{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Allergi - måske foderallergi {{forumTopicSubject}}

Idag har Samson været ved Lene Boysen. I et år har han on/off haft hudbetændelse som forsvandt i perioder vha antibiotika men dog altid tilbagevendende.

Idag fik han så taget skrab for hårsækmider - negativ. Svampetest - negativ. Positiv for bakterier på huden - hudbetændelse.

I og med at det er tilbagevendende er vi blevet enige om, at det må være noget allergi. Han startede livet på BARF og gik i sommers over på Wolfblut, da jeg var bange for, at det var mig, der var skyld i hans hudbetændelse pga mangler i foderet.

De varianter af Wolfblut han har fået, har været allergilinjen. Så det bør ikke være kornallergi, i hvert fald.
Nu skal han starte op på Eukanubas Hypo allergi linje og så se, om han slår ud mens han er på det. For så er det formentlig allergi overfor andet end foder. Han gider dog ikke spise det, så det bliver en kedelig omgang smiley Især når han ikke må få sine tørrede lunger og rå ben og andet godt i denne periode smiley

Er der nogen, der har været gennem sådan et forløb som minder om vores?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi - måske foderallergi
  • #1   29. okt 2010 ja.. men ikke helt det samme.

    Elmo har mere eller mindre altid haft hudproblemer. Gik i gang med Hills Z/D ultra i stedet for Eukanuba, da Elmo var 3 mdr. og havde haft 2 eller 3 negative skrab for hårsækmider, men efter to mdr. var der et positivt skrab for hårsækmider, og så blev han behandlet for det. Jeg er mere til Hills end Eukanuba, men Boysen skulle være meget dygtig, så godt du har hende.
    Elmo døjer meget med sine poter.. ikke svamp, men slem rødmen.. mest den ene forpote. Jeg kører på BARF, som nu er delvist erstattet af Gourmix. Jeg skyller poter efter hver tur, og når der kommer sne og salt kommer der sko på.
    Jeg er blevet smidt ud af forsikringen, så har ikke længere penge til at tage ham til Lene Boysen, da det let kan løbe op, og han har pt kostet mig i nærheden af 50000 kr... så kender desværre alt til at eje en syg hund :-((

    God bedring til den bette herfra.


  • #2   29. okt 2010 Hun nævnte også Hills, men anbefalede ham Eukanuba pga Hills kunne give blød afføring.

    Samson har kun denne hudbetændelse - ingen kløe, ingen slikken. Bare de her knopper og fortykket hud i armhulerne i perioder.

    Hvad fejler stakkels Elmo med poten?

    Ja, jeg føler mig også i trygge hænder hos Lene Boysen, meget grundig og omhyggelig dyrlæge, må man sige. Men kan godt se, at det hurtigt løber op uden forsikring, desværre.


  • #3   29. okt 2010 Elmo fik kartofler sammen med Hills dengang netop pga blød mave.

    Elmo hverken slikker eller kløer og har aldrig gjort det, men ja han døjer med den røde, lidt klamme forpote, hvor der indimellem også er furunkler.

    Problemet med poten er igen "bare" en form for hudbetændelse, men jeg ved ikke, hvad der er grunden til det.

    Elmo havde også de der knopper i armhulen, da han havde hårsækmider, men det forsvandt, da han fik behandling.

    Elmo er altid glad, og man kan intet mærke på ham.... og det er grunden til at han stadig er i live.. hvis han bliver generet af det, så bliver han aflivet.. desværre.


  • #4   29. okt 2010 Godt at han ikke er mærket af det, det er da altid noget. Stakkel smiley Kender til frustrationen når man ikke kender årsagen.

  • #5   29. okt 2010 ja det er så træls.. har du kontaktet avler mhp erstatning for sygdom.. hvis man altså eller finder en årsag... feks. allergi.

    Jeg har fået halv pris igen for Elmo efter klagesag gennem DKK.


  • #6   29. okt 2010 Han er jo over 2 år nu. Må indrømme, at jeg ikke skænkede det en tanke, da det opstod sidste år, da min daværende dyrlæge mente, at det var mangel på fiskeolie og bagefter forkert sele osv.

  • #7   29. okt 2010 hmmm jeg ville kontakte DKK asap.. og høre juristens mening.. det kan blive et dyrt forløb det her.. også med forsikring... evt. kontakte avler og høre, om hun af sig selv vil give penge retur.

