{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Kayser hjemme igen {{forumTopicSubject}}

Så er han hjemme ved sin moar igen =)

Han kigger på sin pude og sover rusen ud nu, så jeg har lige tid til at fortælle jer hva dr dyr sagde...

Hun kunne ikk se noget vokseværk på forbenene.. Men desværre er hans højre hofte ikk så god =,(
Benet ligger kun liiiige i skålen og selve skålen er heller ikke for god at se på.. Noget med afrundingen...

Jeg blev jo helt knust (pinligt hos dr dyr, men han er min baby jo), og dr dyr sagde at vi ikk skulle give ham dødsdommen endnu, (var lige ved at slå hende, da hun sagde dødsdom), men fotografere hoften igen om 3 måneder..

Hvis hoften så er blevet værre om de 3 måneder, skal han ikk blive ved at leve med dem, men hvis de "bare" er det samme sagde dr dyr, kan han sagtens leve 6-8 år uden smerter... - HVis vi ikke bruger ham!!!

Som nogen af jer ved, er Kayser købt (næsten) udelukende for at jeg kan/kunne bruge ham til agility, så det var noget af en mælding at få...

Han må aldrig blive brugt til noget anstrængende, dvs laaange ture på stranden eller skoven er udelukket... En lang playdate med en af jeres dejlige hunde er også udelukket.. Ale mine søskende har hund, der må han så heller ikk komme med mere end ½-1 time...

Jeg elsker min hund overalt på jorden, men overvejer nu alligevel, om dette er et værdigt liv for ham og mig sammen... Jeg holder så meget af, at lave ting med hunden, og havde glædet mig så meget til, at måtte bruge ham længere tid nd hva jeg gør/gjorde med ham inden han begyndte at halte..

Ved jo, at man ikk må køre en hvalp/unghund for hårdt, ellers bliver den stresset og knoglerne kan ikk holde til det.. Det kan Kayser så heller ikke når han bliver voksen =,(

Jeg er bare såååå ked af det nu.. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre... Det var ikke lige den besked vi havde hverken håbet eller forventet at få derovre jo...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kayser hjemme igen
  • #1   14. nov 2005 Det er bare synd Nina - det var sgu noget af en melding at få, kan godt forstå du er ked af det.
    Og det er jo kun dig der ved hvad du skal gøre i denne her situation.........Kayser er jo glad bare du er der ved ham, så det ville måske ikke være det store problem for ham hvis ikke han har ondt.
    Men jeg føler med dig, det er godt nok en sørgelig besked at få kastet i hovedet.


  • #2   14. nov 2005 Nej, hvor er det også en trist meddelelse
    at modtage fra dyrlægen,
    desværre har jeg ingen erfaring på området
    indenfor hofter, og ej heller hvad der vil være
    det bedste for dig/jer...
    Kunne omplacering af ham måske komme på tale
    som en god løsning for alle parter?


  • #3   14. nov 2005 Xenia... Ja det er bestemt ikke sjovt... Jeg kan jo ikk engang købe en ny hvalp jeg kan træne op, for der må ikk være for meget fart på herhjemme heller...

    Så enten må jeg stille mig tilfreds med at jeg de næste 6-8 år har en hjemmehund jeg ikk må bruge.. eller også... ja, i ved...


  • #4   14. nov 2005 Som B.G. Nævner, så kan du måske finde en stille og rolig familie der kun vil bruge ham kæle nusse hund....det var da et alternativ, han er jo heller ikke så gammel endnu, og hvis du er meget aktiv af natur, så bliver du altså hurtigt træt af at du ikke må bruge ham fysiisk.

  • #5   14. nov 2005 B:G:.. INGEN kan passe min hund godt nok... Jeg vil heller ikk kunne stole på at de vil tage så meget hensyn til hans hofte som der kræves... Jeg har det heller ikk godt med, at finde et nyt hjem til et af MINE dyr.. Jeg anskaffer mig ikke et dyr jeg ikke kan tage mig af...

    Til døden os skiller jo...


  • #6   14. nov 2005 Det syntes jeg er en god indstilling Nina - gid nogle flere havde den......

