{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

Min hund har bidt en dreng.....:-(( {{forumTopicSubject}}

Hej
Min hund Aiko på 7 mdr. blanding af labrador/dobermann har i dag bidt en dreng ovre i skoven men heldigvis ikke slemt, man alligevel...
Da den var 10 uger gammel blev den en dag overfaldet af en anden stor sort hund, så den skreg og pev, og hele vejen hjem kiggede den sig tilbage hele tiden fordi den var bange, siden da har den altid været meget aggressiv/truende over for folk vi møde på gaden, lige så snart den på øje på an person/et barn/bil/bus eller lign, så bliver den helt ustyrlig, og er slet ikke til at komme i kontakt med, og idag bed den så ham drenge......
Vi havde aftalt, at hvis den nogensinde bed nogen, så blev den aflivet med det samme, men vi vil jo nødig af med ham, for han er jo en dejlig/glad hund.....hvad skal vi gøre??????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har bidt en dreng.....:-((
  • #1   11. aug 2008 Afliv den - du ved ikke hvor slem skaden bliver en anden gang.... Ked af at sige det - men jeg ville ikke turde beholde hunden ligemeget hvor højt jeg elskede den - ville aldrig tilgive mig selv hvis det skete igen...

• #2   11. aug 2008 ellers så hold ham altid i snor..

• #4   11. aug 2008 Det er svært når man ikke ved hvordan det er sket.. Hvis hunden bare er løbet hen og har bidt ham, så skal den aflives, men hvis han har overtrådt dens grænser, og den så har markeret sig, så synes jeg ikke den skal aflives..

• #5   11. aug 2008 Punish the deed - det er lige mine ord...... Jeg er enig med dig.

• #6   11. aug 2008 Ved godt det er hårdt men i bør virkelig aflive den... jeg er to gange i mit liv blevet bidt af en hund som barn, og det må bare ikke ske! den ene gang var af vores egen hund som var jaloux og derfor lige lukkede kæberne om mit ansigt og anden gang af en fremmed hund som kom løbende og overfaldt mig mens jeg cyklede, og den havde nemli også bidt før, og mener virkelig det er uansvarligt at have en hund som bider umotiveret. Det er sørgeligt, men tænk på de følger det får hvis den virkelig går til angreb en dag, det ville være frygteligt for alle parter

• #7   11. aug 2008 Ja hvad var optakten... Og undskyld mig, men hvis den var uden snor.. Så burde i have en røvfuld.. ; men lad mig høre før fanden males på væggen.

• #8   11. aug 2008 Synes der, ligesom som Punish the deed, påpeger er en del detaljer der mangler for at kunne tage stilling til dette spørgsmål...

• #9   11. aug 2008 jeg siger min mening: kan jo have været i en hundeskov hvor den må være uden snor, men så igen hvis den viser den adfærd overfor andre mennesker burde den nok ik være løs..

• #10   11. aug 2008 Ja jeg er så af komplet modsat mening af de andre, jeg mener ikke du skal aflive den, men der imod få en adfærdsbehandler ud og arbejde med ham. Samtidig vil jeg også lige sige at i burde jo nok have gjort noget ved problemet allerede da han var lille for det er lang tid at lade det ske.

• #11   11. aug 2008 Måske elsker du hunde, men hvis den bidder er sur og aggresiv så er det jo også syndt for hunden..
    det skal du igså tænke på, og hvem bliver den næste, hvad sker der næste gang et andet barn eller hund den slåt ihjæl?
    Jeg ville aldrig løbe den risiko.

• #12   11. aug 2008 Nu kender vi jo ikke de nærmere omstændigheder for bidet. Men umiddelbart vil jeg sige aflivning, hvis den virkeig "umotiveret" bider adre. Osse selvom det skyldes en dårlig oplevelse som hvalp (det gør det jo ikke mindre farligt)
    Men som minimum i hvert fald mundkurv, så den slags ikke sker igen

• #13   11. aug 2008 Og så skulle der lige have stået: adfærdsbehandler ud og arbejde med ham og så derefter tage din endelige beslutning, lad være med at gøre noget overilet, barnet kan også have sendt nogen dumme signaler som du ikke har set..

• #15   11. aug 2008 Tanja J:
    Det ville være dejligt med nogen svar på de spørgsmål, der bliver stillet...

• #16   11. aug 2008 Nadja -undskyld men uanset hvilke signaler drengen har sendt så er det dælme ikke en iorden reaktion. Medmindre han har sparket den, slået på den med en pind e.l. 8og det gør man næppe ubemærket) så er der vidst ikke meget der kan forsvare det.

Jeg har selv truffet beslutningen efter Møffe lavede udfald mod et barn (hun var i snor og fik derfor ikke fat). Drengen løb med front henimod og forbi os. Det er da helt sikkert et truede signal for en hund.
    Men børn skal jo altså kunne færdes på gader og stræder ude at min hund bider dem, og jeg kan jo ikek forvente de alle går forbi med siden til og uden at kigge på min hund

• #17   11. aug 2008 Michelle: du kom før mig men skriver lige det jeg tænkte og ja ville være rart at få trådstarter på banen smiley

• #18   11. aug 2008 Hunden løb løs i skoven, det har den gjort altid, når vi ser andre i skoven, så plejer vi at kalde den hen så den kan få snor på og det har virket fint indtil videre.
    Idag kunne den så høre 2 børn stå og råbe, og løb derefter hen til dem, uden at vi kunne kalde ham til os, og de blev selvfølgelig bange fordi Aiko gøede af dem, de slog ud med armene (dette er selvfølgelig ikke nogen undskyldning) og så nappede Aiko den ene dreng i røven.
    Vi har snakket om at købe en mundkurv til ham, og så komme ud og træne i at gå mellem mange mennesker, f.eks. i gågaden.

• #19   11. aug 2008 Jeg synes at den skal aflives hvis den bare bed uden grund. Men så vil jeg også sige til jer, at hvis i har vidst siden den var 10 uger at den hverken kan lide andre mennesker, hunde busser og biler, så var det ret så uansvarligt af jer at lade den uden snor, for det er vel det i har gjort ellers havde den vel ikke haft lejlighed til at bide barnet. hvis det havde været min søn var jeg godt nok faret op i det røde felt.
    hvor går i egentlig henne med jeres hund vhis den er utryg ved så mange normale ting? Har i prøvet at arbejde med det?

• #20   11. aug 2008 Enig med Nadja, vi kan da ikke udtale os om at en hund skal aflives uden at have været til stede, det må afhænge af situationen.. Hunden er kun 7mdr.. der er da rig mulighed for at rette op på eventuelle uterligheder.

Måske den bare ikke hører til hos jer? Er I kontante nok?

Det er så nemt for udefor stående at sige, afliv !
    Jeg syns I skal granske

• #21   11. aug 2008 Tanja -efter sådan en hændelse var den altså aflivet hos mig. Jeg ved godt det gør ondt og at han sikkert er en rigtig dejlig hund.
    Men han er jo farlig for sine omgivelser.

Tænk hvis han slipper ud af haven en dag? Og en hund med sådan en adfærd har det normalt heller ikke godt (altså ikke at han går og lider misforstå mig ret). Hvad er det for et liv hvor han skal gå og kigge sig oer skulderen fordi han er utryg osv?

• #22   11. aug 2008 Altså min hund er i en periode lige nu hvor den prøver grænser af og napper os i hænder og arme for at få opmærksomhed og lege, kan jo godt være sådan situationen har været, men svært at sige når man ikke har set situationen

• #23   11. aug 2008 Nu er der så kommet et helt andet lys over denne hændelse.... Jeg mener I bør granske hvordan I har hund. Gå til træning, gerne en adfærdsbehandler, og arbejd målrettet i at få lært hunden at færdes blandt fremmede.
    Så bør I nok ikke have hunden løs. I kan ikke forvente at en hund, der er 7 måneder gammel lystrer... Denne alder lider ofte af "døvheds-syndrom" i værste grad!!

• #24   11. aug 2008 Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg krummer altid tæer når jeg hører sådan noget her:

<b>barnet kan også have sendt nogen dumme signaler som du ikke har set..</b>

Med mindre drengen direkte og bevidst har provokeret hunden eller drillet/truet/slået den ... så kan det da vel for pokker ikke være drengens skyld ?!?

