{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to hunde?
  • #1   11. jun 2009 Det eneste der er billigere med små hunde er vel foderet. Alt andet (dyrlæge, træning, halsbånd mv.) er samme pris. Så for os tror jeg at hunde koster det dobbelte af 1 - og de 3 hunde vi har nu, er nok 3 gange så stor en udgift, som hvis vi kun havde 1. Der er ikke så meget "mængderabat" - kun ved dyrlægen til den årlige vaccination. Der betaler vi kun for én konsultation smiley

  • #2   11. jun 2009 Økonomisk betyder det jo noget om det er store eller små hunde...
    Vores 2 spiser for ca. 1.000 kr om måneden... Og det er KUN til foder.

    Mine 2 er så store at jeg ikke kan gå med dem på samme tid.. dvs. jeg skal gå dobbelt så langt for at få dem begge med ud at gå en tur.... de er såmænd trænede fint nok til at gå pænt, men HVIS der skulle ske et eller andet, så vejer de til sammen 75 kg... Det er jeg ikke sikker på jeg kan holde hvis de er ophidsede, og så tager jeg ikke chancen.

    Der er dobbelt rengøring... Og er hunden langhåret er det utroligt hvad den kan slæbe med ind i en fugtig pels.

    Man skal bruge dobbelt tid på træning.. En ad gangen.. Afhængigt af race kan det betyde at man træner hund 3 -4 tmer om dagen i stedet for 1½-2 timer..

    Der er dobbelt udgift til foder, dyrlæge, forsikring, træning, udstyr og godbidder... Skal hunden i pension koster det ca. 840 kr om ugen.. Har man 2 store hunde koster det knap 1700 kr om ugen ( 2 bokse )
    Dvs 2 ugers ferie, når man har 2 hunde koster 3.400 kr i pasning..


  • #3   11. jun 2009 Vi har 3 hunde...
    To små shih tzuer og en schæfer...
    Vi har budget der hedder 500kr pr hund - og dette dækker alt fra foder til dyrlæge og har endnu passet med plus på kontoen ;o)

    Det er super at have to eller flere hunde uanset om de er store eller små....de hygger sammen og man mærker faktisk mindre til dem. Vores hunde tænker ikke på forskellen med størrelsen og nyder hinandens selskab... Så kan kun anbefale det ;o)


  • #5   11. jun 2009 Skal lige siges at da jeg er opdrætter får jeg gode rabatter for foderet ;o) men jo der er selvfølgelig som de andre skriver dobbetl arbejde med rengøring, gåturer, pasning på pension osv osv...

  • #6   11. jun 2009 Man skal også tænke på om hundene passer sammen...
    Vi har en hyrdehund og en muskelhund.. De passer IKKE sammen og har meget begrænset glæde af hinanden.. de tolererer hinanden..

    Problemet er deres meget forskellige kommunikation og legemønster.
    En muskelhund vil tæt på og være fysisk i brydelege..
    En hyrdehund vil løbe og springe, men uden den meget fysiske kontakt, så de leger næsten aldrig sammen og gør de det så endelig en dag er det somregel højest i 20 sekunder


  • #7   11. jun 2009 Tina og Alex N - hvor har du ret!! Vi startede oprindeligt med en husky og en beagle. De havde ingen konflikter, men det taler jo absolut også hver deres sprog og havde ingen glæde af hinanden. Det sjove var, at da der så kom en hyrdehund ind i flokken, så havde de begge to vildt meget glæde af ham!

    Og de tre vi har nu, som ellers også er meget forskellige - jamen de snakker alligevel samme sprog, og det er totalt uadskillelige, og elsker hinanden højt.



  • #8   11. jun 2009 tak for svarene alle sammen,
    det i er mest enige i er det er dyre men i sidste ende giver det pote pga. de har så meget glæde af hinanden.
    og ja, selvfølgelig er det en del dyre at have to store hunde med mad smiley
    og alt muligt andet, det er jo str. man betaler for i snor, også videre smiley


  • #9   11. jun 2009 Nu har jeg først lige fået hund nr to, men for mig at se er de ekstra udgifter dobbelt foder, dobbelt forsikring, ekstra træningsgebyr (der er dog ofte rabat ved to hunde), dobbelt dyrlægeudgifter og self det ekstra udstyr man går og køber.

    Hvad det beløber sig til i kroner og ører er jo svært at sige, for det afhænger jo a hvilket foder, hvilken dyrlæge osv


Kommentér på:
to hunde?

Annonce