{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

To hunde {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Vi har i min familie en lille selvskabshund som er meget bange for andre hund og mennesker. Vi synes det er lidt synd hun ikke søger kontakt til andre hunde. Da der så var hunde udstilling i vores by tog vi hende med ned for at kigge og snakke med hende der avlede vorse bette hund Mia. Mia snappede ud efter hende da hun ville holde hende.
Avleren sagde så at vi burde overveje at få en hund mere til, så hun kunne vænne sig til andre hunde og bliver mere "udad gående".
Så er det så jeg vil høre jer om, hvad jeres erfaringer er med at have to hunde. Er det lettere? Tror I det ville gøre hende godt?

Vi havde en anden hund da vi fik hende, og det gik egentlig meget godt, men den blev desværre syg og måtte aflives. Så hund har kunne fungere med en anden hund før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hunde
  • #1   30. jul 2008 arg stavefejl XD

• #2   30. jul 2008 Det kan både være godt for hende men også komme til at gå knap så godt....
    Forstået på den måde, at hun kan "lære" en evt ny hund samme adfærd...

JEG synes i skulle arbejde med hendes "problem" før i tænker på en hund mere.
    Evt. finde en legekammerat til hende i kan mødes med forholdsvis tit

• #3   30. jul 2008 Det kommer an på havd du mener med lettere? Nej, to hunde er ikke lettere at have, da man skal bruge dobbelt så meget tid.
    Hvis du mener lettere i forhold til om din hund vil acceptere andre hunde bedre, kan man ikke sige på forhånd.
    Min hund, Mingus, er ikke særlig glad for andre hunde, han bliver meget usikker hvis de er meget nærgående, og kan ikke sige fra. Jeg har så lige fået en hvalp hjem for to uger siden, og det går bare super. Min lille tøsede hund kan pludselig være dominant smiley Om han så kan overføre det aprog til andre hunde, vil tiden vise.

Men jeg vil bestemt ikke anbefale at få en hund mere på baggrund af at det vil godt for jeres nuværende.

• #4   30. jul 2008 det er heller ikke kun pågrund af at hende. Vi vil selvfølgelig gerne have en hund mere og bruge den tid det kræver på den.
    Vi er I fuld gang med mia. Hun kommer med over alt for at opleve ting. Men det ligger desværre til racen at være sådan.

Men hun vare nemlig anderledes da vi havde den anden hund. Det var hun mere "udad gående". hun tør for det meste op over for fremmede, efter lidt tid.

• #5   30. jul 2008 Jeg vil give Louise ret. Det er ikke vejen frem, at få en ny hund/hvalp, og så håbe på, at det kan løse problemet. Det kræver faktisk rigtigt meget overskud af en voksen hund, at få en hvalp i huset, før det kan blive en positiv oplevelse for dem begge - og det lyder det ikke helt til at Mia har

• #6   30. jul 2008 Ved selvfølgelig det kræver mere arbejde, og det er ikke et problem smiley Men lettere i forhold til at de kan underholde hinaden og være mere hund. Hvis man kan sige det.

• #7   30. jul 2008 Okay bare i orden smiley
    Vil vi helt klart tænke over. Det var mest bare fordi hun havde været så anderledes før, da vi havde den anden. Så kunne jo godt være at det var en god ting. smiley

• #8   30. jul 2008 Det at hun var mere tryg tidligere, har formentlig været fordi jeres anden hund var ældre end hende, så hun kunne "læne sig opad" den. Hvis hun nu skal være "storesøster" for en hvalp, så er det jo hende, der skal være være den store, som hvalpen kan søge tryghed hos.

• #9   30. jul 2008 Rigtig nok smiley
    Snakker nok lidt mere med avleren. Når hun er vant med racen, men vi vil i vært fald være sikre, før vi køber en om det vil gå med Mia.

• #10   30. jul 2008 Ellers skal I da overveje at få en stærk voksen hund i huset? Hvis I kan finde én som Mia vil acceptere (og endda kan lide) så er det umiddelbart mit bedste bud smiley

• #11   30. jul 2008 ja det kunne da være en mulighed. Vil vi da overveje smiley Men tror vi venter lidt og ser om det hjælper på Mia, at komme lidt mere med hen de forskellige steder. smiley

• #12   30. jul 2008 Jeg vil klart anbefale, dig at få en hund mere, de har så meget glæde af hinanden, og så lærer den jo også at omgåes hunde på eget domæne. Jeg har nu 2 , hvoaf den gamle på 5 er blevet en helt anden, mere vågen og de har mange gode timer hver dag hvor de leger, men om det kan hjælpe på den du har, at den vil ændre adfærd, er jo svært at sige.

• #13   30. jul 2008 susie C

Dejligt at høre der er nogen der har fået noget godt ud af det smiley
    Det var nemlig også det jeg fik indtrykket af ville være godt for dem. Og så det at mia får en legekammerat og bliver mere hund.
    Ja det er svært at sige om det vil hjælpe på vores. Jeg tror måske det vil, for hun er en glad og legesyg hund. Tror bare hun skal have lov til at finde ud af det stille og roligt.

• #14   30. jul 2008 Du skal bare være forberedt på, at de ikke må være alene sammen det første stykke tid. Vi har dem under konstant opsyn, og når ferien er ovre og de skal være alene sammen, bliver de adskilt af et børnegitter. Simpelthen fordi hvalpe har så meget energi, og den voksne skal have lov at være i fred engang imellem.

• #15   30. jul 2008 Jeg ville bestemt ikke anskaffe en hund mere før I har fået arbejdet med Mia. Udover det der er nævnt, kan I risikere at hun bliver overstresset af det, så det ender med at blive mere skidt end godt. Når hunden er overstresset vil den ikke "bløde op" til den nye, men bare blive bekræftet i at det er noget værre noget med andre hunde.

• #16   30. jul 2008 vrøvl bianca c skriver, min hund var heller ikke glad for andre hunde, men da vi fik hvalpen, og der gik en uge, ændrede den sig totalt, men alle hunde er jo ikke ens.

Kommentér på:
To hunde

Annonce