{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Gode Kostråd {{forumTopicSubject}}

Hejsa... jeg har en dejlig, livlig, og meget aktiv yorki.
Han er lige fyldt et år og har sin ideal vægt nu.
Men han er aligevel meget tynd.
Vi har været ved dyrlægen for at få ham tjekket og alt er som det skal være. Dyrlægen siger at det er fordi han er en frisk og meget aktiv unghund der løber det af sig før det når at sætte sig på sidebenene??
Han er glad og vågen og spiser også fint... måske lidt kræsen!!!

Er der nogen der har nogle gode råd, så han kan få lidt mere på sidebenene???

Har detsuden prøvet noget svinefedt som kan købes ved dyrhandleren... Det bruges til jagthunde der skal præstere lidt mere uden at tabe sig.. det bruges derfor også som opfedning af magre hunde, men syntes ikke at det virker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode Kostråd
  • #1   21. jul 2008 Siger dyrlægen han skal tage på?

  • #2   21. jul 2008 ja han må godt tage lidt på.... da han er tynd.
    Men da der ingen sygdomstegn er siger han at det nok skal komme når han bliver lidt ældre og falder mere til ro....
    Men han virker meget tynd når man rører ved ham... alså ikke udmagret men tynd *SS*


  • #3   21. jul 2008 Hvis han er sund og rask ville jeg ikke gøre noget. Hunde har bedre af at være lidt for tynde end lidt for tykke.

  • #4   21. jul 2008 Han vejer ca 2,522.

    Har vejet 2.9 da han var et halv år ca

    Men er tynd at røre ved!!!

    sidst vi var på udstilling (denne md.) nævnte dommeren at han var tynd og det kan jeg bestemt ikke lide. Men han vandt dog 1 premie og kåring som bedste unghund aligevel...


  • #5   21. jul 2008 Er helt enig i at det er synd hvis en hund bliver overvægtig.. det er også meget hårdt for en hund at være på kur... men er aligevel også frustreret over at folk kommantere at han virker tynd _-aaaaaah-_ *SSS*

  • #6   21. jul 2008 min venindes lile chi var også altid lidt for tynd uanset hvor meget mad hun proppede i ham.. da han blev kastreret tog han hurtigt på .. det var simpelthen pga alle hormonerne i kroppen , fordi han var en ung hanhund.. Men siden du udstiller er dette nok ikk liiige løsningen smiley

  • #7   21. jul 2008 Ja jeg tror du har ret Irene. det passer også med da han vejede det mere... han har faktisk helller ikke lyst til at spise det mere....

    Har prøvet alt.. og han vil ikke tage på så jeg må stole på at det er fordi han selv regulere så han kun tager det han har brug for.. og jeg kan se at han spiser og drikker og virker sund og rask... han har også en fantastisk pels og det vil jeg ikke mene at han vil kunne have hvis ikke han har det godt?


  • #8   21. jul 2008 Rikke: Min cavalier var også meget tynd, da han var yngre. Han var så tynd, at jeg simpelthen ikke ville være bekendt at slæbe ham med til udstilling, så jeg gav ham råt hakket oksekød med fløde til dessert. IKKE noget jeg vil anbefale, med mindre man virkelig har et problem.

    Din hund skal nok tage på - bare rolig :o)


  • #9   21. jul 2008 Nej det er ikke det perfekte... selvom vi kun går på udstilling for sjov... vi bliver kun ved så længe vi begge syntes at det er sjovt... og det er det jo når man vinder.. smiley

  • #10   21. jul 2008 Rikke: Nej, pelsen røber meget om en hunds trivsel :o)

  • #11   21. jul 2008 Tak Maj-britt H ... har faktisk hørt at jeg skal gå efter alt det dyriske fedt... men ved nu ikke om jeg tør begynde med råt kød *S*

  • #12   21. jul 2008 Ja det vil jeg mene at pelsen gør... og den har faktisk aldrig været flottere end den er nu *S*


  • #13   21. jul 2008 jeg svarede også bare dommeren på udstillingen at vi havde talt med dyrlægen om det, og at alt er som det skal være og at det kommer af sig selv en dag.. så var der jo heller ikke noget... det er bare træls at høre på... Man føler at folk tror at man ikke kan passe ham!!!!! træls -han får royal canien foder dagligt specielt til yorki så jeg vil nok mene at han får hvad han skal have *S*

Kommentér på:
Gode Kostråd

Annonce