{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.910 visninger | Oprettet:

lille hund og kattebakke? {{forumTopicSubject}}

Hejsa:-)

Jeg bor i en lejlighed med min lille Chelsea. Har hørt at man i nogle tilfælde kan træne en hund til at bruge en kattebakke med en avis i. Det er tanken at den skal stå på altanen. Hun har tidligere været dygtig til at tisse på avis, men er stoppet med det og vil hellere tisse udenfor eller alle mulige steder på væres gulv. Har puttet en avis i og har duppet lidt af hendes tis på midten. Indtil videre har hun mest haft lyst til at bide i bakken:-) Er der nogen af jer der har erfaringer med at træne hund til kattebakke? Selvfølgelig skal man rose en masse hvis hun lige pludselig bruger den,men er der nogen der har råd til hvordan man skal få hende til at forstå at hun gerne må tisse i den?

Tak på forhånd:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lille hund og kattebakke?
  • #1   2. aug 2008 uha pas du hellere på med det indlæg nu ruller lavinen snart...
    Men joey bruger kattebakke... godt nok med noget specielt grus i...

• #2   2. aug 2008 Hvad er pointen i at lære hunden det?
    Hvorfor ik bare lære den at tisse udenfor fra starten.
    Men tror da i princippet godt du kan lære hunden det.

• #3   2. aug 2008 camilla: synes du aldrig det er iorden at bruge kattebakke for det synes jeg bestemt det er...
    Nogle hunde kan bare ikke holde sig 8 timer, fx kan joey ikke...han kan holde sig max 4 så vi har valgt bakken frem for pletter på gulvet..

• #4   2. aug 2008 Lisette- Det har jeg ik skrevet noget om.....Jeg kan bare ik se pointen.
    Hvad folk gør blander jeg mig ik så meget i, jeg er bare nysgerrig efter at høre hvad meningen med det er.

• #5   2. aug 2008 fancy: Jeps han kommer ALDRIG ud, det er da alt for besværligt...
    hvad tror du selv?? hvis man læser hans profil strå der hvorfor vi bruger den.. det vil jeg ikke sidde og sige her.. jeg synes der er situationer der gør det legalt at bruge kattebakke!!

• #6   2. aug 2008 Fordi hun ikke kan holde sig så længe og når hun vågner om natten og skal tisse er det en del nemmere og hurtigere.¨Hvis vi skal ned gennem kælderen og ud i "haven" så når hun at vågne helt og vil ikke sove igen. Men gider helst ikke at skulle til at forsvare mig helt vildt meget pga mit indlæg. men hvis der er nogen der har erfaringer med det vil jeg meget gerne høre det. P.s. hun er også god til at tisse osv når vi er udenfor. Gør det for det meste indenfor et minut når vi er på græs.

• #7   2. aug 2008 ved du hvad fancy, inden du overhovedet dømmer nogensom helst, så syntes jeg du skal kende deres eksakte situation.. jeg dømmer jo heller ikke dig fordi du har valgt den hund du har vel..??
    Vi har bare været uheldige med vores hund, og det kan der ikke gøres noget ved, han bruger kattebakke og sådan er det og det bliver aldrig anderledes... Jeg ville da ønske jeg havde en hund der kunne holde sig.. og det er hverken min eller hans skyld han har den fejl han har.. Så kattebakke eller ej, jeg vil hellere have en hund der er glad og tilfreds fordi han kan tisse et sted han må, end en hund der er flov fordi han laver uheld på gulvet...

• #8   2. aug 2008 Lisette- Har lige læst på jeres profil:)
    Jeres situation er jo en anden, og jo selvfølgelig er det så helt legalt, det er der vist ingen der kan ha ondt i rumpen over.

• #9   2. aug 2008 Dorte: skal jeg ikke kunne sige, det bliver desværre ikke aktuelt her... Men kan sige dig at vi havde mange problemer da benløftet blev er realitet her hos os

• #10   2. aug 2008 Camilla: Jamen desværre er folk af den opfattelse at fordi man har kattebakke kommer hunden ikke ud... Her hos os går joey fx med på jagt, osv. Han er ude så tit vi kan.. Men det nytter bare ikke i længden for når joey skal tisse skal han tisse, det kan ikke holdes tilbage... (han har slap og formindsket blære) så vi har tit uheld, men det kan bakken afhjælpe på for den er tættere på en haven når man bor på 2.sal...