Ikke alle børn kommer fra familier med hund - og ikke alle børn har forældre der ved hvordan børn i hundens perfekte verden bør opføre sig ... det må efter min mening være hunde-ejerens opgave at lære hunden at opføre sig ordentligt i det samfund den nu engang skal være !!!

Mht. til den konkrete sag, så er der meget i historien der umiddelbart tyder på at jeg ville aflive hunden hvis det var min (men kan selvfølgelig være jeg så anderledes på det, hvis jeg havde været der). MEN:

* Der er tale om en hund der i 10-ugers alderen har fået en slem forskrækkelse, og hele sin socialsering og opvækst har døjet med eftervirkningerne.

* Der er tale om en hund der nu har kørt i denne vane i 4 - 5 måneder i en ung alder, og nu er blevet helt ustyrlig.

* Der er tale om en hund der har det dårligt i den situation den befinder sig i, hvilket er synd for den !!!

* Der er tale om en hund der har haft denne adfærd siden den var 10 uger - dvs. det kan dække over en hund med meget svagt nervesystem, der er ingen af os der ved, hvordan den ville have været uden det overfald i 10-ugers alderen.

.... sååå, min umiddelbare tanke vil være - aflivning eller få fat i en kompetent adfærdsbehandler der giver en vurdering af hunden, og vurderer hvor lang tid den vil være til fare for sine opgivelser og samtidig også have et liv med nedsat livskvalitet - og så tage beslutningen derfra !

/Carina

• #25   11. aug 2008 Tja, når det er sket sådan.. Så ville jeg aflive hunden.. Men synes godt nok også det er noget uansvarligt at lade en hund rende løs på den måde..

• #27   11. aug 2008 Gratis hundefotos -nu har jeg selv stået i situationen. eg havde en hund som var bange/utryg ved mange dagligdags ting, fremmede mennesker, store forsamlinger og den uro de gav sådanne steder osv.

Hun endte som skrevet ovenfor med at gøre udfald mod et barn som hun jo så som truende, idet han rendte direkte imod os. Og ja det tog ikke længe at tage den beslutning. 2 dage efter var hun aflivet.

Hun var en skøn hund, og jeg holdt meget af hende. Hun havde gjort kæmpe fremskridt i træningen, men alle var enige om at helt godt ville det aldrig blive (og det er osse en chance jeg ikke vil tage. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis min hund skamferede et barn en dag, når nu jeg vidste der var problemer)

Det er en hård beslutning. Men hvis hunden selv opsøger "det farlige" og bider -ja så er der altså kun en vej hvis man vil være lidt ansvarlig. Og var jeg mor til drengen ville jeg osse sørge for det skete

• #28   11. aug 2008 Er du helt sikker på, at den er sur og ikke bare vil lege ?

Det er ikke normalt, at en 7 mdr. gammel unghund er agresiv og at bide et barn, har ikke noget at gøre med, at den blev overfaldet af en anden hund som lille.

jeg ville kontakte en adfærdsbehandler FØR jeg valgte en aflivning :-))

• #29   11. aug 2008 Hvis den har bidt et barn er der kun en ting at gøre....

• #32   11. aug 2008 men hvis i vælger adfærdsbehandleren så hold for guds skyld hunden i snor indtil i har fundet en løsning på problemet, det er virkelig uansvarligt overfor andre mennesker og hunde. ..

• #33   11. aug 2008 Michelle: Enig med dig.

Tanja: Ja undskyld mig. Du siger at den løb løs i skoven, men ikke kunne kaldes til jer. Det er sådan noget i skulle have tænkt på på forhånd, der kunne jo være andre mennesker i skoven. Og du siger jo selv, at den er utryg ved fremmede. Min søn på snart 7 år ville da også blive bange og vifte med armene for at få den væk hvis en stor hund kom løbende hen til ham. 7 år er ikke ret gammel, og du kan ikke forvente at barnets umiddelbare reaktion ville være at stå stille. Ked af at sige det, men din hund er jo farlig, tænk hvis den havde bidt ham slemt.

• #34   11. aug 2008 eller hav den i en meget lang snor så den har følelsen af at være fri

• #35   11. aug 2008 Hvad dejligt er der ved at have en hund , man skal gå og holde øje med hele tiden ... give mundkurv på....fordi den er aggressiv over for alt og alle den møder..... som bare går hen og bider et barn , fordi ungen vifter med armene.

