542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

foder??? foder???

Hej jeg har brug for lidt hjælp/ gode råd.
Min lille Luna er noget kræsen. Vi har været igennem nogle foder som Royal Cnin/Arion og Eukanuba. Problemet er at den lille dame ikke har den store lyst til at spise det, med mindre jeg blander vådfoder i, hvad jeg har lidt delte meninger om.
Jeg har så flere gange når jeg har haft hende med ude på besøg hos andre også på hjemmefront når jeg har passet min brors hund, som får pedigree at det er hun helt vild med og spiser det med stort velbehag.

Er pedigree et godt foder?
Ville det være godt for Luna, hvis jeg igen skiftede foder?
Skal jeg blive ved med at købe eukanuba(som jeg selv synes er et godt foder)???

Håber at få nogle gode råd fra jer:-)

M.V.H Luna og Rie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder???
  • #1   1. aug 2008 Har du prøvet at blande det med vand ? Havde engang en tæve, og hun gad ikek tørfoder sådan tørt, men kom der lidt vand i, så var det jo ligepludselig noget helt andet..

• #2   1. aug 2008 Nej Pedigree er ikke et godt foder..

• #3   1. aug 2008 pedigree ville jeg ikke fodre min hund med.

• #4   1. aug 2008 Pedigree ville jeg absolut ikke fodre med. Det er et foder der kommer nogenlunde på højde med McD mad for menesker...

Nogen hund foretrækker at foderet er en smule opblødt.

Andre vil gerne spise hvis man kaster det ud i græsset så de skal søge efter det.

og andre igen er bare ikke de store spisere -er hund for tynd? Hvis ikke ville jeg bare stile maden frem, vente 15 min og har hun ikke spist, så fjern det igen. De vænner sig hurtigt til at få blandet alt muligt i, og det er ikke altid en fordel.

Møffe var osse ret kræsen, og absolut ikke den store spiser. Hun åd som besat hos mine forældre, fordi der var andre hunde og DE skulle i hvert fald ikke have maden, men ellers tog hun sig af og til en fastedag.

Hun vr glad for Oliver's og Henne Pet food -begge dele blev spist med velbehag, men som sagt af og til med en selvvalgt fastedag

• #5   1. aug 2008 Og så svarede jeg ikke en gang på dine oprindelige spørgsmål.. Synes hverken Pedigree eller Eukanuba er godt foder..

• #6   1. aug 2008 Jeg synes det er et godt foder . ...
    Når hunden vil spise det
    Når hunden er sund og rask
    Når hunden har blank pels
    Når hunden ikke har tyndskid.. eller hård mave
    Når hunden bare trives perfekt og er glad .

Så er det for MIG ligegyldigt hvad foderet hedder....:O)

• #7   1. aug 2008 Jeg er begyndt at foder med Nutra Nuggets , mine hunde elsker det
    Og de har fået en FLOT blank pels

• #8   1. aug 2008 Min gamle MOPS..... fik Pedigree.... han fejlede aldrig noget.... var kun hos dyrlægen een eneste gang i hele hans lange liv ( bortset fra vaccinationer ).... og det var da han fik en grannål i øjet 2. Juledag.
    Og han blev næsten 14 år.... og var sund og rask hele livet.

Nu fodrer jeg med Olivers... det er jeg også glad for..... og de bringer ud gratis ...*GG*

• #10   1. aug 2008 tak for jeres svar:-)
    Thor F: Ja jeg har prøvet med vand, pt. efter aftale med avleren prøver jeg at putte en tsk. fuld fiskeolie på..

Jeg synes heller ikke at pedigree ar et godt foder, det minder mig om Whiskas til katte og jeg har hørt at dyrene kan blive afhængige af visse stoffer i foderet..

• #11   1. aug 2008 Din hund får utrolig let allergi af foderprodukter som Chappi og Pedigree. De leveres begge af Master Food, i ved, dem der laver chokoladebars osv, og det er også dem der laver whiskas som mange katte bliver afhængige af. Jeg synes det er meget overraskende at mange af jer kan have den holdning at bare hunden ser ud til at have det godt, så er det lige meget om det er Pedigree el. Hills. Pedigree og Chappis indhold bliver tjekket hvert 5. år, hvilket jeg synes er meget skræmmende. Royal Canins foder bliver hvert 2. krokette tjekket, så man er sikker på der er PRÆCIS det samme i HVER krokette.

