{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Renlig hvalp {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua hvalp har været hos mig i en uge nu. Opdrætteren øvede dem i at tisse på aviser inden vi fik hende og det kunne vi godt mærke de første par dage. Vi lagde en avis (på et plastik underlag) på altanen og en avis i gangen. Hun brugte dem meget i starten. I sæt for to- tre dage siden gik det super godt. Men i går og i dag er det ligesom om hun ikke rigtig forstår det mere. Hun tisser og pølser alle mulige steder i lejligheden. Hun gør det også når vi går ud, men ser ud til ligeså godt at ville gøre det i lejligheden. Vi har fået at vide at vi ikke må skælde hende ud når hun gør det et forkert sted, men kun rose når hun gør det et rigtigt sted. Har i nogle ideer til hvordan vi får hende til at søge aviserne i stedet for stuegulvet, køkkengulvet, brusekabinen, spisestuegulvet, gangen osv? Synes vi tager hende ud på altanen mange gange i løbet af dagen og lokker hende hen på avisen. Planen er at hun skal lære at det enten sker på altanen på avisen eller på græs udenfor.
Håber nogen kan hjælpe:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlig hvalp
  • #1   21. jul 2008 Jeg ville droppe aviserne og tage hende UD når hun skal noget.

Dvs ud når hun har spist, drukket, sovet og leget og self hvis hun virker søgende.

Hunden skulle jo gerne lære at det er ude den slags foregår, og det ser jeg ingen grund til at bruge aviser til...

• #2   21. jul 2008 Okay:-).. hvor mange gange (gennemsnit) skal en voksen renlig hund ud og gå på toilet på en dag?

• #3   21. jul 2008 En hvalp skal ud ca. hver 2. time. En voksen skal efter min mening ud mindst 5-6 gange i døgnet når der ikke er mulighed for at komme ud i en have.

• #4   21. jul 2008 Synes det er en MEGET dårlig ide' , at lære hunden at tisse på aviser.....Jeg ville lære den helt fra starten af , at komme ud hver gang...du vænner den måske bare til at den må skide og tisse på altanen, og det er vist ikke så smart i længden.... :O)

• #5   21. jul 2008 Ad, hvorfor lærer man sin hund at lave indenfor?! Men det kræver tålmodighed - og ud ca. hver time :o)

• #6   21. jul 2008 Ud med 1 1/2 -2 timers mellerum samt når hun har spist leget og sovet.
    Dryp evt med pedermyntedråber på gulvet nogle få steder. Sådan fik jeg min renlig i løbet af 14 dage

Når hun gør det ude ros ros og atter ros samt et lille stykke kyling el. andet godt

• #7   21. jul 2008 Pebermyntedråber? smiley Kan de ikke lide den lugt eller hvordan virker det? Tak for alle rådene. Kom endelig med flere hvis i har:-)

• #8   21. jul 2008 Jeg bor lejlighed og var nede på græsset med min King da han var:

8-12 ugér ca 1 gang i timen. Om natten var vi også nede flere gange.

12-16 uger var vi nede ca hver 2-3. time.. Også 2-3-4 gange om natten..

16-20 uger var han nede hver 3-4 tme ca.. Også om natten.

Da han var 6 måneder ca var han fuldstændig renlig.. Indtil de er 6 måneder ca kan du kke forvente at de kan holde sig ordentligt OG FORSTÅ HVORFOR..de er jo stadig bare babyer.. smiley

Men for at han lærte at blive renlig , sørgede jeg for at han næsten hele tiden havde muligheden for at komme ud og tisse, ved at gå ned med ham.. så vi ikke havde alle uheldene indenfor.. Og ja jeg har også prøvet det trick med avisen..Og drop det..en hund skal lære at tisse udenfor..Min blev ihvertfald forvirret af både avisen og græsset.. Held og lykke og go fornøjelse..Og ja det er hårdt hele tiden at rende op og ned af traperne og flere gange om natten * smiler *

• #9   21. jul 2008 Okay det vil jeg prøve. Fjerner aviserne og så må vi se hvad der sker:-)

Kommentér på:
Renlig hvalp

Annonce