{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Alle Sammen - Kig her!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fået fat i en journalist fra TV2 Basta og de er meget interesseret i at kører en historie om hundehandler og ulovlig import af hunde. Så jeg opfordre alle som har haft dårlig oplevelser i forbindelse med køb af hund til at sende mig en PB med hele historien. Så skal jeg nok sørge for at sende den videre til ham så de kan komme igang med at undersøge sagen nærmere. Jeg skal dog lige gøre opmærksom på at hvis i vælger at dele jeres historie skal i være klar på at stå frem med navn og ansigt - ellers kan de ikke bruge det til så meget.
Han fortalte mig at de har fokus på det område lige nu og har nogle enkelte historier som de arbejder med. Men de vil gerne have flere. Så hvis i vil hjælpe med at stoppe ulovlig handel med hunde så send mig en PB..
Med venlig hilsen Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle Sammen - Kig her!!!
  • #2   14. aug 2008 er det udelukkende omkring hundehandel eller kan sådan noget som hundefabrikker og lign også komme ind under?

• #3   14. aug 2008 Jeg får lidt kuldegysninger, når en journalist efterspørger DÅRLIGE historier og ikke bare historier.

Det fortæller, hvor meget vinkling betyder, når vi læser en artikel, og at vi altid kun får den del af sandheden, som giver en god historie.

Jeg ville personligt ikke lægge historie til den slags artikler, heller ikke selvom jeg af hele mit hjerte gerne ville stoppe den underlødige hundehandel.

• #4   14. aug 2008 Alt har interesse. Det er meget vigtigt at de har mange historier så de kan få nok til et pogram eller to:)

• #5   14. aug 2008 Så bare kom med det hele:)

• #7   14. aug 2008 Der bliver efterlyst dårlige historier.
    Ikke alle historier.

• #8   14. aug 2008 Ikke dårlige historier - historier om dårlige oplevelser, det er klart :o)))))

• #9   14. aug 2008 Jeg ville oprette tråden igen med en ny overskrift =o))
    Noget med hundehandlere.. Så tror jeg det ville være nemmere, at få fat i folk der har være i kløerne på sådanne mennesker.
    =o)

• #12   14. aug 2008 Det handler ikke kun om de dårlig men om at få de dårlige oplevelser til at hører op. de prøver at gøre noget ved det, de forsøger at sætte mere fokus på hundehandel og det tager jeg sku hatten af for. Alle syns det er forfærdeligt når der er en herinde som fortæller sin historie og så syns jeg bare det er bedre at få gjort noget ved det i stedet for at lade stå til. der skal fokus på emnet så de svin som importere hunde ulovligt kan blive vist frem til befolkningen og få deres forretning ødelagt. Det er hovedårsagen til at jeg prøver at få samlet en masse dårlige historier sammen - så de kan konfrontere sælgeren med det mens der er kamera på!!

• #14   14. aug 2008 Jamen jeg er helt enige i at formålet er som det skal være.

Jeg synes bare det er elendigt journalistisk arbejde at beskrive den fuldstændig ensidigt.
    Det er manipulation så det står efter.

Når man kun efterlyser dårlige oplevelser og ikke oplevelser generelt, så farver man historien så voldsomt, at resultatet er mindre troværdligt.

• #17   14. aug 2008 Nanna, jeg er slet ikke enig.
    Vinklingen er manipulerende og fortæller kun en halv historie. Det er præcis den slags journalistik, som jeg synes er noget sensationspressen begiver sig ud i, og det er drønutroværdigt.

Og tak for det Helle - er glad for at høre, at en journalist også har det sådan - det må snerre i fagligheden, når en kollega laver sådan noget ;o)

• #18   14. aug 2008 Hvad med ham der jævnligt har ulovligt indførte kuperede dobermann hvalpe til salg på dba???

Har samtlige oplysninger på ham.

• #19   14. aug 2008 CH, kvinde, 34 år -
    det vigtigste er at der bliver bragt fokus på det. Og den eneste måde man kan gøre det på er ved at fortælle om de dårlige oplevelser som folk har haft. På den måde kan man sende et signal om at der er et problem indenfor dette område som der skal gøres noget ved. Formålet med denne tråd var ikke at starte en diskussion. Formålet var at få fjernet nogen af alle de hundehandler som sælger syge og dårlige hunde.

• #22   14. aug 2008 Som journalist er det ens pligt at søge sandheden. Ikke den del af sandheden, der skaber politik eller den del af sandheden, der skaber røre, eller den del af sandheden, der skaber klejner i kassen.

Hele sandheden.

Hvorfor tror I, at muskelhunde har et dårligt ry? Det er fordi journalister har valgt den vinkling.
    Hvorfor tror i, at mange tror at de bliver overfaldet på næste gadehjørne samtidig med at statistikkerne viser, at volden falder. Her finder vi svaret hos sensationspressen, der har valgt DEN vinkling.

Når en journalist researcher skal vedkommende ikke kun studere de negative oplevelser, men alle - og så lave en afvejning af, hvordan et givent problem skal beskrives.
    Når vinklingen allerede er lagt inden researchen begyndes, så er der altså et problem.

• #23   14. aug 2008 Jamen undskyld mig, er det ikke lidt hårdt at sige at alle journalister er ens?? Hvordan ved du at det ikke bare er mig der har valgt at formulere det som jeg har?? Han sagde sku ikke noget om dårlige historier - det er mig der har sagt det da jeg ikke kan se hvad de skal bruge de gode til. dem kommer de jo ligesom ikke videre med. det er mig der har skrevet at de kun vil have de dårlig for det gir mest menning i mit hoved. Jeg kan sagtens følge dig i andre situationer såsom muskelhunde vs. kamphunde men i det her tilfælde kan jeg virkelig ikke se det. Hvad skal de bruge solskins historier til?? Hvordan skal de ellers vinkle historien??

• #24   14. aug 2008 Stine, hvor Søren har du set, at jeg har skrevet at alle journalister er ens?

Og jeg reagerer på det skrevne ikke det der måske menes-agtigt-hvis-nu-det var ;o)

• #26   14. aug 2008 Nanna, du ser det færdige resultat. Men synes du det er fedt, at journalister vælger sin historie inden han har fået alle relevante informationer?

• #27   14. aug 2008 Nanna -
    Jeg er fuldstændig enig med dig. Og det er også sådan noget i den stil jeg regner med at det bliver.

Ch -
    Okay du har ikke skrevet det direkte men du lægger lidt op til det. Men hvordan skal de så vinkle historien hvis de ikke kun tager udgangspunkt i de dårlige historier?? hvordan skal de så gøre det??

• #29   14. aug 2008 Stine, du kan læse mine ord som du vil, men nej - det lægger jeg ikke op til, for det mener jeg på ingen måde.
    Der er heldigvis et hav af gode journalister her i landet!

• #30   14. aug 2008 Nanna, jeg er ude af stand til at forklare det, så det forstås.

Så jeg vil lade den ligge her - måske håbe på, at andre kan forklare det tydeligere.

• #32   14. aug 2008 Det handler som sagt ikke for mig om den færdige historie men om udgangspunktet for historien.
    Når vi ser den færdige historier aner vi ikke, hvad journalisten har haft på sit skrivebord, så der er diskussionen ikke længere relevant.

Kommentér på:
Alle Sammen - Kig her!!!

Annonce