Hvis det var MIN hund.... så var den allerede blevet aflivet nu.....uanset om , jeg synes det er en sød hund derhjemme.....

Forestil jer.... at man skal leve med det i ca. 10 år.....hmmm... fordi man synes den skal have chancer og chancer....

Sorry.... men det er bare MIN mening...... :O)

• #36   11. aug 2008 først og fremmest, synes det er forkert at den går uden snor :)..
    aflivning burde måske overvejes, men havde det været mig, havde jeg nok prøvet at få en adfærdsbehandler ud til jer først, og så snakke med hende/ham om det. og alt efter hvad hun/han siger så begynde til træning og nok have ham i snor for eftertiden smiley

• #37   11. aug 2008 For mig er der ingen tvivl. Aflivning.

Min ene søster blev bidt af vores genbos hund, da den var seks måneder. Hun gik forbi haven, på fortovet, og hunden kommer farende ud og bider hende i anklen. Vi fortæller manden det og han undskylder. En månedstid efter går min søster igen forbi, denne gang med deres hund. Den nu 7 mdr gamle hvalp kommer igen farende ud og bider denne gang hunden. Vi sige det igen og han undskylder, igen.
    En dag hører vi nogle drenge løbe hen ad fortovet. Pldselig græder den ene voldsomt. Jeg løber ud fordi jeg tror han er faldet, men det viser sig så at hunden har bidt ham i hånden. Vi siger det igen igen. og han undskylder og siger at han ikke vil lukke hunden ud i haven mere.
    Der skete heldigvis ingen ting nogle af gangene, men jeg synes ikke det er i orden alligevel.
    En dag da min mor og mine to søstre er på vej hjem fra mig, de går stille en ad fortovet og snakker. Pludselig kommer hunden farende over hegnet og grier fat i låret på min ene søster og trækker hende ud på vejen foran en bil. hun var helt flænset og lægerne vr i tvivl om hvor store men hun ville få. Heldigvis kan hun i dag gå og har ikke de store gener af det. Manden mente at hunden IKKE skulle aflive, da den jo kun var ti måneder.

Jeg mener helt seriøst, at har hunden gjort det en gang, så skal der virkelig meget til at forhindre at det sker igen.

• #38   11. aug 2008 Jeg vil i hvert fald håbe at hunden (hvis ikke den aflives) fremover ALTID er i snor og med mundkurv når den er udenfor huset

• #40   11. aug 2008 svært at sige, når vi ikke var til stede. jeg holder forsat på at du bør granske om den bør skifte ejer, den er jo forsat så ung og teenage rebelsk og mangle måke blot en lidt strengere og mere kontant ejer. måske en adfærdsbehandler kan hjælpe med den rigtige beslutning
    ....Ingen herinde kan ihvertfald uden at have mødt hunden...

• #41   11. aug 2008 Daisie -jeg går udfra at man taler sandt om det skete når man skriver om sin hund her samt at man ved at ingen af os jo var der eller har set hunden og derfor blot skriver hvad VI ville have gjort i den situation der er beskrevet.

Og en hund der selv har opsøgt det "farlige" (som ejer jo selv har skrevet. hunden løb hen til børnene) ja den bliver i min verden aflivet.
    At den så var løs i første omgang kan jeg ikke forstå

• #42   11. aug 2008 vi går skam til hundetræning med den, men kunne først komm igang da den var 5 mdr. pga ventetid ved DCH, og det var vi sku`også træt af, det havde været noget nemmere at styre den til hundetræning, inden den blev stor og selvstændig....
    Ude til hundetræning arbejder vi også med at gå mellem de andre ejere/hunde uden at den farrer op, og det er også blevet meget bedere end det var i starten.Vi har taget kontakt til en hundeadfærdsbehandler idag.

• #45   11. aug 2008 også held og lykke herfra smiley

• #46   11. aug 2008 Som Michelle skriver så hold den i snor for fremtiden til problemet er løst. Ellers er i uansvarlige.
    Men du skriver jo i dit første indlæg, at den bliver ustyrlig og at i ikke kan få kontakt til den når den ser personer eller køretøjer. Det lyder ikke godt. Så turde jeg i hvert fald ikke have sluppet den løs. Og det kan i hvert fald aldrig være barnets skyld. Tænk lige over det.

