{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Mad og D/S gårdhund {{forumTopicSubject}}

Vores D/S er meget fintfølen over for mad... Han spiser ikke ret meget. Når maden bliver serveret spiser han langt fra det halve i skålen.

Er der andre, der har de erfaringer med D/S. Tænkte om det var typisk racen eller bare vores hund.

Det skal lige siges, at det ikke er fordi, han ikke kan lide maden. Og han mangler ikke noget, han er ikke for tynd. Bare meget fint spisende...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad og D/S gårdhund
  • #1   29. jul 2008 Nu har jeg ikke lige D/S men min spiser heller ikke alt det der er i skålen, så længe de ikke bliver for tynde er det ikke et problem så er det godt nok at han selv kan regulere hvor meget han spiser.

• #2   29. jul 2008 Ea er halv D/S og hun spiser kun op hvis jeg putter leverpostej eller noget andet guf i ellers småspiser hun også hele dagen.

• #3   29. jul 2008 Vi har nemlig hele tiden haft maden stående til ham, netop fordi han henter 5 piller af gangen... Så kan der gå en time eller 1½ inden han tager 5 mere...
    Men ifølge vores hundetræner, skal vi lære ham at spise 2 gange (3 gange mens han er hvalp) om dagen i stedet. Hvilket betyder, at vi skal fjerne maden fra ham efter 30 min. Men synes jo ikke han får noget at spise så...

• #4   29. jul 2008 Marianne, det vil kunne gøre sådan at han begynder at spise mere, jeg syntes i skal prøve.
    Akita har altid mad for hendes mave kan ikke klare at spise så meget på en gang, så hun brækker sig ellers, men det andet ville være en klar fordel.

• #5   29. jul 2008 Marianne< Prøv at blande noget guf i. Jeg blander Ea´s med vand og leverpostej eller en okseboliun ( Staves ) Også står det lige i 10 min også får hun det. Så spiser hun op. Og der skal kun 1 spk leverpostej til når man blander det med vand.

• #6   29. jul 2008 Karen:
    Vi er også i gang med at øve ham. Faktisk gav det lidt resultat igår, da det betød han spiste noget mere, da han fik aftensmad. Så han er ved at fange fidusen i det.

Vicky:
    Jeg er ikke meget for at lokke ham med godbidder i maden. Han får masser af godbider i løbet af dagen. Også længe han ikke er for tynd eller på vej til det, vil jeg helst ikke. Vil nødigt stå med en hund, der aldrig kommer til at spise sin mad uden, at der er noget lækkert i.
    Det var noget andet, hvis jeg kunne se, at han begyndte at tabe sig, og derfor skulle have det.
    Men tak for det.

• #7   29. jul 2008 Marianne, så er det bare at fortsætte. Så længe han ikke bliver tynd så bare fortsætte.
    Du kan også give ham noget af sin foder på græsset for så kan det være sjovere for ham, på den måde kan jeg få mere foder i Aktia for det er mere spændene når man skal gøre noget for det.

• #8   29. jul 2008 Kare:
    Deti prøver vi også ind imellem, men ham mister hurtigt interessen... Faktisk er det bedst, når det har ligget ude natten over... Han er lidt tosset... :o)

• #9   29. jul 2008 HiHi de har nogle sjove ideer, Akita gider heller ikke hvis Pascal ikke er hjemme, men hvis han er hjemme så kører det bare:-)

• #10   29. jul 2008 De er da tosset ind imellem... :o)

• #11   29. jul 2008 Vores Kvik har altid været sådan som du beskriver din er. Jeg vil give dig ret i det ikke er det bedste med at give guffer eller andet godt i maden for det bliver de rigtig nok forvent af, tro mig taler af erfaring.
    Men efter Kvik blev kastereret begyndte han for første gang at spise sin mad op på ca 30 min. Før det har han altid smånippet til sin tørkost og kunne lade det stå i flere timer ( medmindre Baloo spiste op for ham, hvis vi ikke lige nåede at stille hans madskål væk den dag ), og hvis der var guffer i ja så var de væk og han gik fra tørfoderet uden at røre det.
    Kvik tabte sig ikke men vægten var stabil imellem 12½ - 14 kg, efter kasteration ja så har han taget små 3 kg på så nu vejer han omkring 16 -17 kg. Ja han er lidt over standarden men han har også højden.

