{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Den lille hund er ikke helt frisk :-( {{forumTopicSubject}}

Øv Gambey er bare slet ikke oppe på dupperne smiley

Hele sidste uge var vi på ferie i England med mine forældre, Gambey og 2 af deres tæver (hvoraf den ene var løbsk). Det gik helt fint i starten, men jo længere den lækre tøs kom i løbetiden jo mere stresset blev Gambey - selvfølgelig! De var ikke løse sammen, men han har kunnet lugte hende det meste af tiden!
Natten til lørdag hørte jeg ham hyle det meste af natten (vi sov hos nogle venner som har kennel, så han var i boks med 4 bokse mellem ham og pigerne). Lørdag var vi på udstilling (også temmelig stressende). Herefter kørte vi hjemad - Den løbske pige blev i England for at blive parret, men Gambey troede at den anden tæve også var løbsk eftersom hun duftede af den løbske tæve. Natten til Søndag sov han næsten ikke. På vej hjem kastede han op i bilen. Søndag aften ankom vi til mine forældres hus. Her var der også 2 piger i løbetid. Han var ikke sammen med dem, men kunne selvfølgelig lugte dem, så den nat sov han heller ikke. Mandag eftermiddag kom vi endelig hjem og den lille mand kunne knalde brikker smiley Sent mandag aften kastede han al hans mad op. I går gav jeg ham derfor mad over 2 portioner. Igen blev aftensmaden kastet op...
Han ser så sølle og tynd ud! Nu har jeg lavet noget ris med tun og lidt tørkost og så får han i små portioner idag. Håber virkelig han snart kommer over det! Han har fin appetit - det ryger bare op igen. Han drikker også normalt, men energien er bare på lavt blus....
Nogle andre gode ideer til hvad jeg kan gøre/give ham, som giver god energi og bliver i maven?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den lille hund er ikke helt frisk :-(
  • #1   23. jul 2008 Som jeg forstår det, er han ganske enkelt overtræt, overkørt og utroligt stresset, og jeg tror ikke, du får noget mad i ham, før han får gearet ned og får udsovet. Ikke uden det kommer op igen ihvertfald. Så jeg ville bare give ham mest muligt ro og masser af vand - og så ellers lade ham faste resten af dagen, så han ikke bliver holdt vågen af at have dårlig mave oveni alt det andet.

  • #2   23. jul 2008 Det kan godt være jeg skulle prøve at vente med mere mad til i morgen. Kan bare ikke holde ud at se ham så tynd, så synes han skulle have en masse smiley

  • #3   23. jul 2008 Desværre tager det temmelig hårdt på nogle hanhunde, når de er i nærheden af/kan lugte løbske tæver.
    Så længe han drikke og forsøger at spise, så tror jeg ikke du skal være bekymret - vare det ved idag, så ville jeg nok lige ringe til dyrlægen imorgen og får en snak, så du kan gå weekenden i møde med ro i sindet.

    God bedring med ham :o)


  • #4   23. jul 2008 der mangler lige et par r'er, smid dem selv lige på :o)))))

  • #5   23. jul 2008 Tak smiley
    Ja, det er hårdt at være ulykkeligt forelsket.... Og tænk sig, så er der en anden hanhund, der får lov at parre hende - Det har jeg ikke fortalt Gambey endnu ;-P


Kommentér på:
Den lille hund er ikke helt frisk :-(

Annonce