• #11   2. aug 2008 dorte: altså jeg vil ikke kalde joey syg, for det synes jeg ikke han er, forstå mig ret ikke smiley
    på den ene side kan jeg kun give dig ret, hvorfor skal en chi lærer det når en gd ikke skal?
    Men synes det er op til den enkelte familie at afgøre hvad der er deres behov og ikke.. og hvia alexandra mener hendes hund og hun selv bliver lykkeligere af at have kattebakke ligesom andre bliver lykkelige af at have en hun dmed kuperede øre, jamen så fred være med det =)

• #12   2. aug 2008 Men på en åben altan er det vel i realiteten udenfor så mener ikke vi træner hende i at tisse indenfor. Men ved nu ikke om hunden ved det:-) Om natten stiller hun sig hen til altandøren og piver og så åbner jeg døren og hun går ud og tisser. desværre er det så bare ikke på avisen de fleste gange. Men det er vel en start at hun går derud når jeg åbner døren. Har lige vasket hele lejligheden med rodalon i dag og så starter vi på en frisk.

• #13   2. aug 2008 alexandra: det vi gjorde var som følger:

Købe en stor kattebakke - så stor som muligt med høje sider - for de graver i grusen.. hvilket jeg vil anbefale dig at bruge.. Noget klump let grus - hvor du fjerner klumperne 2-3 gange om dagen...

Vis din hund bakken, sæt hende i den, giv en godbid ros når hun er i den osv.

Næste gang hun gør tegn til at skulle noget, så sætter du hende i bakken og roser og belønner, kommer der ikke noget jamen så er det bare ærgeligt.. bliv ved med det til hun har gjort det hun nu skal i i bakken..

Med tiden lærer hun det.. med joey tog det 1-2 dage...

• #14   2. aug 2008 men hvis den skal stå på altanen og gøre gavn - så skal døren jo være åben hele tiden? eller hvad? det er kun til nat tisseri i vil bruge den? for så synes jeg det er dumt for så træner du ikke hendes blære til at holde sig...

• #15   2. aug 2008 hehe de små rosiner der bliver lagt herhjemme er ikke noget at skrive hjem om.. og joey tisser fortrinsvist i bakken.. den er ikke købt for han skal skide i den for det kan han jo godt holde indenbors =) men nogle gange smutter selv det jo...

Men tror måske du kan få en billig bedroller i g og g eller på dba smiley også sådan en af de der der spørjter duft ud hvert 20.min så er den sgu da hjemme =)

• #16   2. aug 2008 Okay tak for det. Det vil vi prøve. Hmm det var egentlig tænkt til at hun skulle lære at give signal (piv osv) når hun skulle tisse og så hvis det ikke er tid til en af de planlagte gåture så kunne vi lukke hende derud. Det kan godt være det lyder som om jeg er doven, men har bare hørt at nogle chi'er skal tisse ret mange gange på en dag og det er jo lidt besværligt med sko, jakke, nøgler, snor, hundepose, godbidder, bære hende nedad trapperne, gennemkælderen og tilbage igen hvis det er 7 gange på en dag. Tænkte bare det kunne være belejligt, men det kan da godt være det er en dårlig i dag.. Jeg er ny i faget så jeg tror på alt jeg hører. Mødte en sød dame den anden dag der havde gode erfaringer med det.

• #17   2. aug 2008 skal en hund tisse skal den tisse, sådan er det at have hund i regn og slud skal hunden ud.. det er vigtigt den får læst dagens avis ligesom os andre =)
    Selvom joey bruger kattebakke og vi bor på anden sal er han ude mindst 5 gange..

• #18   2. aug 2008 tænk på dem der skal bære deres GD op af trapperne til den er 1år.. det er sådan nogle ting man må indberegne når man får hund =)

• #19   2. aug 2008 alexandre

nu kan jeg se din hund max er 8 måneder gammel.

for mig lyder det som om du er en smule doven sorry smiley

hvis din hun dhar svært ved at holde sig om natten er det fordi du skal træne hende fra at drikke for sent om aftenen.
    en anden ting er at hvis du lufter hende en god gang inden i skal i seng. hun må gerne tisse mere end én gang på aften turen.

En klog kvinde skrev engang her inde at man skal huske at en hunds snusen på ture er som når vi andre læser avisen med dagens nyheder!

de har brug for disse indtryk og dufte på deres ture.

hvis du ikke vil lufte din hund, skulle du have anskaffet dig en kat - derfra navnet kattebakke!

• #20   2. aug 2008 elise: er det så mig der er den kloge kvinde?? så har jeg da sagt lidt der kunne bruges...

• #21   2. aug 2008 MEN jeg siger lige igen, bare for at hævde mig selv...

At der er situationer hvor jeg synes kattebakke legitimeres...