Hvis du vil gå efter et godt produkt, så kig på bagsiden af produktet under ingredienser, hvis der står noget med animalske biprodukter, så HOLD dig langt væk fra det. Du har ingen idé om hvad det er. Det skal bare være noget der har med dyr at gøre stort set.

Men du kan nemt tjekke det. Er din hund tynd? Hvis den godt kunne klare at tage lidt på kan jeg anbefale Hills Performance eller Royal Canin 3000 eller sådan noget hedder den. De har et højt antal fedt%, og smager derfor bedre for langt de fleste hunde. Men en god regel er, at en hund kan gå UDEN man i 7 dage. Efter de 7 dage begynder den at tærre på musklerne, og man skal selvfølgelig give den noget mad.
    Lad dig desuden aldrig bukke under af et par sultne hundeøjne, tro mig, din hund vil sulte dig selv i mange dage hvis den ved du giver dig lige pludselig og giver den noget lækkert.

Held og lykke smiley

• #12   1. aug 2008 Desuden er det meget dårlige vitaminer der er i Pedigree, og der er alt for meget salt i, som også er en af grundene til hundene tit er vilde med det smiley

• #13   1. aug 2008 Mie A

Jeg vil nu hellere have en sund og rask hund... der kan lide sin mad , og gerne vil spise... som aldrig fejler noget... og som er "rund " og glad...og lever af Pedigree

End jeg vil have en sløj hund der IKKE kan lide sin mad ... IKKE vil spise og er dårlig...... som er tynd / mager og ked af det............ fordi den absolut SKAl spise de " fine / gode " mærker .... den ikke kan fordrage.... :O)

• #14   1. aug 2008 Mie A
    Citat :Men en god regel er, at en hund kan gå UDEN man i 7 dage. Efter de 7 dage begynder den at tærre på musklerne, og man skal selvfølgelig give den noget mad.
    Lad dig desuden aldrig bukke under af et par sultne hundeøjne, tro mig, din hund vil sulte dig selv i mange dage hvis den ved du giver dig lige pludselig og giver den noget lækkert.

Pernille som godt nok syntes der er at strækken den lige lang nok smiley

• #15   1. aug 2008 Synes det er en mærkelig måde at have hund på...( eller andre dyr for den sags skyld )...... at lade hunden sulte i 7 dage så den begynder at tære på musklerne........ bare fordi man absolut VIL have hunden til at æde noget den ikke kan fordrage...

Jeg vil kalde det ...at være totalt følelseskold....ikke egne sig til at have dyr...... og at det grænser til dyrplageri....

Men det er jo bare MIN mening........

• #16   1. aug 2008
    *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    syntes du har helt ret i smiley
    Man sulter jo heller ikke sit barn fordi det ikke kan li havregrød.
    Hvis jeg skulle have lever feks så ville jeg næsten heller dø af sult

• #17   1. aug 2008 Man skal altså også passe på man ikke bliver for fanatisk
    Da jeg var barn havde vi en gravhund han levede af leverpostejs madder måske fordi man ikke vidste bedre , men han levede trods alt i 10 år og han var fin sund og rask

• #18   1. aug 2008 Jaaa..... tænker tit på , hvad folk gjorde inden tørfoderet blev opfundet......

Jeg har haft hunde i 40 år ( voksen-år )..... mine fik også leverpostejmadder og rester fra middagsbordet...... og så fik de lidt kallun.... gærtabletter....og levertran i maden.....og der er ikke nogen af de hunde jeg har haft , der blev under 9 år.. ( og det var en new Foundlænder)..... ellers er de blevet mellem 11-14 år allesammen....

Selv min mops blev 13 år...

Så noget rigtigt MÅ man da have gjort.... UDEN tørfoder.... :O)

• #20   2. aug 2008 hej allesammen.

tak for alle jeres råd. Jeg vil sætte min hjerne lidt i blød og tænke over tingene i har skrevet, men der er en ting jeg er sikker på, jeg vil ikke sulte min hund/hvalp, det er nu hvor hun har brug for alle hjælpemidler til at vokse..

Kommentér på:
foder???

Annonce