{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

To hunde? {{forumTopicSubject}}

Der findes en masse fordele ved at have to hunde sammen, men hvad er ulemperne? :- )
Passer det eksempelvis at de gør mere fordi de er to og dermed skiftevis kan sætte hinanden igang?
Passer det at hundene knytter sig mindre til menneskene fordi de har hinanden osv.
Og mon der er flere ulemper? fordele kan jeg godt selv finde masser af ;- )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hunde?
  • #1   27. maj 2009 ulempe er nok a de kan hjælpe hinanden rigtig godt med ballade ihvertfald mens de er små sys nu hvor de er voksne er der ikke det store andet end de kan hidse hinanden godt op når jeg har dem ude og gå,, sys nu de knytter sig fint til mennesker selvom de har hinanden

  • #2   27. maj 2009 Ja, de kan sagtens sætte hinanden igang med lidt ballade og med at gø... Men synes helt bestemt det er det hele værd, at have to, alligevel smiley

  • #3   28. maj 2009 jeg syntes det er flere fordele de har super meget ud af hinanden de leger vild sammen de støtte hinanden hvis der er fare på fære jeg har ikke set ret mange udlemper måske det at de gør mere men de knytter sig lige så meget til mennesker hvis ikke mere da de nogen gange vil ha mest opmærksomhed syntes det er mere arbejde ved at ha en hund end flere jeg har 6 hunde og det fungere super godt kh sanne

  • #5   28. maj 2009 Da jeg kun havde Micki gøede han aldrig, nu gør han lidt mere, men intet overdrevet....

    Synes bestemt heller ikke at mine ikke er knyttet til mig, de er virkelig puttesyge og menneskeglade....

    Jeg må indrømme kan faktisk ikke finde nogle ulemper ved at ha 2 frem for 1:o)


  • #6   28. maj 2009 Du vil have ulemper?

    -Det kan være svært at få plads til 2 i cykelkurven
    -Når man smugler sin hund i taske med i supermarkedet er den dobbelt så tung;o)
    -Visse flyselskaber tager max 2 hunde med i kabinen, dvs du skal være tidligt ude mht. at bestille billetter
    -Og så noget jeg har hørt fra en købemhavner: Busserne tillader kun 1 hund pr. passager. Men mon ikke det er noget andet med 2 chier som kan være i en taske...?
    -Man skal tage dem ud at gå tur og give dem oplevelser hver for sig, så man ikke risikerer at de bliver usikre hvis de pludselig skal det, og ikke er vant til det.


  • #8   28. maj 2009 ulemper.......hmmmm tænke tænke.....jo der ER ulemper, her i hverfald.

    specielt hvis der er for stor alders forskel. Banditræven skal helst stæse afsted hvor Lynet gerne vil gå og snude til tingene og finde den rette tisseplet........så jeg skal virkelig være obs på når Lynet træder a for nr. 1 eller 2 for ellers går der ballerina piuette i den......:O)

    eeej, jeg syntes det er guld for Lynet at Banditræven gjorde sin ankomst for små 3år siden.....hun kan virkelig få ham på banen i leg og sjov.......han var sg gået hen og blevet noget små "kedelig" lå bare og sov og gad ingenting.......:O)

    Så det er bestemt det hele værd.......!



  • #9   28. maj 2009 *Griner* "Når man smugler sin hund i taske med i supermarkedet er den dobbelt så tung;o)"

    Tak for jeres svar :- )


  • #10   28. maj 2009 uuuh ha super tråd Karina, vi er også ude efter nr. 2 smiley


    tror helt klart der er flere fordele end der er ulemper.... men kunne forestille mig at en stor ulempe er at der er 2 om at lave ballade *ss*


  • #11   28. maj 2009 Man kan jo bare sørge for, at få dem vaccineret samtidigt til deres årlige undersøgelse, så koster det kun en konsultation smiley

  • #12   28. maj 2009 Vivian J - Genialt beskrevet:-) Giver anledning til STORT SMIL på læben.

  • #13   28. maj 2009 Camilla:Hold kæft det havde jeg slet ikke tænkt på, det skal jeg da lige have skrevet ned så jeg kan huske det...

    Henter lille Oscar på mandag:)


  • #14   28. maj 2009 etologisk institut giver gratis rådgivning vedr. hundeadfærd. slå det op på google,

  • #16   28. maj 2009 Christina - De skal da vaccineres hvert år...

  • #17   28. maj 2009 ja men du kan jo ikke vaccinere din hund før der er gået 12 måneder fra sidste tur?

  • #19   28. maj 2009 Okay, det kan også godt ske, men hvis de skal vaccineres samme år og omkring samme tid, kan man ligeså godt tage begge med, så koster det kun en konsultation...

  • #21   28. maj 2009 Vivian, så skulle du prøve at smugle Micki ind, det er så godt som umuligt, 3,5kg chi gemmer man ikke lige under jakken;o)

    Jeg bruger ishockey tasker herhjemme til begge mine, det er næsten så galt at vi må ha trailer efter bilen fordi de ikke kan være i Fiaten;o)....

    Ej det gas, meeeeen havde de da for djævlen bare været lidt mindre behøvede jeg ikke ligne kvasimodo, der kom slæbende afsted med mine hunde, det er lige til at blive skæv i ryggen af;o)


  • #23   28. maj 2009 Fru Robbie Williams - dejligt at høre, at der er andre end mig der har en stor chi smiley

  • #24   28. maj 2009 Christina,
    Guuuuud er det det de skal bruges til;o))))??????

    Ej mine går da også altid, men når de er med på shoppetur må de op i tasken når vi går i butikker:o)


  • #26   29. maj 2009 Hejsa...
    Jeg har lige fået min hund nr to for en god måned siden.. og jeg har aldrig gjort noget så godt for hund nr 1...
    det er så meget 'lettere' at have 2 hunde end en... de aktivere hinanden, putter, nysser, leger, slås.. alt... det er en MEGET gladere hund jeg har fået i Knas efter Bella kom ind i familien...
    MEN... det eneste minus er at nu bestemmer de lidt mere hvornår det er nusse tid, men man kan se de er glade og har det godt.. de elsker stadig at nusse - men herhjemme er det for det meste når de er meget trætte efter en tumle tur...
    men vil sige at jeg synes jeg får lige så meget ud af at se på de små dyr lege og nyde hinanden... det er så dejligt at se på som ''moaren'' smiley


  • #27   29. maj 2009 Godt de chokolade farvet hvalpe jeg altid forelsker mig i er hanner, sådan som i lokker :- )

    Hvordan fungerer det for jer, der har en af hvert køn!?


  • #28   29. maj 2009 *Smiler* det er nu ret sød, men vi skal ikke have en af hvert køn. Jeg har bare en eller anden svaghed for de chokolade brune :- )
    Men vi skal vist også bare lige være enige om vi overhovedet skal ha to ;- )


Kommentér på:
To hunde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce