{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Blanding - hvor farlig er denne cocktail? {{forumTopicSubject}}

..hvis den overhovedet er farlig?

Skriver lidt som en forlængelse af mit tidligere indlæg, hvor jeg fortalte at jeg blev angrebet af en GD hos nogle jeg kendte.
Den er aflivet nu, men de har jo stadig deres anden GD.
Snakker jo med ejerne dagligt, da de bor oppe i stalden hvor jeg har min hest. De har sagt, at de ikke regnede med at få endnu en hund lige foreløbig.

Da jeg kom derop i dag, så havde de altså fået endnu en hund. En absolut BEDÅRENDE "lille" hvalp på 11 uger der hedder Viggo smiley
Jeg spurgte så hvad det var for en (da det tydeligvis var en stor hund - poterne så enorme ud på den lille fyr :-P) og de sagde at de havde hentet den fra internatet og fået at vide, at det var en blanding mellem schæfer, rottweiler, golden retriever og grand danois.

Skal lige slå fast, at jeg ikke har noget imod blandingshunde - min egen lille øjensten er selv en blanding - men jeg synes det er tendens til hovedløs avl, hvor man krydser racer uden at tænke sig om - og at folk køber hunde i flæng, uden at tænke over racen/racerne og hvad de kræver, hvilke egenskaber de har, osv.

Så selvfølgelig spørger jeg kloge HG - kan I fortælle jeres mening om denne blanding? Og ordet "farlig" er blot i mangel på bedre - selvfølgelig behøves en hund ikke være farlig, blot fordi det eventuelt er en lidt "uheldig" blanding.
Men ville gerne høre jeres bud, for der er mange herinde der har meget bedre styr på det end jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding - hvor farlig er denne cocktail?
  • #1   1. dec 2013 Jeg syntes det virker som en "tikkende bombe" blanding... Alene Rottweiler/schæfer blanding får mig til at tænke mit...

  • #2   1. dec 2013 Tænker det samme som "Den danske kæmpe" ..

    Rottweiler/schæfer blanding smiley puha!
    Generelt er schæfer blandinger efter hvad jeg har set/læst/hørt om, ikke særlig "gode hunde" ofte er de nervøse, aggressive, eller har masser af helbredsproblemer.

    Bestemt ikke en blanding jeg ville have her hjemme smiley


  • #3   1. dec 2013 jeg er opdrætter af rottweiler jeg vil på det kraftige advare mod de blandinger da de er en tikke bombe

  • #4   1. dec 2013 Puha tror nogle gange det er svært at spå om hvordan hunden kommer til at udvikle sig.... Tænker at dens sind og opdragelse tit har med ejeren at gøre og ikke så meget racen.... Selvfølgelig er der nogle racer der er svære end andre.... Har selv en blanding mellem rottweiler og schæfer og han er den skønneste hund man ka tænke sig! Han er super lærer nem, og har et skønt sind... Men ja der er jo oxo forskelle på hunde

  • #5   1. dec 2013 Jeg tænkte det samme - men vidste ikke om jeg var for "farvet" i min mening, da jeg generelt ikke bryder mig meget om schæfere (selvom jeg selvfølgelig ved, at der findes pragteksemplarer af den race).

    Nå, men så længe han er så lille og nuttet, så skal der helt klart arrangeres nogle lege-dates med den bedårende lille fyr smiley


  • #6   1. dec 2013 den behøver jo ikke være farlig, men en hund i de forkerte hænder , der ikke er afrettet er jo ikke smart, men hvis den kommer fra et internat , og 11 uger er den jo ikke præget endnu men klart en brugshundetype der skal gå til træning ,træning og træning og ikke kun i hvalpestadiet

  • #7   1. dec 2013 Jeg ville nødig have en schæfer/rotte blanding. Generelt kommer der ikke noget godt ud af at blande de to racer ind i ting... (Racerne er skønne i ublandet tilstand)

  • #9   2. dec 2013 Nu er jeg meget imod at blande på kryds og tværs. Men når det er sagt syntes jeg især Rotten og Schæferen lyder som en dårlig kombi.

  • #11   2. dec 2013 enig det er svært at forudse. Jeg tror på at meget meget få hunde er født som "tikkende bomber". Der er hunde som racemlssigt er sværer end andre og der er blanding som er vanskeligere end andre at have. Dette sætter krav til ejerne af hunden - så naturligvis spiller Jeg kender to rott/schæferblandinger begge utroligt søde og velfungerende hunde. Den ene en tæve - meget rolig og mild, den anden en han utrolg lydig og knyttet til sin ejer. Begge hunde har desuden dygtige og kompetende ejere.

    Jeg selv har et mix mellem Border collie og Scandinavian hound (pointer, alaskan husky og grey hound) Om han er en tikkende bombe - ja hvis han havnede i hænderne på en eller anden idiot. Hos mig - nej det vil jeg ikke sige han er. Han løber hurtig, han elsker at trække, han er vagtsom og beskyttende, signalfølsom, lynende intilligent og med stort jagtinstinkt. Men han er lydig, velafbalanceret og helt forudsigelig.

    Så som tidligere skrevet - jeg tror meget meget få hunde er født som tikkende bomber. Men jeg tror på at hunde kræver man sætter sig ind hvad det er for en type hund man har, hvad den kræver, den natur mm. Har man så en hund af forskellige racer kan dette gøre det mere kompliceret da man må tænke begge racer ind og være forberedt på forskellige kombinationer og forekomster af adfærd.


  • #13   2. dec 2013 Nogen der kan/vil uddybe hvorfor det lige er rotten og schæferen der er en dårlig idé? smiley

Kommentér på:
Blanding - hvor farlig er denne cocktail?

Annonce