{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Amerikansk cocker {{forumTopicSubject}}

Jeg havde egentlig besluttet at jeg ikke skulle have flere am.cockere. Men nu er jeg blevet i tvivl, for jeg tror virkelig jeg kommer til at savne at have sådan en fætter, når Sigurt en dag ikke er her længere.

Det der tæller for er temperamentet, aktivitets niveauet og størrelsen, især hvis vi bliver i byen.

Det der tæller imod er at jeg egentlig gerne vil udstille, men det kommer næppe til at ske med en am.cocker. Jeg synes nemlig ikke udstillingsfrisuren er ret pæn, eller ret praktisk.
Og nu håber jeg ikke jeg støder nogen, men jeg synes heller ikke at mange af de am.cockere jeg ser herinde eller IRL er ret kønne. Jeg synes at snuden er for flad, øjnene for udstående eller hængende og øjenbrynskammen for lav (neandertaler-agtig).
Sigurt synes jeg er smuk og jeg har set andre der ser ud som ham, især på svenske hjemmesider.

Nu skal jeg heldigvis ikke beslutte noget i morgen og det _er_ et totalt luksusproblem. Men i må da gerne kommentere på mine rablerier smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikansk cocker
  • #1   12. apr 2012 Går udfra at du allerede har overvejet det, men hvorfor ikke den engelske cocker spaniel? Typerne jeg har set på udstillinger, synes jeg har en praktisk størrelse og længden på pelsen kan jo ikke sammenlignes med den amr. smiley

  • #2   12. apr 2012 Vi har faktisk talt lidt om den engelske, men jeg har lidt fået indtrykket af at de kræver noget mere motion og er mere udprægede jagthunde.

  • #3   12. apr 2012 Nu har jeg hverken amerikanske eller engelske cockere, men dog spaniels, så du får da lige mit indtryk med på vejen - jeg kender da trods alt mange af begge racer.
    Mange af de engelske er nok lidt mere aktive end de amerikanske, men jagten kan man sagtens nedtone. Man behøver bestemt ikke bruge dem til jagt for at de er glade og tilfredse hunde, men lidt ekstra motion/træning/aktivering er der formentlig brug for. Nu ved ikke hvor meget tid i bruger på motion og aktivering nu?


  • #4   12. apr 2012 Pt. er det meget forskelligt alt efter hvor meget Sigurt bøvler med sin gigt. Men ellers får de vel et par timers gåture mm. hver dag.
    Men jeg synes altid Sigurt har været nem og han har ikke kravlet på væggen ,hvis der har været en dag hvor han har fået lidt mindre motion end han plejer.


Kommentér på:
Amerikansk cocker

Annonce