vær opmærksom på hendes kropssprog, så lærer du hurtigt at læse hvornår det er tid til at vende om smiley

• #4   24. jun 2008 Jeg synes ikke det kommer så meget an på, hvor lang tid man går, men mere hvor langt. Der er ikke noget forgjort i at gå en tur på 20 min. hvis man bare går en kort tur, hvor man går langsomt og leger lidt ind imellem.
    Tror ikke, at man kan lave en tabel over, hvor lang tid man skal lufte. Kig på hvalpen - det er meget individuelt. Det værste man kan gøre, er at gå lange ture. Hvalpen vil følge med meget længere, end den egentlig burde, da den jo ikke vil efterlades. Man en kort tur over længere tid er godt. Så kan du jo stoppe op ofte og lege og træne, så den vænner sig til at have kontakt til dig - også på de spændende gå-ture :o)

• piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #5   24. jun 2008 Jeg har hørt ligesom Kirsten, altså ligeså mange uger hvalpen er lige så mange min må de gå.. det som er vigtig for en hvalp er oplevelser og ikke motion som så.. kender en som overdrev motionen ved hans rottweiler hvalp og det fik konsekvenser for dens knogler, de blev lettere deforme.. jeg er selvfølgelig ikke dyrlæge og ved kun hvad han sagde smiley så om det er af den grund eller andet kan jeg jo ikke sværge på..

• #6   24. jun 2008 Tak for de mange svar og meninger. Det virker slet ikke som om vores hyperhund bliver træt længere, og derfor er jeg særlig opmærksom på, at hun ikke går for langt. Tror jeg vil holde mig til antal uger=antal minutter, hvertfald til jeg er blevet bedre til at vurdere hvad der er langt og ikke langt, og jeg har altid taske med, så jeg kan bære hende hjem, men det er bare så meget sjovere at spæne rundt og lege med vores anden hund.

Kommentér på:
Hvor langt må en hvalp gå

Annonce