{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

måske allergi? {{forumTopicSubject}}

hej min hvalp på 13 uger var til dyrlægen fordi hun klør sig. Han kunne ikke finde lopper, og hun hade en øreinfektion. Dyrlægen dav dråber som hun skal have de næste ti dage, og så sagde han at der var risiko for at hun havde allergi, da hendes hud også er meget lyserød. Jeg er ret nervøs, og synes ikke hun stopper med at klø sig. Nogen der har en hund med allergi? Hvordan startede det, hvordan behandles det osv?

Håber sørme ikke det er sådan noget, det bliver jo en dyr fornøjelse:o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske allergi?
  • #1   7. aug 2008 Prøv lige at søge inde i Fransk Bulldog gruppen her er mange tråde om hårsækmider og andet spændende.

    MEN det kan jo og´så bare være foderet du skal skifte?

    :O) Kate


  • #2   7. aug 2008 Min den ene havde de samme symptomer som din, men de er forsvundet efter vi skiftede foder..

  • #4   7. aug 2008 eva c
    hvad fodrede du med?
    Jeg bruger RC puppy mini og RC puppy vådfoder. og så de løse godbidder selvfølgelig


  • #5   7. aug 2008 findes der et godt allergivenligt foder?

  • #8   7. aug 2008 daisie
    jeg kan desværre ikke komme ind på hundene, går ud fra det står under møv og fister?


  • #9   7. aug 2008 Ved der er en del der ikke kan tåle RC, vi er nu på Kingsmoor og det er super godt, Dansk og billigt

  • #11   7. aug 2008 reikimester
    okay, jeg troede det var et okay foder.. Hun er vokset op med det fra opdrætter også, men igen, hun har kløet sig siden vi fik hende hjem. Opdrætter havde så lige behandlet for lopper, så hun mente det bare lige skulle virke. Det har det jo desværre ikke..
    Jeg har fået noget SPECIFIC (mener jeg det hedder) i hvalpepakke fra ryrlægen, vil det evt kunne være et alternativ eller er det måske meget det samme som RC?


  • #12   7. aug 2008 daisie
    hmm ok jeg prøver igen:o)


  • #13   7. aug 2008 Jeg har hørt om mange som er skiftet til barf fordi deres hunde havde allergi, og det har vist hjulpet en del af dem...

  • #14   7. aug 2008 Jeg kender ikke rigtig til barf? ved at det er råfodring, men så heller ikke mere:o) Nogen der vil uddybe lidt? HiHi jeg kan næsten se det for mig, min lille bitte chi blanding stå og æde råt kød med blod om munden:o)

  • #16   7. aug 2008 kan det ske at det måske er hårsæk mider ? da vi fik lulu havde hun hårsækmider og kløede sig. men efter et halvt år var de væk, men hun kløede sig stadig.
    dyrelægen ville ikke teste for allergi før hun var et år. og på dato krævede jeg det. rigtig nok var det allergi over for lager og husstøvmiden. vi har været alt igennem som dyrelægen anbefaldede, både midicin og foder. men da de løb tør for ideer kunne jeg kun se en løsning, den store kløestillende spøjte:-(

    da var lulu et år og havde kostet mig 20000 kr.
    men så fandt vi frem til råfodring/barf herinde og hvis du vil se hvordan hun har det et halt år efter kan du se det i hendes allergi album i min profil:-)

    jeg kan ikke undværre min dyrelæge, men jeg stoler ikke på at de kan finde den rigtige løsning for allergi´hunde. alt deres mad er MED korn og det er lige meget hved de fortæller, så hjælper det ikke på alle hunde.

    men håber ikke du skal den store tur igennem.


  • #17   7. aug 2008 daisie
    ok tak, det kan godt være det er værd at undersøge... Men ved allergi er det så altid mad de er allergiske for? Er barf noget en dyrlæge vil anbefale at prøve, eller er det sådan "egne erfaringer" der har vist at det virker for mange?


  • #19   7. aug 2008 jeanne
    puha ikke en omgang, håber da virkelig heller ikke jeg skal igennem sådan noget:o( Ved godt at intet er sikkert endnu, men jeg har nu lidt på fornemmelsen der er noget galt..
    Jeg vil helt sikkert undersøge det barf-værk der.. Jeg er på SU, så en 20.000 kr.s regning vil nok betyde at jeg skal bo i en papkasse med mine dyr:o)
    Er det ikke meget bøvlet med sådan noget råfodring?


  • #20   7. aug 2008 daisie
    ja min dyrlæge sagde godt nok at det var svært at finde ud af hvad de er allergiske overfor...Jeg tror jeg vil høre hvad han foreslår, og håbe på det ikke er for dyrt...Håbe kan man altid hmm..


  • #21   7. aug 2008 råfodring er ikke mere besværligt end at tage kødet op af fryseren og tø det op:-) og nu hvor du alligevel køber mad hos dyrelægen er det samme pris.

    men det ville måske være en ide at skynde dig at lave en forsikring.

    har de tjekket for skab og hårsækmider?


  • #22   7. aug 2008 hmm kan godt være jeg har misforstået noget, men troede der skulle forskellige vitaminer/grøntsags-et eller andet i også:o) der kan man jo se hvor meget jeg ved om emnet:o)

    Jeg har tænkt meget på det med en sygeforsikring, men jeg var i tvivl om det kan oprettes når der allerede er mistanke om sygdom?
    Jeg vil drøfte det med min dyrlæge når vi skal derud i hvert fald.

    Han har ikke tjekket for det endnu, da han ville se om øredråberne hjalp. (hun kløede sig mest ved ørene) Men jeg vil gætte på at det er næste træk at få taget et skrab, og se om det kan være mider osv.


  • #23   7. aug 2008 der står intet om allergi på din regning, så det er bare om at få lavet en.

    jo der skal vitamintilskud til. men prøv at ringe til din nærmeste forhandler, de kan forklare dig hvad netop din hund skal have.
    wwwbarf.dk eller www.rigtighundemad.dk der er forhandler lister og det ville være en mulighed at høre hvad de har at sige.


Kommentér på:
måske allergi?

Annonce