{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Geronimo
Geronimo
Tilmeldt:
11. aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223

To hunde {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en ældre hund på ca. 2år, og en lille hvalp på 14uger ca.

Den lille tager fra den store, alt hvad den store har er meget sjovere og bare noget den símpelthen må have fra den.

Den eneste gang jeg ser at den store siger ordentlig fra er når den har fået et lækkert kraftben/okseben og dér knurrer den uden dog at vise tænder.

Skal vi følge dyrlægens råd om ikke at blande os og lade dem selv finde ud af det?

Jeg tænker at hvis vi hele tiden skrider ind når den lille stjæler, så lærer den store måske ikke at sige fra og forventer i stedet at vi gør det? eller hva?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hunde
  • #1   4. nov 2009 Enig med Madam Blå smiley

    De er bedre til at løse konflikterne selv smiley (selvfølgelig medmindre der kommer ren angreb)


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #2   4. nov 2009 De hverken sover sammen eller er alene hjemme sammen. De kan mægtig godt med hinanden og hvis den ene har været væk så er de begge helt vilde når de så mødes igen.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #3   4. nov 2009 Men ok, vil følge jeres råd!

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #4   4. nov 2009 Jeg arbejder hjemmefra, så de er sammen det meste af dagen. Danner de ikke flok dér? og når vi er ude går de også sammen.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #5   4. nov 2009 De har meget glæde af hinanden og tror da egentlig også at den store sætter den lille på plads, for engang i mellem ligger den lille helt overgivende på ryggen...ofte i forbindelse med leg. Men et split sekundt efter er den lige så fræk igen.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #6   4. nov 2009 Madam blå....du har en del westies kan jeg se...er det hende Piña der er flokleder, da den er ældst?

  • #7   4. nov 2009 Hvis det kommer til slåskampe når de er alene hjemme, så kan det blive katastrofalt.

    Mine 2 hanner tog en tur i fredags (de var alene hjemme under ikke normale omstændigheder) og det betød at Baloo, gårdhunden, måtte til dyrlæge og lappes sammen 4 steder.

    Så jeg lukker dem aldrig mere sammen når de er alene hjemme.


  • #9   4. nov 2009 Vores tæver har også en helt klar rangorden. Lotus er bossen af de to. Blackie er overbossen. Og Kaido har accepteret det 100%. Det er foregået HELT uden vores indblanding, selvom vi ind imellem har haft lyst til at "redde" Lotus fra de sylespidse hvalpetænder. for hun siger nemlig også kun fra, når der er okseknogler i farvandet. Men også her accepterer Kaido det helt:-)

  • #10   4. nov 2009 Har også 2 stk. mor og datter, ingen problemer,. de klarer det selv, men da jeg havde den anden tæve som nu er død, skulle de ihvertfald ikke ligge i nærheden af hinanden når de fik friske ben, og de fik heller ikke noget der kunne sætte splid imellem dem, når de skulle være alene hjemme.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #11   4. nov 2009 Okay, tak for hjælpen. Dejligt forum.

  • #12   4. nov 2009 Mine har ikke problemer ved okseknogler eller lignende. Men Kaido har et par gange, blot ved et brum fra Lotus, fået at vide at hun må gerne ligge op ad Lotus og spise sit eget okseben, men hun skal ikke tage Lotus`!!
    Så når de får okseknogler, smider jeg bare 3 på græsset og så fordeler de dem selv:-)


  • #13   4. nov 2009 Mon ikke den store begynder at sige fra, når den lille bliver ældre.

    De fleste voksne hunde er utroligt overbærende overfor hvalpe, og lader dem gøre det meste, men når hvalpen bliver kønsmoden plejer dens fripas at løbe ud, og den voksne hund finder sig pluselig ikke i ligeså meget mere..


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #14   4. nov 2009 Jeg håber at I har ret og at de ældste siger ordentlig fra på et tidspunkt. Men jeg tvivler bare utrolig meget, for alt siger mig at det gør han bare ikke. Selvom han dog er typen der tror han ejer alt han ser når vi er ude og som vil bestemme det hele over andre hunde. Men overfor mennesker, især små børn og nu tilsyneladen også hvalpe er han den blødeste.