• #22   2. aug 2008 lisette

jeg referere en anden smiley det er en del måneder siden men samme emne

Men du må godt få komplimentet he he du er også en klog kvinde smiley

• #23   2. aug 2008 som talt ud af min mund - men det er ikke altid hunden er enig - desværre.. men vi elsker ham nu alligevel det bette skrævl =)

• #24   2. aug 2008 elise jeg takker ærbødigst og kan sove godt ved den tanke i nat =)

• #25   2. aug 2008 OH MY GOD! Hvad er det der får jer til at tro at jeg ikke vil lufte min hund? Det har jeg skrevet at jeg gør og vil. Tre gange om dagen mindst. Tror ikke det er mig der er doven, men dem der ikke gider læse alle indlæggende..Og nej jeg er bestemt ikke doven. Jeg lukker den her. Finder nogle andre mennesker at snakke om det med!

Elise: Hun er ca. 10 uger og ja vi lufter hende ordentligt inden hun skal i seng, men kan jo ikke gpå for langt med hende når hun kun er en baby.

• #26   2. aug 2008 Jeg kan heller ikke forstå , hvorfor folk flipper totalt ud , fordi man bruger en katte / hunde bakke til sin hund......... om det er en kat eller en lille hund... jaaa.... jeg kan ikke se forskellen.

Nu vil jeg lige sige , at jeg synes at det er for LIDT at hvalpen kommer ud 3 gange om dagen....... den skal som de andre siger ud , .... når den har spist...sovet...leget...og så lidt ind imellem.

Men ellers , er det vel ikke dyremishandling eller andet forfærdeligt , at hunden bruger en bakke indendørs , hvis den ikke kan holde sig.........
    Det er vel fuldstændig op til folk selv........ og man behøver ikke andet end at svare på det der bliver spurgt om.

Og.... JA... man kan sagtens lære sin hund at gå på bakke......ingen problemer i det..... bare man husker at hunden også skal ud flere gange om dagen..... også om natten....:O)

For mange år siden havde jeg 7 inde-katte og en MOPS......kattene havde selvfølgelig kattebakker....... og Mopsen lærte faktisk sig selv at gå på bakke....og den kom faktisk ud 6-7-8 gange om dagen.... så det var ikke pga. dovenskab den brugte bakken en gang imellem.....:O)

• #27   2. aug 2008 Alexandra, det er jo sådan det er, at have hvalp. Hvalpe i den alder skal ud hver anden time - også om natten. Det er en del af renlighedstræningen. Det gælder også for folk, der bor i lejligheder, og andre komplekse boligformer.

Det er en del af pakken, når man anskaffer sig en hund.

Er det ikke bare fordi, det er nemt når man har en lille hund? Jeg gruer ved synet af, at nogen med den samme begrundelse sætter en kattebakke op til en stor hund....

JEG skulle ikke tømme den.. men jeg tror da heller ikke, der er nogen, der overvejer det.

Hvordan kan det være?

• #28   2. aug 2008 *LOOOOL*......... hvad er forskellen på , at samle en STOR lort op i en bakke...... og samle en STOR lort op på græsset eller fortovet...??
    Bortset fra at det stinker mere indendørs...*GG*

• #29   2. aug 2008 NETOP - at det stinker mere indendørs..

Føj for den da...

Og hvad gør man egentlig med lorten når man har samlet den op? Smider man den i køkkenskraldespanden eller skal man alligevel i den store skraldespand med den?
    I så fald kunne man jo ligeså godt tage hunden ud ;o)

Synes det er en meget meget klam tanke...

• #30   2. aug 2008 For lige at vade lidt mere i den ...LORT... *GG*....
    Hvor gør du da af den LORT du samler op , når du samler den op udendørs...( for det gør du vel ) ?..

Kunne du ikke bare lægge den indendørs-opsamlede-lort samme sted.
    Hvad er problemet.... :O)

• #31   2. aug 2008 Ok... så først du skrev ovenover EFTER jeg havde sendt... *LOOOL*

• #32   2. aug 2008 NITTIB, næ, det er faktisk sjældent, jeg samler lort op, for vi går steder, hvor det ikke er nødvendigt.

Skider hunden hvor der skal samles op, så gør jeg det og smider det i en skraldespand, på vejen, der egner sig til det.

Jeg tager den ikke med ind og nyder den ;o)

• #33   2. aug 2008 ville aldrig træne med bakke, og tre lufteture er slet ikke nok for en lille hvalp.. er ked af det, men så kan det kun handle om dovenskab..