• #47   11. aug 2008 Tror I det hjælper at få han kastereret? Det skal vi inden for et par uger...

• #48   11. aug 2008 I her jo taget beslutningen for længe siden_
    Vi havde aftalt, at hvis den nogensinde bed nogen, så blev den aflivet med det samme, skriver du.

• #49   11. aug 2008 Som Doggymom siger? I havde jo aftalt....

• #50   11. aug 2008 maria P
    Har selv prøvet det samme som dig da jeg var barn og det var samme situation med en jaloux hund og i ansigtet...

Der er vidst desværre intet og gøre (med mindre som nogle af de andre siger hvis du har haft den i snor og drengen overtråtte dens grænser)
    End aflivning

• #51   11. aug 2008 Der er INGEN tvivl i min verden.... Aflivning!!! Slut og færdig prut...

Og i skriver også selv at beslutningen hele tiden har været aflivning, så kan slet ikke forstå at i kan komme i tvivl, selvom jeg self meget godt kan forstå at det er sindsygt hårdt at skulle sige farvel.
    Men helt ærligt, hvad liv har hunden os hvis den skal være resten af livet i snor med mundkurv og bange???? Det er da intet godt hundeliv...

• #52   11. aug 2008 tanja -e kastration ville hjælpe hvis et problem er hormonrelateret. Men det lyder det jo ikke til at jeres problem er.

• #53   11. aug 2008 Tanja J

Vent for guds skyld med at kastrere ham! En kastration kan forstærke en usikker hunds usikkerhed og så står man for alvor med et kæmpe-problem.
    Hvis I vil beholde ham og træne med ham, arbejde med ham etc. så få det sat seriøst i værk med dygtige trænere og så vent med kastrationen til I kan se om hunden ændrer adfærd.
    Jeg ville være meget nervøs for hvad en kastration kan gøre ved ham.

Derudover ville jeg under ingen omstændigheder gå med ham løs på steder i risikerer at møde andre. Jeg ville finde nogle store åbne arealer, hvor I hele tiden kan se hunden og omgivelserne og så skal der arbejdes med indkald. I har en hund der er på vej ind i teenage-perioden og alle de ting der evt. er i hunden der er mindre heldige, vil næsten 100% sikkert blomstre op nu. Hvis ikke I får hjælp til at løse disse ting nu, så er der rigtig stor sandsynlighed for, at de aldrig blvier løst og kun forværres med alderen. Det er en MEGET vigtig periode i hundens udvikling i går ind i nu.

- Og jeg er ikke imod kastrationer, har selv en kastreret hanhund...

Mange gange held og lykke og tænk jer nu godt om...

• #54   11. aug 2008 undskyld, men du skriver at din hund var " stor og selvstændig" som 5mdr. da han startede til træning... En hvalp på 5mdr er da ikke stor og selvstændig ? Der er da noget riv ravende galt med hans adfærd hvis du vil beskrive ham sådan !

• #55   11. aug 2008 Tanja -og jeg tilføjer så til dit indlæg (som jeg i øvrigt er enig i, såfremt man vælger ikke at aflive) -Køb en mundkurv

Men uanset skal i have beslutte om i virkelig vil sætte alt ind for at arbejde med problemet. Det er helhjertet eller slet ikke. Hvis ikke i vil gå 100% ind for træningen, så afliv med det samme.
    Og hav i baghovedet at selvom i vælger at arbejde med problemet kan aflivning stadig være aktuelt om 1-2-3 mdr eller måske om et år... For det er ikke sikkert problemet kan løses

