{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

L H
L H
Tilmeldt:
6. jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133

Mislyd på hjertet {{forumTopicSubject}}

Har her til morgen fået indlagt min hund, med en temmelig stor væskeansamling på halsen og en mislyd på hjertet.

I går aftes var han hos vagtdyrlæge da han pludselig havde en stor hævelse på det ene bagben. Tidligere på dagen havde han gået rundt og harket som om han havde noget i halsen - ergo ville vi ingen chancer tage.

Vagtdyrlægen syntes han overordnet så fin ud og lunger/hjerte lød som det skulle og der var ingen feber. Hun mente dog vi skulle tage ham til vores vanlige dyrlæge i dag til et gennemtjek af det hele - her skal måske nævnes at han er en hund på 10 år.

Han fik smertestillende så benet ikke skulle genere for meget over natten.
I løbet af natten er hævelsen på benet faldet, men han har i stedet fået en på halsen og jeg har også kunnet høre at hans vejrtrækning har været mere anstrengt.

Efter kort undersøgelse i morges kunne dyrlægen fortælle at der var en mislyd på hjerte og lød til der kunne være væske i lungerne.
Nu bliver der taget røntgen, blodprøver og EKG til at starte med og nu sidder jeg og venter på en tilbagemelding.

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med emnet, andet end at have det ud. Hvis nogen har prøvet noget lignende hører jeg meget gerne om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd på hjertet
  • #1   7. nov 2016 Jeg har ikke lige prøvet det der, men jeg kender godt den rædselsfulde ventetid, når hundene ikke har det godt og man endnu ikke ved, hvad problemet er.

    Så jeg vil bare sende dig lidt varme tanker. Jeg håber, det går godt med den hund.


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #2   7. nov 2016 Tusind tak.
    Ja rædselsfuldt er det helt rigtige ord. Jeg sidder bare og kigger på min telefon og venter på de ringer. Synes godt nok tiden går langsomt


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #4   7. nov 2016 Ideen er at finde ud af hvad det er der sker. Det er noget der er kommet ret hurtigt så vi skal lige vide hvad vi står med inden vi 'bare' kaster os ud i en behandling.

  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #6   7. nov 2016 Jeg venter stadig på svar.

    Der vil også blive taget prøver fra de hævelser han har for at finde ud af præcist hvad de indeholder.
    Hjerteorm har han aldrig haft. Faktisk har han aldrig fejlet noget siden han havde foderallergi som hvalp - det er han vokset fra.

    Han er en blanding mellem Amerikansk Bulldog og Amerikansk Staffordshire Terrier


  • #8   7. nov 2016 Kunne måske være en blodprop der har taget sig en tur fra benet op i hjerte/lungesystemet ... Og så er det godt at den ikke er fortsat videre til hjernen ...

    Men ellers kan et "slidt" hjerte ofte behandles nogenlunde .. som Birgitta skriver.

    Vi krydser fingre og poter for den bedst mulige diagnose, hvad end den nu er :o)


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #9   7. nov 2016 Han har sovet mere den sidste tid, men inden i går har jeg jo bare slået det hen med at han er blevet ældre.

    Og nej du har fuldstændig ret. Han skilter ikke med at han er træt eller har ondt. Men jeg kunne nu alligevel godt se det var en lettelse for ham i går da han fik en smertestillende indsprøjtning.

    Min kæreste har lige haft ringet til dyrlægen, men desværre stadig intet nyt smiley


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #10   7. nov 2016 #8

    Det har jeg slet ikke haft i tankerne, men ja det har du da helt ret i.

    Ja, jeg krydser også alt hvad der kan krydses og håber jeg snart får noget svar


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #12   7. nov 2016 Vi har fået svar nu og vi skal ind og sige farvel til ham smiley
    Han har en stor knude på hjertet og dyrlægens anbefaling er at lade ham få fred nu da det kun vil blive værre.


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #15   7. nov 2016 Dyrlægen sagde de godt kunne foretage flere undersøgelser, men han ville virkelig fraråde det, da vi aldrig ville få 'vores' hund igen.

    Jeg er ikke i tvivl om at det er den rigtige beslutning, men det gør fanme ondt.


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #16   7. nov 2016 Min lille dreng smiley

    profilbillede
  • #18   7. nov 2016 Det gør mig ondt. smiley

  • #20   7. nov 2016 Åhhh hvor trist.. han ser skøn ud smiley

  • #21   7. nov 2016 Det gør mig ondt smiley

  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #22   7. nov 2016 Birgitta - Jeg undrer mig også meget over at hjerte og lunger lød fint i hendes ører for det var slet ikke billedet vores egen dyrlæge havde

  • #24   8. nov 2016 Sikken en trist tråd smiley Stor medfølelse her fra. Det er hårdt at sige farvel på den måde smiley

  • #25   8. nov 2016 Åh, det gør mig ondt.

Kommentér på:
Mislyd på hjertet

Annonce