• #34   2. aug 2008 alexandra

en hvalp skal ud hver gange den har spist drukket leget og sovet, og idet at det er sommer er det perfekt at træne renlighed da vejret er super godt.

en masse godbider og ud og leg med din hvalp. så skal hun nok sige til når hun vil ud og lave nr 1 og 2.

vi har haft merle i lejlighed. og hun har aldrig haft problem er med at sige til, og det er påtrods af tøj poser op og ned af trapper og hele pivetøjet!

for mig lyder det bare en kende sært at du godt vil bruge din tid på at lukke hende ud på altanen, men ikke bruge din tid uden for?

• #36   2. aug 2008 10 uger gammel og kun ude 3 gange om dagen???
    - Så er det da til at forstå, at den aldrig bliver renlig... Det kan den lille blære da umuligt holde på!

Selv mine "gamle" hunde på 4 og 1½ år skal da tisse mere end 3 gange i døgnet... Ja det skal JEG da også!!!

Som de andre skriver, så skal hunden ud HVER gang den har sovet, spist og leget! Og disse tre ting gør en lille hvalp mange gange om dagen.

Ja det er muligvis "bøvlet" at skulle ha hunden med ud af lejligheden så mange gange om dagen, men sådan er det sgu at have hund!

Det ved man jo inden man anskaffer sig én, specielt når man bor i lejlighed og ikke lige kan lukke hunden ud i haven!

Så desværre ja, en kattebakke i dette tilfælde er da kun af ren og skær dovenskab!

Jeg undskylder på forhånd mit lidt hårde tonefald, men jeg er altså forarget!

• #37   2. aug 2008 kattebakker er til katte:-)

• #38   2. aug 2008 Måske kan du få en tøjhund der kan tisse i BR ;p

• #39   2. aug 2008 Nu må i simelhen stoppe!!! Selvfølgelig er jeg ikke kun nede med hende tre gange om dagen - hvad tror i selv? Helt ærligt. Jeg mente at jeg går dicideret tur med hende tre gange om dagen. Og ellers er jeg nede med hende i haven (frimærket) med hende sådan at hun er ude ca hvaer 1½-2. time. Vil dog godt indrømme at vi ikke er så gode til det om natten....Men NEJ VI ER IKKE KUN UDE MED HENDE TRE Gange på en dag!

• #40   2. aug 2008 Jamen kære Alexandra - det var jo det, du selv skrev. Hvordan ville du så have, at vi skulle gætte, at det forholdt sig anderledes?

Det ville da være rigtig dejligt for jer alle, om I holdt den gode standard om natten også - det vil lette renlighedstræningen en hel masse. Og så ville I blive fri for at skulle skifte en ulækker bakke.
    Og der er vist ingen tvivl om, at det bedste for hunden er at gøre sig ren udendørs..

• #41   3. aug 2008 CH: Nu er det jo sådan at i vore dage kan man få grus der selv indkapsler de ting der nu burde være i sådan en bakke og derned forsegler lugten.. Og vi tømmer fx vores 3 gange om dagen så det lugter aldrig.. Dertil kommer de yderst smart hømhøm poser med duft der kan købes alle steder.. Bruges de til at have lorten i ja så lugter der faktisk slet ikke... Og om du har en babyble med lort eller en hundelort - det kan jeg godt nok ikke se forskel på - jeg ved sgu godt hvad jeg synes lugter mest...

• #42   3. aug 2008 Okay jamen kære CH. Det må du da meget meget undskylde så!

• #43   3. aug 2008 3 gange er også alt for lidt for en hvalp , den skal tisse når den har sovet , spist , leget , altså ca hver 2 time. så det er omkring 12 gange i døgnet , til den har lært at holde sig , når man " springer " over lære hunden jo aldrig , at det er uden for det forregår ..

• #44   3. aug 2008 ejer af verdens dejligste chi'er: Nej, men prøv at læs mit sidste svar.

• #45   3. aug 2008 ejer af verdens

det er spild af tid

• #46   3. aug 2008 Alexandra, hvad må jeg meget undskylde for?

• #47   5. aug 2008 at jeg skrev noget du misforstod. Med ordet lufte mente jeg gå tur. Og ikke bare ned og tisse. men det blev misforstået som om at jeg kun var udenfor med hende tre gange om dagen i alt. Men det er også lige meget. Meget kan blive misforstået over det skrevne sprog.

