{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Amerikansk Cocker {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi har 2 golden og en labrador og har haft retrievere i flere år. For mit vedkomne er jeg også opvokset med retrievere.
Nu er vi så faldet pladask for den amerikanske cocker, og overvejer at få en sådan til vores lille hundeflok.
Vi har dog ingen erfaring på cocker området. Den skal kun være hyggehund og vi forventer ikke den skal bruges til udstilling eller avl, da vi ligger alle kræfter på vores golden på dette område.
Jeg har heller ikke begyndt at læse op og sætte mig dybere ind i avls linjer osv. endnu.

Mit spørgsmål er så nu,
Er der nogen som erfaring med am. cocker i flok med andre større hunde? (vi har 2 tæver og en kast. han)

Er de meget skarpe, og kræver de konsekvent opdragelse (misforstå nu ikke det, men retrieveren er jo meget blød, og nem at opdrage)

Er der flere linjer, jagt/ udstilling

Evt. nogen opdrættere her som kan uddybe lidt.

Såfremt vi vælger en kan der blive tale om en som skal omplaceres, men det bliver med DKK tavle.

Mvh. Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikansk Cocker
  • #1   12. aug 2008 Jeg har selv en amerikansk cocker og jeg tror den vil passe fint til jeres goldens. Amerikaneren er en super blød hund som er nem at opdrage og fungere rigtig fint med andre hunde.
    Så vidt jeg ved bruges anerikaneren ikke ret meget som jagthund, det er mere en showhund.

    Selv om i ikke er interesserede i udstilling vil jeg klart anbefale at i køber en med tavle. På den måde er det jo nemt at tjekke linjerne for de avelige sygdomme der ligger til racen (HD og 2 øjensygdomme)

    Held og lykke med projeketet. Vender lige tilbage hvis jeg kommer på mere.


  • #2   12. aug 2008 tak for svarende indtil videre.

    Det bliver uden tvivl med DKK tavle, kunne ikke drømme om andet.

    Den ville ikke skulle bruges til udstilling da vi har mere end rigligt på den konto med goldens.

    Svar endelig videre

    /Henrik


  • #3   12. aug 2008 er der ikke nogen der har nogle link til gode opdrætter?

  • #4   12. aug 2008 Har en del erfaring med Am. Cocker.
    Det er en dejlig og rimelig " blød " hund. Den er desværre også en af dyrlægernes yndlinge, da der ofte er mange problemer med bl.a hud og ører. Det er MEGET vigtig at den bliver plejet ordenligt med pelsen, også selvom den bliver klippet. Skriv evt en pb til mig, så kan jeg uddybe lidt mere.


Kommentér på:
Amerikansk Cocker

Annonce