  • #8   29. okt 2010 Han er i DRU og avleren er skiftet til DKK siden. Men ja, jeg har lige skrevet - også for at høre om der er allergi ved forældrene eller hans søskende.

  • #9   29. okt 2010 Det er så træls.. men ja det er nok ikke alle avlere, som gider betale af sig selv.. jeg bøvlede også længe og DKK hjalp mig.

    Kan DRU hjælpe eller hvordan foregår det der?


  • #10   29. okt 2010 Jeg ved ikke om DRU hjælper, når hun nu er i DKK, hvis det kommer derud?

    Lige nu er jeg også mest optaget af hvilken allergi han har - håber bare sådan at det "bare" er kylling eller lign og ikke støvmider eller noget, der er sværere at undgå. Derfor kunne det jo være rart at høre om hans søskende eller forældre har haft noget.


  • #11   29. okt 2010 ja kan godt forstå dig.. jeg havde heller ikke de tanker i starten, men efter 8-9 mdr og så mange tusinde kroner, så var jeg lidt træt af det... Allergi er noget lort.. og alle Elmos søskende er syge.. eller i hvert tilfælde 3 ud af 4. Avler har selv den 4. og den har jeg ikke set siden den var hvalp.

  • #12   29. okt 2010 Kaido har også hudproblemer. Dog minder det slet ikke om allergi. Så dyrlægerne og jeg er lidt i vildrede.

    Inden vi går igang med den store allergiudredning har vi besluttet at sætte hende på en CefaCure kur i 1-2 måneder og vask i Nizoral skælshampoo fra apoteket til mennesker. Hun skal vaskes 2 x ugentlig i 2 uger.Sidste hold skyllevand skal være med en lille smule babyolie.

    Vi HÅBER at det "bare" er en genstridig hudinfektion.

    Allerede nu ser hun væsentlig bedre ud i hud og pels:-)


  • #13   29. okt 2010 Krydser fingre for Kaido.

    Vi har været på specialshampoo og kosttilskud uden andet end midlertidig bedring, desværre. Ligeledes med antibiotika. Så jeg er snart overbevist om noget allergi, desværre.


  • #14   29. okt 2010 Louise - jeg vil da også tro, at jeg efterhånden (og med den dyre omgang idag) nok har brugt omkring 8000 på det her hudbetændelse faktisk. Det løber jo meget hurtigt op, desværre.

  • #15   29. okt 2010 ja.. og vi har kørt Cefa Cure plus anden penicillin i minimun det halve af Elmos liv.. det er også træls for hunden altid at være på medicin.

    Pt er poten mirakuløst blevet bedre.. og jeg må indrømme, at jeg ved ikke hvorfor.. og ja de penge er godt givet ud, hvis det kan redde ens hund, men det føles hårdt, når man slet ikke har nogle penge og hunden stadig ikke er ok... og så den skide forsikring smider en ud..


  • #16   29. okt 2010 Ja, man bryder sig ikke om at hunden er på den slags medicin. Det kan jeg sagtens følge dig i, synes også at vi er oppe på mange uger sammenlagt på antibiotika snart.

    Troede faktisk ikke, at de kunne smide en ud. Hvem har du haft? Troede bare at når man havde fået dækket det ax beløb om året, så tog man det resterende selv indtil nyt år begyndte.


  • #17   29. okt 2010 har Popermo gennem jobbet.. men kender flere som er blevet smidt ud.. efter hvad de mener er for meget sygdom. Min venindes mops var i Alm. Brand og røg ud.. og kender to andre fra Alm. Brand, som også røg ud.. så træls, når man er så afhængig af deres hjælp.

  • #18   29. okt 2010 Hmm. jeg er også i Alm Brand, så det er jeg da ikke så tryg ved at høre. Man tegner jo en sygeforsikring som man skal bruge ved sygdom. Hvor er det trist.

  • #19   29. okt 2010 ja .... har hørt om en del, som er røget ud af Alm. Brand.. desværre.. og ja det har alle en eller anden klausul, hvori der står, at de kan smide en ud, hvis de ikke er tilfreds med vilkårene.. men ja det er jo ikke fordi man gør ens hund syg, og man kan jo ikke gøre for det... de burde bare dække de skide regninger.

Kommentér på:
Allergi - måske foderallergi

Annonce