• #56   11. aug 2008 Michelle vi er så meget uegnige, jeg ville aldrig aflive en hund fordi den var utryg ved børn eller andre ting og som dig ved jeg også hvad jeg snakker om, min egen tæve er meget bange for børn og hvis et barn begyndte at vifte med armene omkring hende ja så bed hun også, hun har samtidig været bange for mænd og mørke og fremmede ting, ja alt fra en potteplante der har skiftet plads. Forskellen er at jeg har taget mit ansvar til mig og har lært gennem træning at være en ordenlig leder for min hund, hun kommer aldrig til at kunne med børn selv min onkels datter på 7 år er hun bange for. Jeg tager bare mine forholdregler med hende, hun er i snor til hverdag, men kommer løs i hundeskove, men ser jeg der kommer børn bliver hun kaldt på plads og går der til hun får sin fri komando, jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at aflive min hund fordi den er bange for børn.
    Og grunden til at min er det er fordi hun blev mishandlet som hvalp i Grækenland og jeg har nu valgt at respektere min hund grænser og derfor sørger jeg for at støtte min hund når hun er utryg så hun ikke får nogen dårlige oplevelser.

Tanja jeg synes det er positivt at i har kontaktet en adfærdsbehandler, nu skal i så bare arbejde med det, det kan tage meget lang tid før man ser resultatet og i mellem tiden må i bare være meget opmærksomme på jeres hund og lade være med at slippe ham løs.

• #57   11. aug 2008 Nadja -"Forskellen er at jeg har taget mit ansvar til mig "... Jep det gjorde jeg osse da jeg aflivede min hund.

Jeg fik hende 4 år gammel, usocialiseret og udaf dårlig avl. Trænede med hende i et år. I perioder blev hun bedre, med andre hunde blev hun endda MEGET bedre ( i starten angreb hun alt der rørte sig, til sidst kunne hun dækkes af 2 cm fra en anden hund uden så meget som at blinke -men fri leg kom hun aldrig til).

Der blev virkelig arbejdet på tingene -men som sagt, der var gode og dårlige perioder, og hun gik stort set altid og "kiggede sig overskulderen", fordi hun var utryg ved hvad der måske kunne ske i den store farlige verden -og den slags er hårdt for en hund.
    -så med udfaldet mod et barn, ja der sagde jeg stop. Og det meneer jeg selv var det eneste ansvarlige at gøre.

Der kommer ikke børn i mit hjem, og jeg kom ikke steder hvor der var børn. Men jeg skal jo lufte min hund og kan ikke forbyde børn at færdes på gaden.
    At lade en sådn hund være løs offentligt mener jeg er uansvarligt.

• #58   11. aug 2008 for det første ville jeg aldrig lade min hund løbe frit, havde den været sådan, uanset og den kom når jeg kaldte eller ej og næst tolerere jeg slet ikke hunde der bider uanset årsag, ikke ment at børn skal mishandle og lign. hunden,

men de skal kunne stå i en skov og lege, uden at blive bidt, havde det været mit barn din hund havde bidt havde jeg forlangt den aflivet,

havde det været min egen var den blevet aflivet, der er en grænse hvor til adfærdsbehandling virker og har problemet været ignorret forlænge, så har man højst sandsynligt glippet sin chance,

• #59   11. aug 2008 Vi har snakket om det, og vi har besluttet ikke at aflive den, så nu hører vi hundeadfærdstræneren hvad han siger, og så gi`r vi den fuld gas med træningen,
    Og fremover kommer den ikke til at gå løs i skoven.
    Vi køber også en mundkurv tl hunden, så den kan komme hen og snakke med alle de mennesker vi møder, for uden mundkurv på, så kan den jo mærke at hver gang vi møder nogle på fortorvet, så strammer vi snoren og det trolker den jo som "farre på færde".

• #60   11. aug 2008 Tanja -at lade den hilse på alle, og slæbe den med på meget befolkede områder tror jeg er en dårlig idé i starten. At skulle forholde sig til enkelte fremmede må vidst være nok til en start (men mon ikke adf-dimsen fortæller noget om det osse)

• #61   11. aug 2008 Tanja jeg synes også i skal tage det meget roligt indtil i er kommet godt igang med at træne ham sammen med adfærdsbehandleren.

Michelle jeg menet ikke at jeg modsat dig tog mit ansvar, det var bare generalt i forhold til mange andre der ikke står ved deres ansvar og lader deres hunde løbe frit selvom de ikke kan med andre... Så den var ikke møntet på dig.
    Jeg siger heller ikke det var forkert at du aflivede din hund, jeg mener bare at har man en usikker hund så er træning første vej inden aflivning i mine øjne, for selvfølgelig er det ikke alle hunde der kan/skal redes.