  • #8   14. nov 2005 Nina> Det er bare enhver hundeejers mareridt at få den besked, du netop har fået. Er det muligt at operere ham? Undersøg det evt. hos forskellige dyrlæger. Og ring allerede nu til opdrætter og gør opmærksom på problemet. De er jo i en vis udstrækning erstatningspligtige...Ved godt det ikke gør Kayzer rask igen, men det kan måske være en hjælp til betaling af evt. operation.
    Jeg vil give dig ret, at det ikke er et værdigt liv for en brugshund. Hvis den ingenting må end ligge i en sofa (groft sagt) resten af dens dage. Jeg ved hvad jeg ville vælge, hvis operation/bedring var udelukket. Men Kayzer er jo dit lille pus og kun du ved hvad der er bedst for Jer begge to. Føler virkelig med dig her...


  • #9   14. nov 2005 Xenia.. Ja, jeg elsker mine dyr overalt på jorden.. Dog kunne jeg nu godt gå af med mit akvarie til nogen jeg kender rigtig godt... Fisk er også dyr, meeeen... De er jo ligeglad med hvem der giver dem mad ...

    Men har en kat også =D Hun er 9 år nu, og følger mig overalt jeg går, og hende vil jeg heller aldrig gå af med.. Med mindre det var til Gud altså.. Og er ikk engang sikker på Han ville kunne passe hende ordentligt!!!


  • #10   14. nov 2005 Susanne >> Spurgte dr dyr med en operation, men den vil ikk gøre ham 100% alligevel..

    Tro mig, jeg har vendt og drejet det med dr dyr til hun nærmest blev træt af at gentage sig selv.. Jeg vil gøre ALT for min hund (og kat), men ikk lade ham leve et liv på sofaen.. En schæfer er en brugshund og den SKAL bruges, ellers bliver den skør i hovedet... Men det ved du jo, da du selv har brugshunde...

    Men at (måske) aflive en hund på 9 måneder.... Det er bestemt ikke min stil...


  • #11   14. nov 2005 Nårh, nej... undskyld..
    Jeg spurgte osse bare..


  • #12   14. nov 2005 B:G... det var ikk min mening at snerre eller hvordan du ellers læste beskeden... Jeg er bare imod at give en syg hund væk.. forstår du??

  • #13   14. nov 2005 Nina> Nej, man kan jo også give ham et liv med megen hjerneaktivering....Puuh ha, jeg håber bestemt ikke jeg kommer i din situation. Men skrækken ligger alligevel altid i baghovedet (hvilket jeg altid tror den vil, når man gerne vil arbejde med sin hund).
    Jeg kom til at tænke på: hvad med evt at bruge ham til DKKs LP program. Det eneste, der har er anstrengende er spring (60 cm). Og en masse svømmeture...
    Aflivning af en stor hvalp er selvfølgelig en skrækkelig tanke, men ikke altid den værste løsning....


  • #14   14. nov 2005 Jeg ved ikke rigtigt hva jeg gør... Det er bare hårdt at vente 3 måneder nu...



  • #15   14. nov 2005 Det værste er næsten, at jeg har passet såååå godt på ham..

    Han har ikk fået lov at gøre noget som helst der kunne skade hans knogler... Kom endda op og skændes med min gamle træner om det (og så meget andet, men det er en anden historie)...

    Og så sker dette alligevel...

    Kæresten vil ikke have schæfe næste gang nu =,(
    Har fået ham overtalt til en voksen schæfer.. Bare over et år... elsker jo de hunde, men orstår ham godt alligevel... det er sgu hårdt det her..


  • #16   14. nov 2005 Nina> ja, forfærdeligt. Jeg er selv enormt bekymret for Ginny. Som jeg dog ikke skåner voldsomt. Det er svært med en hyper aktiv hvalp og et to-plans hus smiley

  • #17   14. nov 2005 Susanne.. Det har heller ikke været let da *GG*

    Men det har så heller ikke gjort nogen forskel... desværre..


