{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Hunden er syg :( {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min dejlige Hovawart hund er blevet syg, og jeg skriver derfor for at høre om der er nogen der har oplevet noget tilsvarende.

Natten til torsdag begynder hun at kaste op, sådan med en times mellemrum indtil kl 10 ca. Der er ingen blod i opkastet og hun virker egentlig ok, selvom hun dog ikke er superfrisk. Hun drikker lidt vand og ligger for det meste bare og hviler. Hun spiser ikke noget hele torsdagen, hvilket jeg dog ikke ligger det store i.

Torsdag aften giver jeg hende 3ml af noget der hedder "Pro-Kolin" som skulle hjælpe ved maveproblemer.

Her til morgen får hun så endnu 3ml pro-kolin, men vil stadig ikke spise. Hun virker dog noget friskere i dag, og leger med den anden hund, som jeg passer i øjeblikket. Hun er dog ikke så energisk som hun plejer, hvilket sikkert hænger sammen med at hun ikke har spist noget siden onsdag aften. Jeg tager hendes temperatur omkring ved 11-tiden og den viser 39 grader. Så hun har altså heller ikke feber. Jeg ringer til dyrlægen, og forklarer ham situationen, og han siger at jeg skal se tiden an.

Nu er kl. så blevet 21:30 og det er nu 2 døgn siden hun sidst har spist, og det er uanset hvad jeg har lokket med. Hun kigger bare på det og vender så hovedet væk, hvilket er en meget atypisk ting for hende at gøre, for hun er så glad for "rigtig" mad. Det skal siges jeg har set hun har drukket vand i dag også, men hun har ikke kommet af med noget stort (hvliket nok ikke er så mærkeligt da hun har brækket alt op)

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har nogen gode råd til hvad jeg skal gøre? eller skal jeg bare have is i maven, og vente på hun selv begynder at spise igen?

på forhånd mange tak
Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden er syg :(
  • #1   15. aug 2008 Ring da til en dyre læge kan jo være noget der kræver behandling.

• #2   15. aug 2008 Jeg ville kræve at dyrlægen havde tid til min hund... NU!!!!!

• #3   15. aug 2008 hov læste du havede ringet, men sys du skal ringe igen, lyder ikke til hun har det godt

• #4   15. aug 2008 Jeg ville nok lige kontakte dyrlægevagten.. Du kan ringe derind og hører hvad de siger...

Der er en masse vira i luften, som man ikke selv kan få bugt med..

God bedring til hende

• #5   15. aug 2008 Som Jeannette skriver er der en del vira i omløb i øjeblikket, jeg arbejder på en dyreklinik og alene igår fik vi 3 hunde ind med opkast, diarre, ingen drikke og ædelyst. Det vigtigste er at hun drikker, pro-kolin virker bedst på diarre, hvis hun har det, kan du roligt give hende det 2-3 gange i løbet af en dag. Men ellers prøv at lave lidt hjemmelavet skånekost til hende, kogte ris, kogt kylling eller lign. hæld evt. lidt af det vand ris/kylling har kogt i oven i maden, så hun også får lidt væske den vej. Og hvis hun ikke er i hurtig bedring, synes jeg helt sikkert også lige du skal kontakte din dyrlæge eller vagten :o) God bedring med hende.

• #6   15. aug 2008 Min hund havde det omtrent lige sådan sidste år dog med noget diarre.
    De første 3 dage var værst men så gik der fremad. På 7 dag var hun normal igen.
    Gav hende skånekost i en uge, kogte ris, kogt kylling. Det var ikke meget hun ville æde i starten men det blev bedre.
    Hvis hun ikke snart er i bedring, synes jeg lige du skal kontakte din dyrlæge eller vagten.
    God bedring

• #7   15. aug 2008 Hunden skal da helt klart til dyrlæge og have antibiotika.

• #8   16. aug 2008 Jeg synes også du skal insisterer på at få en konsultation ved dyrlægen, det kan jo være så mange ting og hvorfor vente? Hun skal da bare ind have den bedste behandling - nu. Rigtig god bedring ed hende, håber hun snart bliver frisk igen.

• #9   16. aug 2008 Hvordan går det med hende i dag?

• #10   18. aug 2008 Hej igen,

sorry for mangel af update, men sådan er det jo engang imellem.

først og fremmest, Hun har det godt igen!

jeg kom til dyrlægen om morgenen, og hun fik 3 sprøjter for maveinfektion og nogen piller osv hun skulle have. Hun virkede rimelig frisk efter turen ved dyrlægen, men så gik det bare ned af bakke resten af dagen.. Om aftenen havde hun ingen kræfter overhovedet, og ville stadig ikke spise.. Det var meget fortvivlet jeg gik i seng lørdag aften.

men så med et trylleslag så var hun næsten sig selv næste morgen. hun ville dog stadig ikke spise, men hun ville lege og havde udtryk tilbage i øjnene.. senere på dagen fik jeg lokket lidt mad i hende, og så opdagede hun åbenbart hun var sulten, for så kunne hun næsten ikke få nok.. jeg begrænsede det dog, da jeg ikke var interesseret i en forstoppelse eller lign.

I dag fik jeg min mor til at passe hende, og hun er tilbage i topform iflg. min mor :o) Så det er bare super-dejlig at det er overstået, og jeg har fået min glade/frække hund tilbage :))

mvh
    Daniel

ps. synes dog stadig det er mærkelig at dyrlægen ikke kan sige hvad det er, når det nu er sket 2 gange indenfor 6 mdr.. men sådan er det åbenbart.. håber ikke hun skal igennem det her igen om 3 mdr smiley

Kommentér på:
Hunden er syg :(

Annonce