{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Farlig cocktail {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen

Har hørt at Schæfer/labrador blandinger kan være en faaarlig cocktail.... hmm er der noget hold i det? - åltsa hvorfor skulle den være farligere end andre?
er der bestemte racer man ikke skal blande sammen?

Mvh Ronni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farlig cocktail
  • #1   2. jul 2008 Nææh det har jeg da aldrig hørt om.. Det er til gengæld, en ret "normal" blanding

• #2   2. jul 2008 Farlig - det kommer an på, hvordan man håndtere dem.

Det er to meget forskellige hunde, man blander - og tror man, man har købt en labrador, behandler den som sådan, men faktisk har fået en hund, der er mentalt mest er schæfer, så har man et problem.

Det er nok en af de blandinger, der er flest af - og også en af de blandinger der har flest problemer med at være alene hjemme og andet.

• #3   2. jul 2008 Altså nu kan jeg kun tale ud fra egne erfaringer og lige den blanding har jeg ikke ret gode erfaringer med. De hunde jeg har mødt af den blanding har været nervøse, aggrasive og sådan generalt stressede. Men om jeg bare har være uheldig eller hvad skal jeg ikke kunne sige. De kan jo også have haft dårlige ejere.....

• #4   2. jul 2008 En lab / schæfer blanding KAN være en god hund, men jeg ville ikke turde løbe risikoen. Der findes rigtig mange lab /schæfer blandinger med problemer og en del af dem ender på internater eller dyrlægens kolde bord.

Jeg kan ikke sige hvorfor, men det går tit galt med den blanding.

Jeg har altid ment at hvis man vil have en blanding så vælg en hvor forældredyrene er af samme type. feks lab og golden.

På den måde er det også meget nemmere at forudse hvilke drifter og egenskaber der kommer frem i hunden

• #5   2. jul 2008 Noget jeg kan komme til at tænke på som en farlig kombination er når man blander en aktiv muskelhunderace med en hyrdehund eller en løbehund, så siger min hjerne fra selvom alle hunde kan være dejlige.

• #6   2. jul 2008 Man siger jo at man aldrig skal anskaffe en blanding af 2 racer man ikke ville have ren. Men lige med shæferen har jeg det faktisk lige omvendt, ville gerne have en shæfter, men aldrig en shæferblanding. Synes sgu jeg har mødt så mange uheldige shæferblandinger at jeg ikke ville løbe ricikoen.

• #7   2. jul 2008 okey, tak for svarene.
    Så der er lidt om det...

Hvad med disse blandinger:

-Grand danois / Labrador
    -rottwieler/Dobermann

Mvh Ronni

• #8   2. jul 2008 min onkel har haft 5 af den blanding og de har alle været harmoniske glade og sunde hunde MEN han har også taget sig tid til at finde ud af hvórdan hundes mentalitet er om den er shæfer præget eller lab præget eller en blanding. og så har han opdraget og omgået den efter dette. så alle hans hunde var opdraget forskelligt efter hvordan de nu var. og det tror jeg er grunden til at ALLE hans hunde var og er dejlige hamoniske hunde-

• #9   2. jul 2008 GD/lab ville ikke få alarmklokkerne til at ringe ved mig, men derimod dober/rotte ville jeg ikke eje om jeg så fik den smidt i nakken.

• #10   2. jul 2008 Ronni, ingen af de blandinger er noget, jeg ville røre med en ildtang. Typerne og temperamenterne ligger for langt fra hinanden - og sundhedsmæssigt kunne de komme til at forstærke hinandens dårligdomme.

• #11   2. jul 2008 Hvilke dårligdomme ved GD/lab?

• #12   2. jul 2008 GD/lab ville der være stor risiko for at hundens sundhed og helbred fik dobbelt op af racerelaterede sygdomme.

• #13   2. jul 2008 Okey, så vil det ikek være en god blanding.

Er der nogle der kan fortælle mig hvilke blandinger der er "Gode"
    åltsa mindst sundhedmæssige risici? og temp mæssigt

gerne med labrador indblandet smiley

• #14   2. jul 2008 Jamen generelt skal man holde sig fra blandinger. Ville nok selv kigge efter om racerne var indenfor samme baggrund. Dvs andre jagthunde hvis det er labrador du kigger efter. Men igen så gælder det samme som ved avl med stamtavle, hvalpene bliver sjældent bedre end forældredyrene og sygdomme som er racerelaterede skal være tjekket da det ellers kan blive en dyr affære selv om man måske kun giver 500-5000 for en blandingshund.

• #15   2. jul 2008 Hos labben er HD og AA et problem og vist nok også en øjensygdom. GD´en er disponeret for HD/AA (vist nok), og så har så store hunde ofte problemer med skelettet, led osv. Desuden har GD´et ret lille hjerte i forhold til dens størrelse, det er bla. derfor de tit ikke blivet ret gamle. Desuden er der vist også noget med allergi.

• #16   2. jul 2008 Ronni: Hvorfor ikke få en ren lab. ? Så ved du hvad du får og vælger du en med tavle har du mulighed for at tjekke familiens HD index, indavlskvoicient (staveplade)

• #17   2. jul 2008 Jeg vil også sige labrador og labrador - HVIS man skulle gå til yderligheder, kunne man blande en gul og en sort ;o)))))))))))))))

Nej, jeg synes ikke, man skal tage en fremragende hund som labradoren og blande den med noget som helst. Den har så fint et sind og har et så stabilt sind generelt, at jeg synes det næsten er at drive rov på racen at blande den med andre.

Er det labrador, man kan lide, er det da en labrador, man skal have ;o)

• #18   2. jul 2008 Jeg ER en lab.
    i Min verden er det HUNDEN smiley
    Det er af ren interesse jeg spørger.
    min mor har den ide at blandingshunde er mere robust over for sygdomme? - er der hold i det?

• #19   2. jul 2008 Ronni, der kan ikke føres bevis for, at blandingshunde er sundere end racehunde.
    Den eneste offentliggjorte undersøgelse, der er lavet om det viser, at racehunde og blandingshunde er nogenlunde lige ramt af sygdom.

• #20   2. jul 2008 okey,
    grunden til at jeg var lidt inde på GD/lab er fordi jeg er vild med lab og vild med store hunde smiley så en stor lab kunne være skøønt smiley

tak for svarene alle

• #21   2. jul 2008 Jeg har kendt to hunde af den blanding. Den ene var en skøn familiehund og den anden var en meget dygtig førerhund for en blind. Superskønne hunde begge to..Lignede mest schæfere af udseende, med halvlang busket pels. Den ene lidt mørk og den anden lys.

• #22   2. jul 2008 Der er ingen garantier, men det er altså en meget sejlivet skrøne at blandinger skulle være sundere. For mig giver det heller ikke mening at blandinger skulle være sundere. "Sygdomsgenerne" forsvinder jo ikke på mirakuløsvis fordi man blander racerne.

• #23   2. jul 2008 har haft sådan en bl. hun var så skøn.... synes det er en fin bl.

• #24   2. jul 2008 hi hi... altså sch/lab

men ja, man skal være opmærksom på, at det ikke er en lab og det ej heller er en schæfer

Kommentér på:
Farlig cocktail

Annonce