Men hvordan du får den til at spise op ja det ved jeg ikke, men gør det du synes der er nødvendigt.

• #12   29. jul 2008 Grete & Steffen:
    Okay, det er meget rart at vide, at det er generelt for racen... Han skal kastereres her i næste måned, det kan være det hjælper.
    Han vejer kun 4 kg., men er også en fin lille størrelse... Men som sagt i forhold til sin højde, så er han ikke for tynd.

• #13   29. jul 2008 Det var Kvik heller ikke men vi gjorde alt for han skulle bare få lidt mere sul på kroppen, for han havde det med at fryse hvis det var koldt udenfor og vi var for lang tid ude og lege i sneen (han elsker sne og skabber sig åndsvag). Men nu efter kasteration ja så har han taget på og vi passer meget på med hvad han får af guffer ud over sin mad. Men der er ikke guffer i hans madskål længere og han spiser fint. Han tager en knas eller to og går væk for at spise og går tilbage for at spise igen, dette har han altid gjort.

• #14   29. jul 2008 Det gør Tego faktisk også... Han tager også pillerne med sig, for at gå tilbage for at hente flere... :o)
    Tego skal ikke have mere sul på kroppen, han er lige som han skal være... Vi må se efter kasterationen.

• #15   29. jul 2008 Han er da godt nok en dejlig lille puf i har....

• #16   29. jul 2008 Ja, han er skøn og livlig... :o)

• #17   30. jul 2008 Min mor har en d/s, og den spiser heller ikke så meget. Er heller ikke interesseret i godbidder. Men ser godt ud alligevel. Når jeg kommer forbi med Nuser, så er madskålen ryddet på 2 sek. (af Nuser) Heheh.

• #18   30. jul 2008 Xenia:
    Vi har også en kamp med godbidder, da han ikke rigtig er interesseret i dem... Så vi har efterhånden været ude i mange forskellige ting, de er jo lettere, når man træner... :o)

• #19   30. jul 2008 Marianne B:
    Jeg ved ikke om du har prøvet disse, men vores Kvik er helt syg med Rofus fra Aldi, som er ala frolic, ved godt det ikke er det sundeste, men Kvik er heller ikke meget for godbidder, men disse ryger lige ned og han tigger endda efter flere. Man kan sagtens dele dem op så de ikke er så store, pågrund af deres blødhed... smiley

Et lille forslag fra en der også har prøvet en del godbidder.... smiley

• #20   30. jul 2008 Grete & Steffen:
    Det kunne være vi skulle prøve det, bare til træning.

• #21   30. jul 2008 En pose med Rofus koster 22 kr hvis jeg husker rigtigt, men de bliver hårde, hvis man ikke sørger for at holde dem i en lufttæt beholder, som sker efter et par dage.
    Ja hvis de får for mange, (Kvik havde en dag nuppet en hel pose, som vi først opdagede senere på dagen) kan det ses i deres afføring.
    Men som sagt før er Kvik helt syg med dem, han smasker ligefrem når han får dem, eller når der er andet hans synes der smager godt..... smiley

• #22   30. jul 2008 Tak for rådet vi må op i Aldi i dag og kigge.

• #23   30. jul 2008 Og de er billigere i længden end frolic, og når jeres ikke er så stor og har 3 hunde der alle synes de er lækre ja så holder jeres pose nok lidt længere.... hehe

Jeg har endnu ikke oplevet en hund der ikke kan li' disse godbidder, selv på træningspladsen er jeg velbesøgt af de andre vuffere.... smiley

• #24   30. jul 2008 Vi plejer at købe forskellige godbider fra dyrehandlen, når vi skal træne. Men altså disse er da klart et forsøg værd.

Kommentér på:
Mad og D/S gårdhund

Annonce