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #16   4. nov 2009 Vi siger fra når de spiser, dér skal de kun spise deres eget og samtidig må de ikke gå i hinandens hundekurve inde i stuen.

  • #17   4. nov 2009 Jeg har en tæve på 4 år og fik så en lille dreng hjem på 10 uger. ;O)
    Hvad han ikke tillod sig af friheder, hvor han tyggede, pattede, bed og gnavede på Asta og hun sad bare der på sin dertil indrettede og sagde INTET !!?????? Havde jeg været Asta havde jeg slået ham i hjel for længst. ;O) Hendes madskal kunne han (hvis han slap ud) tage fra hende og tømme og hun får ca. 90 gr. tørfoder om dagen, altså "next to nothing" og hun sagde INTET ?

    Nu er Henry så blevet 18 uger efterhånden og han får fortalt hvordan stolene skal stå og hvem der har bukserne på en sjælden gang i mellem MEN han er stadig grænseoverskridende og vender det til leg når den store er "sprunget i luften" og har fortalt ham at hun gider hun ikke mere.

    Jeg lader dem klare skærende selv, det er hårdt at se på men han har endnu ikke fået en skramme fra Asta når hun har "brølet" ham ned i hovedet samtidig med at hun har haft en del af hans krop i munden. Han piver hurtigt og hun slipper forskrækket og så er han på hende igen ! Slyngel siger jeg bare...

    Hun er dog begyndt at "snerrer" uden lyd af ham når hun har ben. Han har sit eget men hendes er bedst og så er det sjovt. Hun løfter overlæben men siger intet og inden hun har talt til 2 så har han benet og gallpere glædeligt rundt med det i munden. Hun rejser sig og tager hans ben og så starter vi forfra igen. puha hun har tålmodighed.

    Når de er alene hjemme er de skilt ad med børnegitter, det vil jeg have da det er hendes frikvarter og så sker der ingen ukontrollerede ulykker !!

    Venter spændt på næste trin af Henry´s opdragelse herhjemme !

    God dag til jer alle.


  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #18   4. nov 2009 Nej, har også den overbevisning at der ikke kun er én der bestemmer men flere alt efter situationen. I en flok på f.eks. ti er den der er bedst til at slåsse lederen når der skal slåsses, en anden er bedst til at finde føde, så er den lederen dér osv.



  • #19   4. nov 2009 Min den lille tager os alt fra den store. Har ikke fået noget ud af at blande mig nogen af de gange jeg har gjort det smiley
    Som tidligere nævnt, så finder de helt selv ud af det. Hvis det irriterer den store hund nok, så skal den nok sige fra på et tidspunkt smiley


  • #20   4. nov 2009 Mit problem med vores hanner er at de er lige gamle, født med 2 dages mellemrum. De er 6½ år.

    Baloo tror han er lederen og han provokerer Belvedere, som er meget tålmodig. Men på et tidspunkt bliver det ham for meget og han sætter så Baloo godt og grundigt på plads. Det er vel sket en gang om året, men så er det også så voldsomt at han skal til dyrlægen og lappes sammen.

    Det giver jo desværre et knæk mere i deres indbyrdes forhold når det sker.

    Det farlige er at det sker når vi ikke er hjemme. Vi prøver selvfølgelig ikke at lade dem gå sammen, men denne gang glippede det, og så fik Baloo et ordenligt fur.

    Desværre er Baloos sind meget "skrøbeligt" og "nervøst" (helt sikkert arveligt efter hans mor), og det gavner heller ikke deres forhold.

    Så de må/kan ikke gå sammen når de er alene hjemme. Det bliver vi nødt til, for Belvedere kan slå Baloo ihjel hvis han virkelig ville. Det tør vi slet ikke tænke på.

    Vi har "opgivet" at forsøge at ændre det, og har også tænkt på at omplacere Belvedere, men det er ikke lige så let som det lyder. Men tanken er der. Han er jordens dejligste hund, når bare han ikke er alene hjemme med Baloo.



Kommentér på:
To hunde

Annonce