• #48   26. nov 2013 Puha alle de gange jeg har båret min schæfer hvalp op og ned af trapperne til den var gammel nok til at gå selv og jeg næsten ikke kunne bære den, og natteturene man var ude på når hun lige mente hun skulle ud og tisse kl 03 om natten xD

Ved du hvad jeg har læst at du lufter den mere end 3 gange om dagen smiley du skal ikke tage dig af hvad folk skriver, det ikke alle der forstår at man bare vil have svar på sit spørgsmål og ikke at folk blander sig i alt andet smiley

Det du spørger om her er jo om man kan lære din hund og gå på katte bakke og svaret er jo ja, og så simpelt er det smiley om du burde lære den osv var ikke en del af spørgsmålet, desværre kan man ikke forbyde folk at skrive deres tanker/meninger når man skriver i sådan et offentligt sted, det skal du ikke tage dig af, der er altid negative folk der misforstår eller er uenige. Jeg ville selv aldrig lære min hund at gå på kattebakke, men jeg vil da slet ikke blande mig i om du skal gøre det eller ej, og hvis ikke du kunne få hjælp her hvor skulle du så? smiley

Jeg har ikke selv prøvet det men har nogle ider smiley

Du skriver er den piver for at komme ud på altanen eller hvad den nu gjorder så det allerede en start smiley

Som en anden har skrevet her inde tror jeg det en god id'e hvis du bruger krus og ikke aviser hvis den af ligevelet ikke gider dem mere.

Der udover så tænker jeg du kan prøve at hver gang den vil ud på altanen for at tisse så tag den op og sæt den i bakken så den ved det skal være der og måske give den en godbid.

Du kan eventuelt træne den i at lige så snart du åbner ud til altanen at den skal op i bakken om den så skal tisse eller ej, ved ligesom at lyfte den der hen og så giv den en godbid. Og så måske kort efter prøve at få den til at gå der over selv ved at vifte med en godbid over bakken smiley

Jeg tror måske også man kan købe nogler duftsprays som du kan spraye på bakken så den bliver tiltrukket af den? men dette har jeg så ikke forstand på, så du må prøve at spørger dem der arbejder i maxi zoo de plejer at have lidt af hvert smiley

Så kort fortalt 1. grus i bakken istedet for aviser, 2. lær den KUN i starten at den skal hen på bakken lige så snart du åbner døren om den så har gjort udtryk for om den skal tisse eller ej (dette kan også gøre at den tager det som at du åbner døren senere hen som i at tis på komando, altså med det samme) 3. Husk at beløne den i starten bare for at træde op i bakken og være der lidt og så når den også har lavet noget. tag det stiller og roligt og så bare gentagelse på gentagelse smiley men det er bare mit bud smiley

• #49   26. nov 2013 ups.... havde ikke set det var en så gammel tråd...

• #51   10. jan 2016 Undskyld mig, men kan en hund ikke klare sig i det danske klima med tøj og evt. sko, så burde man måske lade være med at have racen. Det er sgu da et usselt hundeliv at være uden udeadgang i vinterhalvåret og skulle nøjes med at færdes på de få kvadratmeter, der er inde. Ingen ordentlig motion og ingen snuseture.

Hilsen hende der selv har en middelhavsrace og derudover kender masser af CC, der altså sagtens kan færdes udendørs med ordentlig påklædning.

• #52   10. jan 2016 Annette B er hermed anmeldt til HA'erne for ureglementeret og modbydeligt grimt sprogbrug.

Sikke en måde at starte ud på herinde ...

• #54   10. jan 2016 Annette - hvor skriver Elise noget der taksere en sådan sviner årevis senere?
    Man kan være uenig med hendes holdning, fred være med det. Men så er det jo det man skriver.
    At skrive hun er en kælling, så må du sgu i det mindste henvise til hvor hun opfører sig som sådan.. For det eneste jeg læser er råd og vejledning - ud fra en anden holdning godt nok, men hun skriver da pænt og vejleder ( i modsætningen til andre).
    Hvorfor havde du brug for at lave den sviner?
    Elise har i øvrigt ikke været online i flere år.. Så den sviner gjorde godt nok gavn..

Et velmenende råd, overvej havd du skriver og hvornår. Er det den sure mine værd?

• #56   10. jan 2016 Annette B,jamen velkommen til HG,lidt speciel debatstil du starter ud med.. Man må godt være uenig,men man(du) behøver jo ikke at bruge sådanne gloser...

• #57   10. jan 2016 smiley ...Mon ikke Annette B .... skulle smutte ud af "døren " her på HG ..... og så "banke " forsigtigt på ... og håbe på , at blive lukket ind igen ... ?? smiley

Tråden er 7½ År gammel ... hunden er efterhånden en " ældre dame " .... og Annette B .... trænger både til briller ... og et kommunikationskursus ... inden hun " åbner munden " herinde igen ...

Kommentér på:
lille hund og kattebakke?

Annonce