{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Mislyd på hjertet.....=( {{forumTopicSubject}}

Vi var hos dyrlægen i dag hvor vi fik at vide at vores lille Jesper har en mislyd på hjertet....=( Vi skulle egentlig "bare" få taget nogle blodprøver, så det var noget af et chock da hun sagde det med hjertet.... Vi er på ferie hos min mor, så hun anbefalede os rigtig meget at få scannet hans hjerte når vi kommer hjem til os selv igen....
Er bare så ked af det....=( Er der andre der har erfaring med mislyd på hjertet osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd på hjertet.....=(
  • #1   21. jul 2008 En mislyd er absolut ikke altid slemt ! ! Ved du, om det ligger til din race at have problemer med hjertet?

    Jeg ved en del om mislyde (har cavalier og skal skrive speciale om hjertescanning af disse) og mange hunde går rundt med helt uskyldigemislyde, som de aldrig kommer til at mærke noget til. Vent med alt for mange bekymringer og så få din hund scannet, når du har mulighed for det.



  • #3   21. jul 2008 Ej, hvor var det dejligt at høre!!!!=)
    Nej, tror ikke det ligger til vores race at have sådan nogle problemer...Han er en welsh terrier, og de har ikke rigtig nogle racetypiske problemer som jeg kender til....
    Håber bare at det ikke er alvorligt....


  • #4   21. jul 2008 Ja vi er så uheldige at vores dyrlæge opdagede at Kvik havde mislyd på hjertet i Januar, men vi skal have ham tjekket igennem her d. 7. august hvor hun kommer på hjemmebesøg.
    Men vi har bare fået at vide vi skal holde øje med ham. Han får heller ikke lov til at lege så meget mere, da vi ikke vil overanstrenge hans lille hjerte. Vi fik også at vide han sagtens kunne leve med det han havde nu uden den store medicinnering. Men nu må vi se hvad hun siger når hun kommer på hjemmebesøg.... Vores lever i bedste velgående.... smiley

    Han får lov til at leve ligeså længe han vil til han ikke kan mere. Selvfølgelig vil han få en værdig død, ikke noget med at holde ham i live for vores skyld. Han bliver 6 år til oktober, så vi regner med han kan nogle år endnu


  • #6   21. jul 2008 Nu ser jeg lige, at han er fra '02... hvis han endnu ikke har vist symptomer, tror jeg bestemt ikke det er noget alvorligt (selvfølgelig kan jeg ikke være sikker ! ).

    De fleste hunde er jo "bare" hyggedyr og er oftest ikke påvirkede af mindre hjerteproblemer, da de ikke skal yde noget særligt (som f.eks. en væddeløbshest ville skulle).


  • #7   21. jul 2008 Ja min Canja havde også en mislyd,det opdagede dyrlægen da hun skulle rabiesvacc. .Hun skulle så på Landbohøjskolen og hjertescannes,det viste sig så at hun havde PDA. dvs. at der strømmer blod fra den ene hjertehalvdel til den anden altså der var et sted hvor det ikke var vokset sammen,så hendes hjerte arbejdede som på en 4o kg. hunds. hvis hun ikke blev opr.ville det forværres inden for et år.så de rådede til opr. hun var på bordet i 4 timer men det hele gik som det skulle,det var en sej omgang,men i dag kan man overhovedet ikke mærke det på hende,pris 15.ooo men det var det værd. jeg må selvfølgelig ikke bruge hende til avl.

  • #8   21. jul 2008 Evi: ... PDA er ikke en fejl i hjertet, men en lille forbindelse mellem hovedpulsåren og lungekredsløbet, der ikke lukkes ordentligt ved fødsel. Dette give anledning til, at noget blod fra hovedpulsåren strømmer ud i lungekredsløbet og bliver iltet en gang til i stedet for at forsyne kroppen, som det var meningen.

    Det du beskriver lyder mere som en defekt i septum/skillevæggen mellem de to hjertehalvdele (atrie eller ventrikel septum defekt), hvor blodet nemlig bliver presset tilbage i den anden hjertehalvdel i stedet for at blive pumpet d i kroppe.


  • #9   23. jul 2008 Altså det eneste han har som kunne være tegn på det er at han nogle gange "gisper, hoster" efter luft....Jeg har troede han måske havde astma eller noget, men kan jo sagtens have noget med hjertet at gøre....
    Vi ville jo gerne have parret min mors welsh terrier med Jesper, men han har kun klaret at gennemføre en parring da han var knap 7 mnd gammel....Ved ikke om det måske også kan have noget med det at gøre?


  • #10   24. jul 2008 ja det er rigtig Maibrit,jeg udtrykte mig nok ikke rigtigt

Kommentér på:
Mislyd på hjertet.....=(

Annonce