{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt må min hvalp gå....
  • #1   11. jul 2019 Det er lidt en misvisende vejledning synes jeg - mange glemmer at den ikke gælder hvor længe vaps må rende omkring på rolig gå- og oplevelsestur, den handler om monoton gåtur (typisk i snor). Du kan altså sagtens være længere tid afsted end fx 10 min ned en 10-ugers hvalp, hvis den kan rende frit omkring og dermed bevæger sig varieret og i det tempo den nu kan bedst, og hvis der er indlagt lidt oplevelser, der ikke indebærer en masse løven omkring.
    - dermed ikke sagt, at man skal slæbe hvalp ud på 2 timers march bare fordi den er uden snor, men lidt almindelig sund fornuft, så kommer man langt smiley

    Jeg ville tænker over ikke at overdrive motionen, til hunden er et års tid +/- afhængig af race/størrelse, men ikke gå så meget op i antal minutter


  • #3   12. jul 2019 Det handler om at beskytte både sind og led, og med sund fornuft kommer man langt.
    Dvs ikke tag en 8-ugers hvalp med i Legoland, en 6-mdrs hvalp med på cykeltur eller en utrænet, voksen hund med til marathon.
    Alt med måde. Prægning på verden i korte intervaller er langt vigtigere end afmålte gåture.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #4   12. jul 2019 Godt jeg ikke havde læst om denne regel de gange jeg har haft hvalpe smiley
    Jeg har gået længere ture - har kikket på hvalpen og skulle den være blevet træt, så har den være velkommen på min arm, hvilket det dog aldrig er blevet til smiley


  • #5   15. jul 2019 Tak for svar.... vi bruger vores sunde fornuft, sidder/ står og kigger, suger indtryk til os, går lidt igen, sidder på en bænk i parken og kigger cykler, høje mennesker, lave mennesker, kufferter på hjul, hunde, måger etc. uden det er en halv marthon eller en dag i Legoland.

Kommentér på:
Hvor langt må min hvalp gå....

Annonce