  • #18   14. nov 2005 Åh Nina, det er så hårdt det du skal igennem.
    Jeg vil fortælle dig en lille historie om min allerførste hund jeg fik sammen med min nuværende kæreste, en dejlige Amstaff dreng ved navn Ticho - vild som bare f........massere af drivkraft når han var udenfor, og en rigtig rolig hyggenyggehund indenfor, han kunne omvendes fra ude til inde på under et minut.
    Da han var ca. 5 mdr. blev han også fotograferet fordi han humpede meget, rigtig slemt var det om morgenen og når han havde sovet, eller leget meget.
    Dyrelægen gav os meldingen at han havde HD, på et ret jraftigt plan, og han måtte ikke benyttes til hårdt fysisk arbejde overhovedet.....hvordan fortæller man det til en unghund der elsker at røre sig..........men vi tog hjem, fuld af optimisme, om at det skulle vi nok klare, og vi skånede ham nu endnu mere end før.
    Men lige lidt hjalp det, da han var 8½ mdr. knækkede han sammen en morgen ude på græsplænen, han humpede godt nok da han skulle derud, men det gjorde han jo hver gang han havde sovet, men da han ville sætte sig ned og tisse, så kunne han ikke komme op igen, og hans ben forsvandt under ham, go aldrig har jeg hørt en hund hyle på sådan en ulykkelig måde.......og aldrig har jeg vrælet så meget, og haft så dårlig samvittighed over at jeg lod ham opleve dette......og jeg kan stadig fælde en tåre over det, selv nu hvor jeg sidder og skriver til dig.........
    Men du skal tage beslutningen, og du tager den rigtige for du kender og elsker din hund.


  • #19   14. nov 2005 Xenia.. det var dog frygteligt...

    men du har ret, jeg ved hvad jeg gør... vil ikk lade ham lide på nogen måde uden vished om, at det bliver bedre..

    dr dyr sagde dog, at det KUNNE nå at rette sig op så det ikke blev et problem, og han han MÅSKE kunne bruges almindeligt..
    Denne melding er eneste grund til, at han kom med hjem igen... lyder måske lidt strængt, men jeg vil ikke fodre min hvalp med smertestillende uden der er syn for, at det kan blive bedre..

    Men han skal da have chancen for at komme sig.. Der er jo stadig et lille håb..


  • #20   14. nov 2005 Nina, Hvor er jeg bare ked af det på dine og Kaysers vegne. Det er den værste besked man kan få.

    Nemo har E hofte på højre ben. Han bliver 9 år til marts næste år.

    Vi fik det konstaterede da han var 1 år, og vi har helt samme indstilling til det som dig. Han måtte hellere have et kort, men godt liv, end langt og dårligt liv.

    Da han på et tidspunkt slet ikke ville støtte på benet, fik han Cartrofeen indsprøjtninger. Det går ind og smører ledene. Det har han så fået efter behov i alle årene, samt han også får artro flex.

    Nemo går lange ture hver dag, han får lov til at lege med andre hunde. Og han har leget vildt nogen gange. *S*
    Vi går tit spor med ham.

    Stor trøste kram herfra


  • #21   14. nov 2005 Yvette.. dejligt at høre at det ikk behøver gå så galt som jeg først antog.. har lige snakket med min "fodermester" som selv har schæfer, hun siger, at der er noget nyt foder, hvor der er noget i, der styrker lige netop når de har dårlige led, så det køber vi imorgen..

    Jeg fik en lang snak med hende, og hun var noget mere optimistisk end dr dyr havde været.. Hun foreslog også, at tage til en anden dyrlæge, hun kender en (bruger hende selv) som selv avler schæfere, og som hun sagde, er det en schæfer-kender der skal vurdere det..

    Det blev jeg i lidt bedre humør af jo =)


  • #22   14. nov 2005 Nina, Hun lyder som et meget klogt menneske. *S*

    Synes også at du skal snakke med en anden dyrlæge. Nu bor du jo på fyn, så der er lidt langt til min dyrlæge.

    Han har i øvrigt operede et par hunde med HD med et rigtig godt resultat.

    Håber det bedste for dig og Kayser. *S*


  • #23   14. nov 2005 Nina - hvor gør det mig uendelig ondt at læse - nej, det var ikke lige den besked du havede håbet på.

    Men som Yvette også skriver, behøver det ikke at blive et stilsiddene liv han får, vel han kan ikke gå agility, men så kan han så meget andet - spor, søg, lydighed, sweiss (staves?) osv.

    Jeg synes det lyder som en god ide at få en anden dyrelæges mening, både om status men sørme også om livskvalitet og så'en. Jeg har efterhånden læst så mange gange inde i div. forums om hunde med E eller D hofter som har haft et langt, godt og realativt aktivt liv ;o)

    Kærlige krammer til jer *S*



  • #24   14. nov 2005 Yvette.. Jeg blev faktisk lidt sur på min dr dyr efter at havde snakket med kloge Lene *GG*

    Synes ikk hun kunne være bekendt at sige sådan noget, at han slet ikk måtte bruges, når hun egentlig ikk rigtig vidste noget alligevel..