Min egen tæve er blevet meget bedre med træning, jeg har gået hos kisser herinde fra og det har givet gode resultater, men børn kan vi ikke lære hende at omgåes, jeg sørger bare for at holde hende væk fra børn og grunden til jeg tør lade hende være løs i skoven er at hun er så bange for dem at hun aldrig selv vil opsøge dem hun løber den anden vej hvis hun kan komme til det, men hvis de pressede hende eller slog ud efter hende osv så ville hun med garenti bide, men det kommer hun ikke ud for da jeg hele tiden har tjek på hvor hun er og hvad der sker.

• #62   11. aug 2008 Nadja -jeg mener jo så at har hunden først bidt, så er vi derude hvor det er kritisk. Self er det noget andet hvis børnene har gjort hunden noget. Men den hund i denne tråd har jo ligefrem SELV opsøgt dem, for derefter at bide.. det er sgu et problem...

• #64   11. aug 2008 Jeg forstår ikke at så mange vil af live deres hund uden at blinke, uden at have forsøgt en adfærdsbehandler først, godt nok skræmmende!

Tanja i mine øjne har i taget den rigtige beslutning, jeg håber virkelig det lykkes for jer.

• #66   11. aug 2008 michelle jeg ville ikke bare aflive hunden hvis den havde bidt jeg ville finde ud af hvorfor den gjorde det og om der var bestemte ting der fik den til det osv først, så ville jeg klar kontakte en adfærdsbehandler og få kigget på hunden nogen gange og først derefter tage den endelige beslutning.

• #68   12. aug 2008 Tusind tak for de mange indlæg:=)
    Dog vil jeg lige tilføje at min hund ikke knurre ad andre mennesker. Den gøer og indtil skovturen i går, så har den ikke bidt. Vi har haft gæster hvor den startede med at gø og så fik den lov og hilse og så var den rolig igen. Og endda glad for at blive hilst på:=) Ikke noget med at man skulle sidde på vagt eller noget...

• #69   12. aug 2008 Pia K, nu gjorde du jo også et forsøg på at redde din hund før den blev aflivet, det er jo også det mange herinde råder til, men de fleste mener jo at de skal aflive hunden lige med det samme, uden at forsøge at redde den.

• #70   12. aug 2008 Nanna -som du kan læse længere oppe har jeg osse haft en hund der endte med aflivning efter lang tids forsøg på at rette hende op. Jeg selv ville ønske jeg havde sagt stop længe før.
    Man får et andet syn på sin ellers dejlige hund, når den HAR lavet udfald, end man havde da den "bare" hvade problemer. Og forhunden er det heller ikke optimalt. En hund der er så usikker/nervøs at den laver udfald har det jo heller ikke godt.

• #71   12. aug 2008 siden da har den altid været meget aggressiv/truende over for folk vi møde på gaden, lige så snart den på øje på an person/et barn/bil/bus eller lign, så bliver den helt ustyrlig, og er slet ikke til at komme i kontakt med, og idag bed den så ham drenge......

Undskyld, men hvordan i alverden kan man få sig selv til at gå med sådan en hund uden snor????? hundeskov eller hundeskov ikke, det gør man ikke, der kan komme andre mennesker eller andre dyr.

Ja undskyld, men i mine øjne er det altså ejerens skyld, hvis man går med en hund man ikke har styr på og den bider.

• #72   13. aug 2008 Michelle- strid kælling - Nej det er ikke optimalt for hunden, det er også derfor jeg mener man skal få en aadfærdsterapeut ud, så man kan hjælpe hunden til at få det bedre, den er jo trods alt ikke særlig gammel, så kan være der er håb endnu.

• #73   13. aug 2008 Nanna -det er så i mine øjne et spørgsmål om at man skal vurdere hvor længe hunden vil være til fare for samfundet (kan problemet løses hurtigt eller vil det tage lang tid, hvor længe skal hunden gå og have det sådan, har man mulighed for at holde den væk fra steder hvor den vil være til fare for andre, har man evner og vilje til at holde ved arbejdet det er at ændre, og er man selv i stand til at indse når/hvis det alligevel ikke lykkedes og så få hunden aflivet.

Kommentér på:
Min hund har bidt en dreng.....:-((

Annonce