    Vi er ellers sååå glade for vores dr dyr, de er allesammen så søde og e er helt pjattede med kayser og så er der jo godbidder i farvandet der *GG*

    Jeg vil ringe og snakke med den anden dr dyr når jeg lige har fået vendt det hele i hovedet =)
    der er jo en dag i morgen også ....

    Pyyyhh... det lettede rigtig meget at snakke med hende =) og dig også.. dejligt med en solskinshistorie fra en med HD hund =D


  • #25   14. nov 2005 og jeg har flere gange været ude på 5 - 6 Km. ture med yvette og hendes Nemo - no probs der med ham smiley Lege, svømme og løbe efter pinde er osse lige ham - hehe - sladre lige lidt om din bette hund Yvette *S*

  • #26   14. nov 2005 Tark Karina =D

    Jeg er meeeeeget mere optimistisk nu.. Og hyler ikk hver gang jeg ser på hunden *ss*..

    Vi har lige været ude og tisse og han slingerer ikk så meget mere, så han er ved at vågne helt.. Det gør det jo ikk meget lettere at være optimistisk når han slet ikk kunne gå, også selvom jeg ved det er pga bedøvelsen.. Det var jo lidt som at se ind i fremtiden, og det skulle min hund i hvert fald ikk udsættes for da!!!!


  • #27   14. nov 2005 .........uhh.....er så glemsom...... Artoflex som yvette nævner er super og hjælper til at danne ledbruskvædske..... du køber det hos dr.dyr eller over nettet ;o)

  • #28   14. nov 2005 Nina - nej, du kan tro jeg forstår dig - deres livskvalitet går forud for alt andet...

    Dejligt du er ved at se lidt mere optemistisk på det hele *S*


  • #29   14. nov 2005 Karina.. Ja efter dr dur var jeg faktisk klar til at sige farvel, men nu ser det meeeget lysere ud =)

    Og når Nemo har et dejligt liv kan Kayser også få det =)

    Jeg har jo ellers ikke gået så meget op i det med hunden.. Jo, han skal passes ordentligt, det kan jeg godt finde ud af.. Jeg har også en del kendskab til racen og hvordan sådan en skal have det og opdrages.. Men jeg har ikke undersøgt så meget omkring sygdommene, det ville jeg ikk før jeg stod i lor***, men nu må jeg til det..

    Jeg vil ikke godtage dr dyrs "dom" før jeg er helt overbevist om at der absolut ikk er andet at gøre, ærgeligt jeg ikke vidste hvad jeg ved nu, da vi var hos dr dyr, for så var jeg nok ikk blevet så ked...


  • #30   14. nov 2005 Det gør mig trist at høre den melding, men jeg håber at du finder en løsning. Det er så trist hvis ikke det kommer til at gå.

    God bedring til dejlige, smukke Kayser! :o)


  • #31   14. nov 2005 takker rikke =)

    det hjælper at i tænker på os... ikke at det gør det mindre sørgeligt hvis det kommer dertil at han skal væk.. men det varmer...


  • #32   14. nov 2005 Nina, var lige optaget af og sætte nye billeder ind hos Nemo. Der er bla. billeder af ham i action. *S*

    Jeg er glad for at du er lidt mere optimistisk nu. Der er i dag mange ting man kan gøre for sin HD syge hund.

    Har du spørgsmål er du velkommen til og skrive til mig.


  • #33   14. nov 2005 tak yvette =)

    måske vil jeg gøre det så.. har jo ingen forstand på sygdommen selv, andet end det er noget værre noget...


  • #34   15. nov 2005 hej..
    ved lige hvordan du har det, min dejlige og højt elskede Cosy har også lige fået konstateret HD, han skal undersøges igen den 27 dec. og jeg håber det bedste, men tuede også helt vildt hos dyrelægen. Jeg fik Cosy fordi jeg efter et meget problematisk forhold ikke turde være alene og cosy har virkelig givet mig livet tilbage. Vil ikke miste ham! Hvad hedder det foder du bruger?? cosy får noget royal canin anbefalet af dyrelægen.

    Håber det bedste for jer.


Kommentér på:
Kayser hjemme igen

Annonce